TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken GPS skal man velge? noen med erfaringer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #214206  av maxgets

Har sett litt på GPSer til å ha i bil..
De jeg har sett som er mest interesante ut er Tomtom sine.. one, 710 pg 910... noen som har erfaringer eller noen meninger om disse 3? Er det verdt de ekstra kronene å gå opp til 710 eller 910 fra one?

Evt. noen andre GPSer å anbefale?

#214208  av toyota_mr2

germin er en veldig go gps jeg har hat 2 germin å er veldig fornøyd med dem http://www.deal.no/produkt.cfm?id=98364 har den nå veldig fornøyd
men tom tom er jo ok¨ået gott merke da

#214232  av Alexander G

Kjøp Garmin. Flotte gpser, det er belanor som er leverandør. Meget hyggelige folk som er raske på service og litt brukerstøtte. Greit å ha et norsk firma som utfører service. Andre merker må ofte til utlandet.

#214291  av maxgets

Alexander G skrev:Kjøp Garmin. Flotte gpser, det er belanor som er leverandør. Meget hyggelige folk som er raske på service og litt brukerstøtte. Greit å ha et norsk firma som utfører service. Andre merker må ofte til utlandet.
Det samme har Tomtom og =)
Har du noe mere spesifikt for Garmin?

#214297  av Alexander G

garmin 360 hvis du skal ha hele europa, 310 for norden.
Hvem i Norge fikser Tomtom?

#214305  av maxgets

Alexander G skrev:garmin 360 hvis du skal ha hele europa, 310 for norden.
Hvem i Norge fikser Tomtom?
Har du prøvd de noe serlig?

http://www.tomtom.no

Holder til på skedsmokorset og skal visst være kjempeålreit(bla tlfsupport fra 8-22 i verdager og til 18 heligdager og helger osv)

#214307  av Geir

Jeg har blitt fortalt at TomTom One New Edition med kart for europa er et knallkjøp. Det er, etter det jeg har forstått, en versjon for skandinavia og en for europa. I europa versjonen får man med skandinavia, så den versjonen er verdt de ekstra kronene i mine øyne.

Har ikke lest noen tester ennå, men siden jeg går i detalj hver gang jeg skal ha noe nytt som koster over 1-2000 kr, så regner jeg med å ha full kontroll over hvilke GPSer som er noe greie på i løpet av en måneds tid. Jeg hater virkelig å gjøre bomkjøp, så her kjøres det full research før et valg tas ;)

#214326  av Alexander G

Ser man det, noen i Norge som hjelper. Men det gjelder kun for dems kunder. Handler du gps hos noen andre aktører så kan ikke de hjelpe deg.

Jeg visste ikke at det fantes et slikt firma i Norge, men da er jo valget enkelt. Kjøp tomtom derfra. Tomtom har meget brukervennlige og fine gpser.

#214345  av sindrejl

Har som oftest prøvd tomtomONE da jeg synes den er minst og greiest, samt den har en veldig ok støtte for å legge inn fotoboksvarsler via tomtomforumet helt gratis :D

Tomtom selges av bla.annet elkjøp.

Garmin er sterkt anbefalt av bilradiospesialisten, minuset er at man ikke kan legge inn fotoboksvarsler, men som gps er den bedre og lettere å bruke.

Ellers så har jeg også prøvd pioneer sin nye som kanskje er litt dyr, men DEFINITIVT best :)

#214379  av Alexander G

Bare husk hvis du skal ha tomtom, kjøpr den der de hadde service i Norge. Jobber selv i elektrobransjen og vi sliter med tomtom hos oss. Har rapportert inn en til dem for 2-3 mnd siden. De skal da selv sørge for at ups henter, det skjer ikke.... Fikk sendt en, etter en mnd kom dem og hentet.

Vet ikke om andre forhandlere sliter med det samme.

#214410  av Andy_Celica

sindrejl skrev:Har som oftest prøvd tomtomONE da jeg synes den er minst og greiest, samt den har en veldig ok støtte for å legge inn fotoboksvarsler via tomtomforumet helt gratis :D

Tomtom selges av bla.annet elkjøp.

Garmin er sterkt anbefalt av bilradiospesialisten, minuset er at man ikke kan legge inn fotoboksvarsler, men som gps er den bedre og lettere å bruke.

Ellers så har jeg også prøvd pioneer sin nye som kanskje er litt dyr, men DEFINITIVT best :)
Man kan legge inn fotoboksvarsler på garmin, vi har 2 stk gramin c330 og begge med fotoboksvarsler :D

#214413  av laffy

Har fått meg pioneer sin nå for ikke lenge siden, og jeg syns den virker veldig bra.. Enkel meny og bra skjerm..

#214420  av jsun

Min anbefaling er som følger:
http://www.opticalstorage.no/aspx/prdin ... ?plid=7269

Navigon har 14 000 fotobokser ferdig installert på sine navigasjoner for Europa. Menyene er glimrende, og særdeles enkel å bruke. Så langt har vi kun gode erfaringer med disse, og de er meget stabile!!
(Noe jeg IKKE kan si om TomTom, som ellers er bra)

Disse kan kjøpes hos Mekonomen, Thorsov ++

Med Navigon kjøper du en fullblods navigasjon laget for det formålet, uten masse dilldall.

#214462  av @lpher

sindrejl skrev: Garmin er sterkt anbefalt av bilradiospesialisten,
Nahh...ber du om det beste så får du servert Pioneer AVIC S1 hos oss ;)
sindrejl skrev: minuset er at man ikke kan legge inn fotoboksvarsler,
Hæ? Har ikke vært borti en eneste Garmin man ikke kan laste inn fotobokser på jeg ihvertfall :D
sindrejl skrev: men som gps er den bedre og lettere å bruke.
True...
sindrejl skrev: Ellers så har jeg også prøvd pioneer sin nye som kanskje er litt dyr, men DEFINITIVT best :)
Enig ;)

#214463  av @lpher

...og en liten DØDSVIKTIG detalj til....skal du navigere i norge så bør du på det STERKESTE vurdere en navigasjon som benytter Teleatlas-kart...trust me on this ;)