TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Meldt meg inn i klubben til Kennethx

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #210796  av cs2451

tok diffen på bilen i går. kjekt at alt går til helvette for tida! Litt merkelig at den røk egentlig fordi jeg tok opp slarket i drivverket før jeg slapp ut. slurte faktisk litt og. Smalt ganske bra. Bilen er kjørbar enda. Men det går ikke an å akse så fort. da kommer det stygge lyder. Jeg kjørte fint i 100 km/t uten problem og lyd på 5 gir. Har ikke fått sett på det enda da det skjedde i går kveld. Får plukke den ned når jeg kommer til voss for å sjekke ut skaden.

#210798  av cs2451

Er det veldig farlig å låse fordelingskassen sånn at jeg bare kjører på framhjulstrekk? Viss jeg kjører veldig fint. er ikke tenkt å kjøre sånn i en evighet. bare hjem til voss!

#210848  av csstian

cs2451 skrev:Er det veldig farlig å låse fordelingskassen sånn at jeg bare kjører på framhjulstrekk? Viss jeg kjører veldig fint. er ikke tenkt å kjøre sånn i en evighet. bare hjem til voss!
Det er ikke å anbefale.Står i verkstedhanboka at det bør man ungå

#210859  av cs2451

jeg såg det. men lurer på om det er så farlig som de mener.

#210871  av larsst185

det står at du ikke skal kjøre i annet en 3-4-5 gear.aldri slippe cluchen hardt og aldri rygge.Jeg ville ikke gjordt det.

#210885  av cs2451

Tror jeg gjør det alikevel. Bedre enn at hele diffen går til h......
Kan være at det går an å fikse den. Har en til girkasse viss det ikke går. jeg var så dum for en liten stund siden og selge en diff jeg hadde til overs!
Skjønner det med aksingen. Men hva er galt med rygginga?

#210889  av larsst185

vet ikke.men ser for meg at et eller annet gjenger seg av eller noe annet grusomt skjer.jeg har ikke kommet til å gjort det å jeg gir mye faen til tider :lol:

#210906  av cs2451

hehe. noen må jo være den første. jeg kan jo la være å rygge! Og viss jeg kjører fint, så tror jeg at det holder. jeg liker å tro!

#210922  av kennethx

Jeg sier bare, IKKE kjør mer med den diffen...

og velkommen til klubben, jeg har fremdeles 2 stk på samvittigheten. ;)

Om det er det samme som skjedde med meg andre gangen, så er det et mildt havari. Det som skjedde er at selve huset som alle tannhjulene ligger i sprekker opp. Når du generere moment er det krefter som presser dette huset i fra hverandre, så om du er SVÆRT forsiktig så holder det sammen. Huset mitt sprakk i alle 3 "veggene", og det var EKSTREMT forsiktig akselerasjon som måtte til for å unngå knepping i diffen. kneppet også om det ble motbakker og denslags.

Jeg kjørte rett til verksted, for jeg vet hva som skjer om den havarerer mer. Dersom alle tannhjulene i diffen kjiler seg blir det 100% sperr i alle retninger, ingenting går rundt inni der. Og om du har høy fart da, så kan det bli ganske skummelt. Låste bakhjul, fyke av veien, kanskje dra med deg mellomaksling eller girkasse osv osv...

Jeg ville IKKE kjørt bilen om jeg var deg.

Og så ville jeg bestillt en cusco racing diff fra takakaira :)

#210930  av cs2451

kennethx skrev:Jeg sier bare, IKKE kjør mer med den diffen...

og velkommen til klubben, jeg har fremdeles 2 stk på samvittigheten. ;)

Om det er det samme som skjedde med meg andre gangen, så er det et mildt havari. Det som skjedde er at selve huset som alle tannhjulene ligger i sprekker opp. Når du generere moment er det krefter som presser dette huset i fra hverandre, så om du er SVÆRT forsiktig så holder det sammen. Huset mitt sprakk i alle 3 "veggene", og det var EKSTREMT forsiktig akselerasjon som måtte til for å unngå knepping i diffen. kneppet også om det ble motbakker og denslags.

Jeg kjørte rett til verksted, for jeg vet hva som skjer om den havarerer mer. Dersom alle tannhjulene i diffen kjiler seg blir det 100% sperr i alle retninger, ingenting går rundt inni der. Og om du har høy fart da, så kan det bli ganske skummelt. Låste bakhjul, fyke av veien, kanskje dra med deg mellomaksling eller girkasse osv osv...

Jeg ville IKKE kjørt bilen om jeg var deg.

Og så ville jeg bestillt en cusco racing diff fra takakaira :)
Takk takk. får jeg noe medlemskort?

Får se hva jeg gjør. det er et mildt havari ja. Har ingen plass å skru her i byn. så må ha den til voss. Kanskje jeg kan få den hjem på en eller annen måte. Min og spinner litt ved liten stigning, eller aks.

Hvor mye koster en sånn diff da? er selve huset med og? eller kun innmat?
Du har vel tilfeldigvis ikke en vanlig brukt en liggende da?

#210941  av kennethx

Cusco leverer innmat og stikkakslinger til CS. Så du må ha nye lager og den må shimses opp.

Lurer på om den kom på rundt 8000 ett sted med frakt og moms fra Japan, så kommer lagre og shimsing utenom.

Har for såvidt en vanlig, men den har jeg tenkt å beholde som reserve :)

#210975  av cs2451

kennethx skrev:Cusco leverer innmat og stikkakslinger til CS. Så du må ha nye lager og den må shimses opp.

Lurer på om den kom på rundt 8000 ett sted med frakt og moms fra Japan, så kommer lagre og shimsing utenom.

Har for såvidt en vanlig, men den har jeg tenkt å beholde som reserve :)
Oki. men for 8000kr er det med akslinger og innmat altså. er ikke så gale det. men er jo 8000kr for mye :?

Har du kjøpt en diff i fra Jan Rongve fra Osterøy?

#210976  av Amund

jepp, det har han.. Og eg solgte den eg hadde for 1 mnd siden :roll:

#210979  av cs2451

Amund skrev:jepp, det har han.. Og eg solgte den eg hadde for 1 mnd siden :roll:
det var da f...
Jeg solgte også en for noen måneder siden. Ganske surt for å si det sånn.

#211036  av kennethx

Det der torsen dritet er ikke noe å samle på uansett :lol: Skaff deg en skikkelig diff først som sist, så slipper du, nede tid pga knust diff, knust girkasse, knekkt mellomaksling, mere frustrasjon, ennå en ny torsendiff og girkasse og mellomaksling...

Sure penger, men vil tro du har igjen for det på sikt :wink: