TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • En noob pÃ¥ ville veier...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #218308  av Murda
 
.. der må mann selvfølgelig se ann føre, forhold osv... Hva slags stand bilene er i osv.. herregud man kunne vel i teorien kjørt fra en fyllesjuk og dødssjuk schumacher i en skoda octavia rs, når man selv kjører formel 1 og er i tipp topp form :P

 #218309  av BrennaRacing
 
Jojo, det er sant...Men tror nok ikke du skal kunne forvente å dra fra hvilken som helst GT4 med bilen din...

 #218310  av Johansen
 
BrennaRacing skrev:
Johansen skrev:skal ikke undervurder den 124 hestern... har den selv :) kjører likt med mr2 mk2.

Parkerer MB 230, 260.
Ã¥ diverse andre biler..

Går en lokal Celica gt4 her, den blei nok også bak :)
Hva?? En 124 hk Corolla greier vel ikke å dra en GT4?? 204 hk
Den måtte nå gi opp ganske fort vertfall :D han kom i fart.. Jeg gira ned i andre i 80 å vi lå likt da jeg gira til tredje. 105-110 km/t.. så dro jeg sakte men sikkert ifra han :)

 #218311  av Murda
 
BrennaRacing skrev:Jojo, det er sant...Men tror nok ikke du skal kunne forvente å dra fra hvilken som helst GT4 med bilen din...
Har rett og slett ikke forventninger til denne bilen da jeg nesten får den gratis, og skulle jeg være så heldig å ende opp med å dra fra en gt4 celica så smiler jeg til verden :D

 #218369  av Henrik
 
Motoren som sitter i bilen din er en 2.gen. 4age bedre kjent som "rødtopp" siden 16valven på motordekslet er skrevet med rødfarge.

Den yter 125hk V/6500rpm og 138 NM v/5200 rpm

4AGE med 140hk er 3.gen og kom ikke før i 1990.

 #218406  av Murda
 
Johansen skrev: Så har du en kompressor motor også 4agze(170), denne kan man også putte oppi. Kan lett få 200 hk på denne ved å kjøpe større reimhjul til kompressor.
Hvor er den motoren fra ? Altså hva slags bil ?

 #218409  av Johansen
 
Model CCM Type Variant HK Ã…rgang
Corolla AE92 GTI 1600 4AGE 16 V 140 91
Corolla AE92 SuperCharger 1600 4AGZE 16 V 145 88
Corolla AE92 SuperCharger 1600 4AGZE 16 V 165 90
Corolla AE101 1600 4AFE 16 v 114 93
Corolla AE101 1600 4AGE 20 V 160 95
Corolla AE101 SuperCharger 1600 4AGZE 16 V 170 95
Corolla AE111 1600 4AGE 20 V 170 97

Der har du di forskjellige..

er Corolla ae101 SuperCharger som har den Gze'en på 170 hk.

 #218420  av Murda
 
takk, fant det ut ^^ gikk på linken du sendte meg.. jeg bare håper at den ikke er rusta ihjel... :?

 #220059  av Murda
 
NÅ har jeg fått bilen!!! Og den går som en drøm! Toyota Corolla 1,6l GTI 1987 <3 :D:D
 #220111  av turbokjell
 
Er det en på Toyota Skøyen som har hatt bilen før og? Få ut noen bilder a.

 #220274  av Murda
 
Det skal jeg gjøre, prøve å få gjort det i kveld, eller så blir det i helga. Den er i utrolig fin stand, noe rust på bakluka og litt foran ved frontrute "festene" ved lista der, mangler di hjørnene, men det skulle han fikse. En utroooolig fet bil egentlig, super undervurdert! ;D

 #222273  av Toyrolla
 
4age motoren som sitter i AE92 har jo aldri hatt 140 hester!!

Og 4AGZE motoren (med kompressor altså) har rundt 170 hk orginalt, men du kommer aldri opp i 200 hk bare med å skifte reimhjul.

4AGZE motoren kom i blandt annet AE101 Levin/Trueno, men ble aldri solgt i norge.

Trur de siste bilene med 4AGE motor som ble solgt i norge er AE92. Men det får noen andre bekrefte for meg (E10 GTi hadde vel andre motorer? )

 #222449  av Johansen
 
Toyrolla skrev:4age motoren som sitter i AE92 har jo aldri hatt 140 hester!!

Og 4AGZE motoren (med kompressor altså) har rundt 170 hk orginalt, men du kommer aldri opp i 200 hk bare med å skifte reimhjul.

4AGZE motoren kom i blandt annet AE101 Levin/Trueno, men ble aldri solgt i norge.

Trur de siste bilene med 4AGE motor som ble solgt i norge er AE92. Men det får noen andre bekrefte for meg (E10 GTi hadde vel andre motorer? )
1992 modellen ae92 hadde vell den 140 hk utgaven ettersom jeg har forstått. før det er det den 124 hk utgaven.
140 hk'en kom vell sent i 91 å da ble den vell satt i 92 modellene ettersom den var tilgjengelig :D

Og med bytte av reimhjulet på gze'en øker du ladetrykket fra 0,6 til 0,9 bar. skulle ikke være langt unna 200 hk, hvis du har eksos og filter da.

 #222475  av Andy_Celica
 
Johansen skrev:
BrennaRacing skrev:
Johansen skrev:skal ikke undervurder den 124 hestern... har den selv :) kjører likt med mr2 mk2.

Parkerer MB 230, 260.
Ã¥ diverse andre biler..

Går en lokal Celica gt4 her, den blei nok også bak :)
Hva?? En 124 hk Corolla greier vel ikke å dra en GT4?? 204 hk
Den måtte nå gi opp ganske fort vertfall :D han kom i fart.. Jeg gira ned i andre i 80 å vi lå likt da jeg gira til tredje. 105-110 km/t.. så dro jeg sakte men sikkert ifra han :)
Den må du nok dra lengere ut på landet med, gt4 en min kom meget fort opp i fart hvis jeg gira fra 2 giret i 80 tokk ikke lange tida før jeg hadde 130/140 da.

 #222481  av Johansen
 
vet bare hva som skjedde der;) kan jo hend den gt4'en som går her er i litt dårligere form en visse andre ...