TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En noob pÃ¥ ville veier...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #218253  av Murda

Heisann folkz.
Jeg bytter til meg en Toyota Corolla 1,6l GTi 1988 modell nå på mandag førstkommende. Er helt ny i emnet bil/motor osv..
Har heller ingen annen informasjon om bilen enn det jeg har skrevet, og det jeg lurer på er om noen der ut vet om dette er en bil som er verdt ett bytte med PCen min ?:) Og hva er forskjellen på EE90, AE92 osv ?

Takk for svar!

mvh
Murda.

#218255  av samejon

hehe...spørs jo litt på stand på bilen da og kanskje litt hvordan pc'n din er. Men mest sannsynlig så har du vel gjort noe fornuftig ;)

#218261  av Murda

ehhe, jaja, bilen var i tipp topp stand, setene så nye ut, trengs bare litt sveising i hjulbuen bak på venstre side før jeg eu godkjenner den, han som eier den nå er en mekaniker på toyota, pcen min er verdt 18000,- når den var ny.. Men du vet ikke tilfeldigvis hva forskjellen er på EE90, og AE92 og eventuelt hvor mye hester det er i den ?

#218265  av Johansen

1.6 GTI 1988 modell er en ae92 (karroseritype).

Motoren er en første generasjons 4age(124 hk) om jeg ikke tar mye feil.

#218269  av Murda

Med andre ord..... kuuuuult! :)
Dette skal bli gøy, har hatt en Golf 1 1981 modell, diesel utgave, med GTi lykter forran å greier, hehe, ikke mye GTi det..

#218271  av Murda

Johansen skrev: Motoren er en første generasjons 4age(124 hk) om jeg ikke tar mye feil.
Hvordan er det forresten å gjøre noe med den motortypen ? Vanskelig ?

#218273  av Johansen

Er ikke spesielt mye å gjøre med denne motoren.. er vell eksos og luftfilter som hjelper litt..

Men du har 2.generasjons 4age(140 hk), Denne passer rett oppi.
Så har du en kompressor motor også 4agze(170), denne kan man også putte oppi. Kan lett få 200 hk på denne ved å kjøpe større reimhjul til kompressor.

Motorer kan man kjøpe hos Egon i Danmark. http://www.motorimport.dk

#218274  av Murda

Ahhhh gleder meg til mandag... hmmm det må være første gangen.. ^^

#218275  av Johansen

Høres bra ut :D

Disse bilene ruster ganske fort, sjekk hjulbuer, kanaler osv.

Et problem med disse motorene er som regel at dem ikke blir tatt nok godt vare på, som foresaker at den bruker olje.

Kjekt å vite =)

#218285  av Murda

mhm.. Det skal jeg gjøre, bestekompisen min er mekaniker på Toyota Schøyen, altså der hvor bilen står nå, skal ta med han å gå over hele.. Tror nok uansett at det er et bra bytte hehe.. Vet du forresten hvor mye bilen veier ca. ?, og det med motoren, hvis jeg bytter til den versjonen med kompressor så vil jeg jo ikke har så mye motor problemer lenger ^^

#218294  av Johansen

Murda skrev:mhm.. Det skal jeg gjøre, bestekompisen min er mekaniker på Toyota Schøyen, altså der hvor bilen står nå, skal ta med han å gå over hele.. Tror nok uansett at det er et bra bytte hehe.. Vet du forresten hvor mye bilen veier ca. ?, og det med motoren, hvis jeg bytter til den versjonen med kompressor så vil jeg jo ikke har så mye motor problemer lenger ^^
Mener å huske at jeg har sett 1140 kg en plass uten å være sikker..

Nei den 170 hk versjonen er rimelig sprek, en kompis som har motert en slik i corolla. Går noe friskt den :) så kjør på om du har folk som kan hjelpe deg med å gjennomføre det :D

#218298  av Murda

Japp... Må først bare spare litt penger først.. Og den må jo eu godkjennes også kommer idiot avgifta nå snart.. Så det blir nok en stund til men klarer meg vel med ca.124hk-126hk enn så lenge ^^ For meg som har den golfen blir det jo som å sykle og til å kjøre ducati motorsykkel hehe

#218300  av Johansen

skal ikke undervurder den 124 hestern... har den selv :) kjører likt med mr2 mk2.

Parkerer MB 230, 260.
Ã¥ diverse andre biler..

Går en lokal Celica gt4 her, den blei nok også bak :)

#218302  av Murda

ay ay ... Undervurderer ikke den, gleder meg mer til mandag enn jeg gjorde til julaften (Noe som er ganske naturlig da jeg ikke er 7 år lenger ^^)

#218304  av BrennaRacing

Johansen skrev:skal ikke undervurder den 124 hestern... har den selv :) kjører likt med mr2 mk2.

Parkerer MB 230, 260.
Ã¥ diverse andre biler..

Går en lokal Celica gt4 her, den blei nok også bak :)
Hva?? En 124 hk Corolla greier vel ikke å dra en GT4?? 204 hk