TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken GPS skal man velge? noen med erfaringer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#214466  av sindrejl

oi beklager, visste ikke at man kunne hive fotobokser på garmin sine ;)

#214473  av RoarL

Jeg kjører TOMTOM 6 på en Qtek s200 (windows mobil).. funker fint som snus det og.. Lagt inn fotoboksvarsling.

#214520  av jsun

@lpher skrev:...og en liten DØDSVIKTIG detalj til....skal du navigere i norge så bør du på det STERKESTE vurdere en navigasjon som benytter Teleatlas-kart...trust me on this ;)
Hmm... skeptisk...He he :wink:
Jeg tror du må bestille opp en TS7000Te fra oss jeg.
Den kjører på siste gen. Navteq kartverk, tror du ville bli overrasket :wink:

#214522  av chris

Det beste jeg vil anbefale er uten tvil Magellan sine Roadmate modeller. Mye bedre satellittmottak og kart, og mye mer nøyaktig, enn både Tomtom, Garmin, Pioneer og de andre. Men de er kanskje litt mer kostbare. Så ønsker man mer i "budsjettklassen" er det Garmin Nuvi 310/360 eller Pioneer Avic-S1 som gjelder (sistnevnte var testvinner i dagbladet i høst).

Og det med Teleatlas / Navteq diskusjonen, hva som er best og ikke.. så tror jeg ikke det er noen nevneverdig forskjell.. spørsmålet er i det fleste tilfeller hvor nytt kart produsenten av navi-enheten har kjøpt inn.

#214600  av @lpher

Ang. Navteq/Teleatlas...så er det...pr idag ihvertfall...en grunn til at uttrykkningkjøretøyene i norge stort sett foretrekker navigasjonssystemer som tilbyr teleatlas-kart ;) (Obs, obs...dette gjelder i hovedsak norge...og forskjellene ser ut til å være større dessto lengre nord man kommer...)

...og som en av de større aktørene på navigasjon i norge, så er vi med å testkjører kart for "noen" av leverandørene våre...så du kan vel si det slik at noen av de kartene vi nå prøver...er de du tidligst vil finne til neste sommer ;) Så...jo...du kan vel si at vi til enhver tid har testet "det som er" på markedet ;)

#214788  av maxgets

@lpher skrev:Ang. Navteq/Teleatlas...så er det...pr idag ihvertfall...en grunn til at uttrykkningkjøretøyene i norge stort sett foretrekker navigasjonssystemer som tilbyr teleatlas-kart ;) (Obs, obs...dette gjelder i hovedsak norge...og forskjellene ser ut til å være større dessto lengre nord man kommer...)

...og som en av de større aktørene på navigasjon i norge, så er vi med å testkjører kart for "noen" av leverandørene våre...så du kan vel si det slik at noen av de kartene vi nå prøver...er de du tidligst vil finne til neste sommer ;) Så...jo...du kan vel si at vi til enhver tid har testet "det som er" på markedet ;)
Kjøpte meg GPS med ett av de nyere kartene fra Teleatlas nå..

Er veldig tungvindt for å søke opp steder..
Man må skrive komune og ikke sted?! på steder.. feks Jessheim må man søke på Ullensaker for å få opp.

#214823  av @lpher

maxget skrev: Kjøpte meg GPS med ett av de nyere kartene fra Teleatlas nå..

Man må skrive komune og ikke sted?! på steder.. feks Jessheim må man søke på Ullensaker for å få opp.
Hva kjøpte du da?

#214836  av maxgets

@lpher skrev:
maxget skrev: Kjøpte meg GPS med ett av de nyere kartene fra Teleatlas nå..

Hva kjøpte du da?
Kjøpte Tomtom GO 910

#214853  av Alexander G

Hvor kjøpte du da?

#214872  av @lpher

maxgets skrev: Kjøpte Tomtom GO 910
Eh...er stort sett Navteq kart på TomTom da ;)

#214903  av maxgets

@lpher skrev:
maxgets skrev: Kjøpte Tomtom GO 910
Eh...er stort sett Navteq kart på TomTom da ;)
Eh... er Teleatlas på GO 710 og GO 910 da ;)

#214931  av BT-GTI

tomtom og garmin havna på toppen av tv2hjelper deg sin test av gpser.

grunnen var vel at de var enkle å bruke, + at de klarte å gjette seg til hvor du er i tunneler hvor det ikke er dekning. eks ekebergtunneln.. utrolig mange som kjører feil siden gpsen dems ikke sier i fra hvor de skal ta av i tunneler....

#214994  av @lpher

maxgets skrev:
Eh... er Teleatlas på GO 710 og GO 910 da ;)
Hmm....ser ut til at det er GO-serien som benytter Teleatlas, mens ONE-sieren benytter Navteq...go figure :)

#214998  av @lpher

BT-GTI skrev: tomtom og garmin havna på toppen av tv2hjelper deg sin test av gpser.
NÃ¥ er ikke samme kvalitet over alle testene til "tv lurer deg" altid da ;) MEN...denne nav. testen var faktisk ganske rettferdig ;)
BT-GTI skrev:
grunnen var vel at de var enkle å bruke, + at de klarte å gjette seg til hvor du er i tunneler hvor det ikke er dekning. eks ekebergtunneln.. utrolig mange som kjører feil siden gpsen dems ikke sier i fra hvor de skal ta av i tunneler....
Yepp...er store forskjeller på hvor lang tid en nav.enhet bruker på å "kjenne seg igjen" etter at den har vært uten satelitt-dekning. I nav. steinalderen....for en 3-4 år sia :D ...så var det visse navigasjoner som nekta a re-aligne...før du stoppa bilen faktisk! De aller fleste av kjente merker i dag...benytter siste generasjon Sirfstar ihvertfall...og da er man som regel trygg...