Side 2 av 4

Legg innLagt inn:29 mar 2007 18:26
av donk2k
Da var det ankommet :D

Var det sånnt stag på adapteren din lars?
Kan se ut som du ikke er den eneste som har fått det problemet...

Legg innLagt inn:29 mar 2007 21:24
av larsst185
jepp staget var der men det knakk det og.måtte lage et til

Legg innLagt inn:29 mar 2007 21:59
av donk2k
Ok. Da tar jeg det med på jobben i morgen og får sveiset på etpar stag ekstra..

Hva gjorde du med hullet på toppen av wastegaten? Står på lappen at det skal til friluft. Kan dette stemme?

Legg innLagt inn:30 mar 2007 17:23
av larsst185
satte på en nippel men lot den gå i friluft ja

Legg innLagt inn:31 mar 2007 00:32
av donk2k
Ok. Da gjør jeg det samme.
Er ca halveis i monteringa nå.
Mye tull med fuelrail og det greiene der, men det kommer seg.
Bestillte oppgradert fuel press. reg. også. Der er gjengene laget slik at når jeg strammer den kommer tuten til returen rett fram mot turbo. Blir nødt til å kjøpe litt slange og skjøte for å unngå knekk på slangen.

Kommer kanskje bilder av montering i morgen.

Fikk sveiet på 2 stk nye stag som er en anelse tjukkere. Et under (vesidenav det gamle) og ett over. Håper dette skal holde. Hvis ikke veit ikke jeg.... :roll:

Legg innLagt inn:31 mar 2007 11:21
av larsst185
ser jo veldig bra ut.er ikke spesielt gøy at den dær knekker.

Legg innLagt inn:02 apr 2007 22:12
av donk2k
I dag var alt ferdig montert. Bilen startet men gikk ikke på alle sylindre.
Fikk den til slutt til å gå forholdsvis greit, men da jeg kikket under bilen var nesten all motorolja kommet ut på gulvet.
Har funnet ut at det lekker fra koblingen i motoren på slangen som gir olje til turboen.
Virker nesten som at det er i selve koblingen det lekker. Håper det bare er at jeg har dratt til for dårlig. Ellers skal ATS få høre det. :evil:

Til dere med TD06 Kit:
-Var det veldig løst imellom slangen og koblinga til motoren på deres oljeslanger? Kan snurre på den og "knekke" den fra side til side..
-Hvor mye lader man med den wastegaten som følger med?
-Når kommer ladetrykket?
-Synes jeg hørte turboen mye bedre enn den org. selv bare på lave rpm i fri...

Planen for i morgen er å skru ut turbo, finne ut hvor i slangen det lekker. Sette sammen igjen hvis lekkasjen ikke er i selve koblingen/slangen, Bytte bensinpumpe. Og tilslutt kjøre GT4 Igjen :D :D :D Blir sikkert så jeg skrur opp trykket til 1 bar ganske fort. Har jo 550# dyser, Tuned Rom, Walbro fuel pump, oppboret fuelrail, og ATS oppgradert fuel press. regulator. Burde levere greit med bensin det vel

Legg innLagt inn:02 apr 2007 23:09
av larsst185
hmm,slangen skal ikke gå ant å vri eller noe.mener kansje at slangen kan skrus fast i adapteret som skrus i blokka men husker ikke helt.Tial wg som følger med lader på ca 1 bar å begynner å sparke fra på ca 3000 omdr.den største forkjellen er at dær ct26 en dør ut så lader denne til sperra,helt sykt sammenlignet med original turboen.Ang lyder så kan du glede deg,lyden fra screamer pipa er psycko for å si det mildt og flah...flah...flah lyden når du går av gassen gir deg gåsehud den og.hurry å få tetta lekkasjen så du får testa. :)
Du burde skaffe deg en af måler fort som fy om du ikke har det.spar også til stålpakning og arp bolter.tror du blir å trenge det etter hvert :wink:

Legg innLagt inn:03 apr 2007 10:30
av donk2k
Det er her det snurrer og kan bendes litt på..

Legg innLagt inn:03 apr 2007 11:13
av larsst185
Var ute å kikka på min bil nå.Slangen er som jeg sier skrudd i adapteret.Adapteret skal skrus fask i blokka og så slangen fast i denne.Dette må du gjøre selv pga det letter monteringa at slangen er løs når du skal skru slangen fast i turbo.Skal ikke være noe prob å få satt til denne med alt innmontert,en litt lang fast nøkkel gjør susen.

Legg innLagt inn:04 apr 2007 04:33
av donk2k
Fant ut av den Oljeslangen ja. Jeg som ikke hadde stramma begge to i motor-enden.
Fikk starta bilen men den gikk som bøtte med møkk.. Etter en god del leiting etter vakum lekasje og bytting av plugger fant vi ut at der jeg skrudde ut to korte umbraco skruer fra turboen sugde den falskluft.
Vi plutgget disse høla med bolter igjen og vips så gikk den griet.
Virker som plugga ikke klarer å henge med ved flatt jeg på høye turtall. Blir byttet ASAP ZULU.
WS'n min slipper på ca 0,9 noe som er helt greit ettersom jeg kjører på org innmat.
Montering av Walbro pumpa gikk helt smertefritt. Bare å ta seg god tid så er det lekende lett.

Og ja, det går ganske fælt og lager sexy lyder...

Nå er det jaggu på tide å legge seg med et stort smil om munnen :D

Legg innLagt inn:04 apr 2007 09:10
av larsst185
ah,på di to unbrakoskruene tror jeg jeg ar en brakett til en kjøleslange eller noe.Kult at det ordna seg da :)

Legg innLagt inn:04 apr 2007 09:22
av donk2k
Min brakett er kappet bor siden den kom ned på andre siden av turbo.
Men da veit du at det er hull rett inn til turbo der om du skulle slite med vakum lekkasje. Synes det er merkelig det skal være hull rett inn. Tetter vel sikkert ikke helt best med feks en brakett osv. Men men..

Nå er det tut og kjør igjen.. :twisted:

Legg innLagt inn:04 apr 2007 11:23
av larsst185
skjønner.men min turbo står klokka ned siden jeg har fmic

Legg innLagt inn:17 apr 2007 21:17
av donk2k
Har nå montert afr-måler og bredbåndslambda.
Lurer litt på hva verdiene burde være.
Har på lav rpm mellom 12:1 og 14:1
Når jeg klemmer gassen i bånn går det ned litt til jeg får ladetrykk. Da kommer den opp i 9,6:1 til 10,3:1 hver gang.
Inbiller meg at det er alt for rikt.
Aron hos Ats mente han hadde mappet etter feil AFM. Åltså den til vanlig GT4 ikke CS. Han skulle sende meg ny chip. Det jeg lurer på er om jeg skulle hatt såpass mager blanding ved lave rpm dersom han trodde jeg hadde mindre AFM. Burde ikke det vise seg i hele spekteret tro?

Skal prøve å få tatt noen data logger etterhver.

Og hvor går grensa for hva jeg burde holde meg under i AFR med bånn gass og 0,9 boost?