TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ATS TD05/06 combination kits 300-400 horsepower

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #216160  av donk2k

Hei. Har vært lykkelig eier av GT4CS tidligere bil i ca. 5 uker.
Turboen tok kvelden så derfor skal jeg kjøpe med et lite combo sett.. http://www.atsracing.net/combokitsTD05.htm
Skal ha TD06 turboen istedenfor TD05 Turboen.

Skal sende inn ECU slik at den kan settes opp for mine mods.
Lurer derfor på hva vår kjære Shell V-Power 99oktan kan sammenlignes med i amerikanske oktan tall.
MÃ¥ sette ring rundt et av alternativene her: Available Octane Rating (circle one) 91-Cali 91 92 93 94 97+ (achieved with 50/50 mix of race fuel)

Kom gjerne med kommentarer til valg av kit. Sender ECU over først på onsdag.

#216161  av Larsen

Fra wikipedia
In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-95 (regular) in Europe.
Ser ut til at det enten blir 93 eller 94 oktan.
Sikker på at de fikser Ecu til cs og da? Er intersert i å høre hvordan det går da jeg kommer til å bestille ct27 og ecu derifra snart.

#216168  av donk2k

De har muligheten til å fikse opp i min ECU også. Eneste er at jeg må sende den inn i forkant. For de har ingen CS ecu liggende der.
Skal skrive inn her om åssen det blir jeg..

#216177  av sleeper

shell bensin har 99oct RON og 87.5 MON
så da blir det: (99+87.5) /2= 93.5octane :D

#216180  av donk2k

sleeper skrev:shell bensin har 99oct RON og 87.5 MON
så da blir det: (99+87.5) /2= 93.5octane :D
Takker. :D Gleder meg som en gammal munk på sin første "sølibat-perm".

#216209  av Master

Blir enten dette kittet eller ct27 kittet på meg etterhvert og... alt etter hva pengene strekker til! Og har faktisk lurt på det samme angående oktantall europa/usa. Så nå vet jeg det! :)

#216221  av ErikG

Hvordan blir det med innmat i motoren?? har du planer om å kjøre 300-400hk på org innmat?

#216276  av Master

Jeg har hvertfall planer om å kjøpe et Wiseco stempel + Eagle råder kitt på ebay til ca 5000 kr. + bedre toppakning. Da burde det holde!

#216335  av donk2k

ErikG skrev:Hvordan blir det med innmat i motoren?? har du planer om å kjøre 300-400hk på org innmat?
Jeg for min del, har org innmat og toppakning. Skal spørre ATS hvilket trykk de anbefaler meg å kjøre med. Kommer da til å kjøre med det trykket til jeg har råd til innmat eller til noe går til h....

#216350  av larsst185

Eneste jeg egentlig bekymrer meg for for din del er toppakninga.Original innmat skal tåle det fint hvis det ellers er i bra stand.Får du rom tunen fra ATS så kan du sikkert kjøre med 1,1-1,2 men da tror jeg du lever i grenseland for hva original motor tåler.Toppakninga vil vertfall ryke etter en stund tipper jeg.

#216361  av ErikG

Husk å be dem sveise org wg orntli, så du slipper skranglingen fra WG spjeldet;)

#217524  av donk2k

noen som har noen synspungter anngående tilkobling fra turbo til intercooler? Vil det passe?
Jeg har den org. vannkjølte intercooleren og avstanden mellom turbo og intercooler er i utgangspungtet ganske liten.

Vil det med TD06 kit'et treffe på inntaket på IC?
Er det samme dim. på "utblås" fra turbo som på CT26?

#217532  av ErikG

Med TDO6 kitet blir turbo flyttet noe ut, ca 5cm eller noe. Bare en litt lenger siliconslange tenker jeg vil gjøre susen.
Utblåset tror jeg går fra 2-2",5" i downpipen, om jeg ikke tar helt feil, har ikke målt.

#229349  av donk2k

Ja, det tok sin tid kan man si. NÃ¥ er varene endelig sendt fra ats i Usa.
Først klarte posten norge å bruke 5 uker på å sende ecu og fuelrail til usa. Så blei det endeløs venting på svar fra de. Hadde en del spørsmål om div ting. Feks åssen trykk jeg kan kjøre forhåldsvis trygt på.
Fikk aldri noen svar. De suger skikkelig på kunde service der åltså. Har ikke engang fått vite om det kunne gjøre endring i romtunen til oppgraderet bensintrykksreg. som jeg også bestillte, men ikke hadde skrivi i lista med mods jeg sendte med pakka.. MØKKA FOLK....

Men, nå er det iallefall sendt. Jeg gleder meg som en gal..... Kjørt peugeot 205 1200ccm med 60 ponnier i 3 mnd nå... Blir nok digg å kjøre CS med kanskje 5 ganger flere ponnier.. he he Skal få en på jobben til å sveise WasteGate spjeldet for meg før jeg setter i turboen.
Er det noe mer jeg burde ordne før jeg setter tingene i?
Har sveiseverksted, maskinerings verksted, pletterings verksted osv. osv. på jobben :)

#229555  av larsst185

kjenn på wg spjeldet med fingeren om det skrangler,gjør det ikke det,drit i å sveis.Kast pakninga mellom wg og adapter ut vinuet.Den kan ikke brukes å jeg fikk beskjed fra ats ETTER at jeg blåste den til H at dette skulle monteres uten pakning.en annen ting som har skjedd med min er at det lille røret som wg henger i (som går inn på adapteret? knakk,å jeg holdt på å miste wg,den hang etter vacuum slangen :shock:
Sveisa denne på nytt å lage et støtte stag til av en 8mm bolt.spør du meg så er det opplagt at ALT for mye tyngde og masse (wg og screamer pipe) som henger i den tynne røret.du blir å se hva jeg mener når du får kitet.ang kundeservicen hos ats så fant jeg ut at eneste måten å få kjapt svar er å legge inn topic på mr2oc.com.der er de flere ganger for dag å svarere kjapt som bare det.