TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• billig mr2 turbo?? eller skrap?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#25150  av Christian

erling skrev:Klarer ikke å se problemet med å annonsere på den måten egentlig. Så lenge det står tydlig i annonsen at bilen ikke er importert. Kan ikke forvente at så mange skal gidde å ta inn og momse en spesiell bil som kanskje ikke klarer norske registreringskrav, (eks. Skyline) eller som blir stående lenge i opplagring finansiert av kassekreditt med 16-18% rente. Er litt drøyt å forlange spør du meg.

De gir jo bare folk et tilbud.. "Denne bilen kan vi hente til deg for XXX kr..." Hva er egentlig feil?
Enig, man ser en billig bil og ringer på den, selgeren opplyser om at den må hentes først (forhåpentligvis, og alt er som vanlig :)

#25168  av sindrejl

og når bilen kommer så: "eeeh.. det kommer et par ekstrautgifter i veien.. sånn som engangsavgiften osv"

#25169  av CelicaTurbo

at prisen ikke er inkludert avgifter synes ikke jeg er så viktig så lenge det fremgår av annonsen at bilen ikke er importert enda.. det jeg ikke liker er at selgeren prøver å selge en bil som ikke er hans. Om man tar kontakt med selgeren er det ikke sikkert at han kan klare å få bilen engang pga at det er et dusin andre som ham som også ønsker å selge bilen til Norge, for ikke å snakke om de lokale kjøperne i Tyskland/whatever?

#25172  av Tommy

MR2turbo skrev:hmmmm... noen som vil selge bilen min? :lol:
Kansje jeg må ansette en sekuritas for å passe på en 24timer nå :)

Hvor finner jeg denne annonsen??

Kilden skal visst være motorbørsen fra forgje uke.

jeg ser heller ikke prob i at de annonserer biler som ikke er tatt inn enda, men er jo greit å skrive i annonsen. "dette til info" :!:

#25177  av @lpher

Etter min mening så er det nettopp dedt osm Kristian nevner her som er problemet....

Hva om jeg finner ut at jeg SKAL ha den bilen som er annonsert da? ....hva er oddsene for at den ikke allerede er solgt...til hvor som helst i europa egentlig ;-)

Så...OM salgsformidleren i norge har en avtale med selgeren i tyskland...så synes jeg det er helt greit...

MEN når salgsformidleren i norge...kun sitter å surfer på mobile/scout24 og 'rapper' biler for så å legge de ut for salg i norge...ehh....skurrer litt hos meg det ;-)

@lpher

#25193  av CelicaTurbo

akkurat.. om den norske selgeren har avtale med den faktiske bilselgeren så er det greit, men ellers ikke :?

#25212  av Christian

Gikk utifra ta den norske selgeren hadde bilen på hånd, misforstod litt jeg da...

#25221  av erling

@lpher skrev: Hva om jeg finner ut at jeg SKAL ha den bilen som er annonsert da? ....hva er oddsene for at den ikke allerede er solgt...til hvor som helst i europa egentlig ;-)

@lpher
En hvilken som helst bil som står tilsalgs i annonser kan når som helst bli solgt til hvem som helst.. Bilen er jo tross alt til salgs.. Er den på mobile.de er den bare bedre annonsert enn om den allerede er importert..