TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #219800  av Tevosupra
 
TOYPARTS skrev:
elino skrev:
TOYPARTS skrev:niks men det er jo ikke noe poeng i å ha det, biltilsynet driter jo i utgangspunktet i hvilken turbo du har så lenge du ikke har mer effekt en det som bilen er godkjent med, husker gamlebilen min (mk3) den var godkjent med motor og t4 turbo, er jo noe udde å få et slikt vognkort, fikk den gang besjed om at de ikke bryr seg om hvilken turbo som står på bilen så lenge den holder seg innenfor den gitte effekten, kan ikke si at jeg ser poenget med å være først i norge med å ha singelturbo i vognkortet, er mange ting min nåværende bil er godkjent med som biltilsynet sier nei til å skrive inn i vognkortet, rett og slett for at det ikke er vits, deriblant vinduer, fuelcell mm mm mm ser ikke poenget nei.

Men dette er en JDM Supra som det i utgangspunktet ikke er mulig å gjøre endringer på, så det er vel derfor dette må spesifiseres i vognkortet
biltilsynet gir framdeles faen i hvilken turbo man har på bilen så lenge den ikke har mer effekt enn orginalt, hva skal man gjøre når turboene går ut av produksjon da? kaste bilene. tviler faktisk på at biltilsynet gidder å skrive det inn i det hele tatt, får sikkert krav om effektmåling og så er det ok, det er i allefall det vi har fått hver gang.

JAJA... Jeg hadde ikke kjøpt en bil med skilt der den er bygget om til singel turbo uten at det er godtjent i vongkortet.. det er mange som viser en twin turbo, så bygger de om til singel turbo, dette er ikke godtjent..

Blir du stoppet i teknisk kontroll, og det er rettt mann som stopper deg , tror jg du hadde fått problemer, men men vi har hatt åpen dialog med bt, og de sier foratt at det må være godtjent ombygd for at det skal stå i vongkort..


Går turboen ut av produksjon , så kan du sikkert bruke 2 andre turboer i den klassen, men det er forsatt twin turbo.. ikke en singel turbo.


DA ER DET INGEN SOM HAR DET SKREVET Godkjent ombygd med singel turbo I VONGKORTET ENDA DA!

Vist jg ikke skulle hatt dette skrevet i vongkortet hadde det vært skilt på bilen i fjor:) Den metoden er brukt opp. :)

 #219807  av TOYPARTS
 
Tevosupra skrev:
TOYPARTS skrev:
elino skrev:
Men dette er en JDM Supra som det i utgangspunktet ikke er mulig å gjøre endringer på, så det er vel derfor dette må spesifiseres i vognkortet
biltilsynet gir framdeles faen i hvilken turbo man har på bilen så lenge den ikke har mer effekt enn orginalt, hva skal man gjøre når turboene går ut av produksjon da? kaste bilene. tviler faktisk på at biltilsynet gidder å skrive det inn i det hele tatt, får sikkert krav om effektmåling og så er det ok, det er i allefall det vi har fått hver gang.

JAJA... Jeg hadde ikke kjøpt en bil med skilt der den er bygget om til singel turbo uten at det er godtjent i vongkortet.. det er mange som viser en twin turbo, så bygger de om til singel turbo, dette er ikke godtjent..

Blir du stoppet i teknisk kontroll, og det er rettt mann som stopper deg , tror jg du hadde fått problemer, men men vi har hatt åpen dialog med bt, og de sier foratt at det må være godtjent ombygd for at det skal stå i vongkort..


Går turboen ut av produksjon , så kan du sikkert bruke 2 andre turboer i den klassen, men det er forsatt twin turbo.. ikke en singel turbo.


DA ER DET INGEN SOM HAR DET SKREVET Godkjent ombygd med singel turbo I VONGKORTET ENDA DA!

Vist jg ikke skulle hatt dette skrevet i vongkortet hadde det vært skilt på bilen i fjor:) Den metoden er brukt opp. :)
jaja hver sin smak sier no jeg, jeg skulle ikke brukt mer enn et forsøk for å få godkjent en supra med singelturbo, dog ikke en japanbil uten papirer, at det skal godkjennes i vognkortet er det dummeste jeg har hørt, turbo er turbo enten du har en eller 10 så lenge det er innenfor den gitte effekten, da tror jeg faktiska at jeg ville kontaktet et litt mindre kverulerende biltilsyn, men det er no meg. å få godkjent en singelturbosupra er noe hvem som helst kan gjøre.

 #219810  av Tevosupra
 
TOYPARTS skrev:
Tevosupra skrev:
TOYPARTS skrev: biltilsynet gir framdeles faen i hvilken turbo man har på bilen så lenge den ikke har mer effekt enn orginalt, hva skal man gjøre når turboene går ut av produksjon da? kaste bilene. tviler faktisk på at biltilsynet gidder å skrive det inn i det hele tatt, får sikkert krav om effektmåling og så er det ok, det er i allefall det vi har fått hver gang.

JAJA... Jeg hadde ikke kjøpt en bil med skilt der den er bygget om til singel turbo uten at det er godtjent i vongkortet.. det er mange som viser en twin turbo, så bygger de om til singel turbo, dette er ikke godtjent..

Blir du stoppet i teknisk kontroll, og det er rettt mann som stopper deg , tror jg du hadde fått problemer, men men vi har hatt åpen dialog med bt, og de sier foratt at det må være godtjent ombygd for at det skal stå i vongkort..


Går turboen ut av produksjon , så kan du sikkert bruke 2 andre turboer i den klassen, men det er forsatt twin turbo.. ikke en singel turbo.


DA ER DET INGEN SOM HAR DET SKREVET Godkjent ombygd med singel turbo I VONGKORTET ENDA DA!

Vist jg ikke skulle hatt dette skrevet i vongkortet hadde det vært skilt på bilen i fjor:) Den metoden er brukt opp. :)
jaja hver sin smak sier no jeg, jeg skulle ikke brukt mer enn et forsøk for å få godkjent en supra med singelturbo, dog ikke en japanbil uten papirer, at det skal godkjennes i vognkortet er det dummeste jeg har hørt, turbo er turbo enten du har en eller 10 så lenge det er innenfor den gitte effekten, da tror jeg faktiska at jeg ville kontaktet et litt mindre kverulerende biltilsyn, men det er no meg. å få godkjent en singelturbosupra er noe hvem som helst kan gjøre.

Nå er jg ikke med, Det har hele tiden vært snakk om og få en jdm uten papirer godtjent med single turbo.

Men tror du bør skjekke opp hva de forlanger nå på biltilsynet nå du skal godkjene slike biler, og ikke hva de forlangte for 3 års siden, de har lært mye på den tiden.

Men det er alltid verden mesterer på slike formum hele tiden:)

 #219844  av Zupra
 
E jo bare å vente til den er veteran så kan du gjøre hva du vil!! =) hehe..

Registrere min i år men da som orginal US.spec TT.
Og jeg snakket med BT og SFOOR? og de sa at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke få godkjent den som singel. Og det hjalp ikke vist jeg fikk den TUV godkjent osv i tyskland først. De hadde myndighet til og si nei vist de ville. Og på meg så virket det som det var akkurat det de kommer til og gjøre! Men får håpe Radni får det til !!!

 #219866  av mr.ourom
 
En jdm eller us spec supra kan ikke endres verken teknisk eller kosmetisk. Dvs at du kan ikke engang sette på konfilter.
Det som er eneste mulighet er å tuv godkjenne alle endringer på bilen på forhånd slik at den klasser inn som "tysk" bil(og eventuelt registrere den i tyskland). Da vil bilen ha mulighet for å registreres på vanlig vis. Det må foreligge flere tekniske tester som ikke er billig. Har du en euro bil kan du bruke hvilken turbo som helst hvis bremsepapirer foreligger.

 #219897  av TOYPARTS
 
mr.ourom skrev:En jdm eller us spec supra kan ikke endres verken teknisk eller kosmetisk. Dvs at du kan ikke engang sette på konfilter.
Det som er eneste mulighet er å tuv godkjenne alle endringer på bilen på forhånd slik at den klasser inn som "tysk" bil(og eventuelt registrere den i tyskland). Da vil bilen ha mulighet for å registreres på vanlig vis. Det må foreligge flere tekniske tester som ikke er billig. Har du en euro bil kan du bruke hvilken turbo som helst hvis bremsepapirer foreligger.
er fullstendig klar over det, men her var det jo snakk om å få godkjent den med singelturbo, kan ikke se at jeg ser problemet, men på en annen side så er det jo bare til å godkjenne den som orignal først og så bygge om å godkjenne etterpå, så lenge den er godkjent allerede så kommer det an på hvilket biltilsyn man går til. :wink:

 #219898  av TOYPARTS
 
Tevosupra skrev:
TOYPARTS skrev:
Tevosupra skrev:
JAJA... Jeg hadde ikke kjøpt en bil med skilt der den er bygget om til singel turbo uten at det er godtjent i vongkortet.. det er mange som viser en twin turbo, så bygger de om til singel turbo, dette er ikke godtjent..

Blir du stoppet i teknisk kontroll, og det er rettt mann som stopper deg , tror jg du hadde fått problemer, men men vi har hatt åpen dialog med bt, og de sier foratt at det må være godtjent ombygd for at det skal stå i vongkort..


Går turboen ut av produksjon , så kan du sikkert bruke 2 andre turboer i den klassen, men det er forsatt twin turbo.. ikke en singel turbo.


DA ER DET INGEN SOM HAR DET SKREVET Godkjent ombygd med singel turbo I VONGKORTET ENDA DA!

Vist jg ikke skulle hatt dette skrevet i vongkortet hadde det vært skilt på bilen i fjor:) Den metoden er brukt opp. :)
jaja hver sin smak sier no jeg, jeg skulle ikke brukt mer enn et forsøk for å få godkjent en supra med singelturbo, dog ikke en japanbil uten papirer, at det skal godkjennes i vognkortet er det dummeste jeg har hørt, turbo er turbo enten du har en eller 10 så lenge det er innenfor den gitte effekten, da tror jeg faktiska at jeg ville kontaktet et litt mindre kverulerende biltilsyn, men det er no meg. å få godkjent en singelturbosupra er noe hvem som helst kan gjøre.

Nå er jg ikke med, Det har hele tiden vært snakk om og få en jdm uten papirer godtjent med single turbo.

Men tror du bør skjekke opp hva de forlanger nå på biltilsynet nå du skal godkjene slike biler, og ikke hva de forlangte for 3 års siden, de har lært mye på den tiden.

Men det er alltid verden mesterer på slike formum hele tiden:)
har vel aldri sagt at jeg er verdensmester, men på en annen side har jeg godkjent en GOD DEL syke biler, p åen annen side så sa jeg vel heller aldri at jeg skulle fått din japspec godkjent uten papirer med singelturbo, det jeg sa var at jeg ikke ser poenget med å ha det i vognkortet og at vi har godkjent med singelturbo tidligere, og ja, jeg kan regelverket til biltilsynet meget godt siden jeg er i kontakt med de daglig, jeg gir meg ikke ut for å være noen verdensmester over hodet, alle har vi litt å lære har vi ikke???

 #220055  av Tevosupra
 
TOYPARTS skrev:
Tevosupra skrev:
TOYPARTS skrev: jaja hver sin smak sier no jeg, jeg skulle ikke brukt mer enn et forsøk for å få godkjent en supra med singelturbo, dog ikke en japanbil uten papirer, at det skal godkjennes i vognkortet er det dummeste jeg har hørt, turbo er turbo enten du har en eller 10 så lenge det er innenfor den gitte effekten, da tror jeg faktiska at jeg ville kontaktet et litt mindre kverulerende biltilsyn, men det er no meg. å få godkjent en singelturbosupra er noe hvem som helst kan gjøre.

Nå er jg ikke med, Det har hele tiden vært snakk om og få en jdm uten papirer godtjent med single turbo.

Men tror du bør skjekke opp hva de forlanger nå på biltilsynet nå du skal godkjene slike biler, og ikke hva de forlangte for 3 års siden, de har lært mye på den tiden.

Men det er alltid verden mesterer på slike formum hele tiden:)
har vel aldri sagt at jeg er verdensmester, men på en annen side har jeg godkjent en GOD DEL syke biler, p åen annen side så sa jeg vel heller aldri at jeg skulle fått din japspec godkjent uten papirer med singelturbo, det jeg sa var at jeg ikke ser poenget med å ha det i vognkortet og at vi har godkjent med singelturbo tidligere, og ja, jeg kan regelverket til biltilsynet meget godt siden jeg er i kontakt med de daglig, jeg gir meg ikke ut for å være noen verdensmester over hodet, alle har vi litt å lære har vi ikke???
Enig med deg der:)
Det er riktig det du sier, men jg vil ikke ta den sjansen der jg blir stoppet, så har han fyren en dårlig dag, så begynner de og styre, da kan det blir helvete og vise bilen, smat at når bilen blir så dyr som den jg holder på og bygge vil evt kjøpere ha det godkjent. derfor jg vil ha det i vongkort. ¨

Ellers er vi alle verdenmestere:)

 #220063  av Tevosupra
 
[quote="Zupra"]E jo bare å vente til den er veteran så kan du gjøre hva du vil!! =) hehe..

Registrere min i år men da som orginal US.spec TT.
Og jeg snakket med BT og SFOOR? og de sa at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke få godkjent den som singel. Og det hjalp ikke vist jeg fikk den TUV godkjent osv i tyskland først. De hadde myndighet til og si nei vist de ville. Og på meg så virket det som det var akkurat det de kommer til og gjøre! Men får håpe Radni får det til !!![/quo

Det har vært noe tullmed tuv papirer her i trondheim,

Vi har vært og vist bilen og den fikk ikke noe mangler:)De har sett over våre papirer og godkjeninger, en av papirene manglet et underlag, dette undelaget venter vi på nå, da for vi se hva de sier:)
kan hende du har helt rett her, men håper ikke det:)

Men skilt skal det bli på den bilen om det tar 1 år og få det til, det skal gå , gir oss ikke får det blir ok. :)

 #220348  av Zupra
 
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:E jo bare å vente til den er veteran så kan du gjøre hva du vil!! =) hehe..

Registrere min i år men da som orginal US.spec TT.
Og jeg snakket med BT og SFOOR? og de sa at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke få godkjent den som singel. Og det hjalp ikke vist jeg fikk den TUV godkjent osv i tyskland først. De hadde myndighet til og si nei vist de ville. Og på meg så virket det som det var akkurat det de kommer til og gjøre! Men får håpe Radni får det til !!![/quo

Det har vært noe tullmed tuv papirer her i trondheim,

Vi har vært og vist bilen og den fikk ikke noe mangler:)De har sett over våre papirer og godkjeninger, en av papirene manglet et underlag, dette undelaget venter vi på nå, da for vi se hva de sier:)kan hende du har helt rett her, men håper ikke det:)

Men skilt skal det bli på den bilen om det tar 1 år og få det til, det skal gå , gir oss ikke får det blir ok. :)

Ja altså helt enig med deg der! Har du no først vist fått gjennom alt styret med og vise den i tyskland osv. Så kan man jo ikke gi seg med en gang. Sånn i teorien så skal jo ikke BT kunne nekte og godkjenne bilen når et Teknologisk institutt (TUV) har godkjent dette for europeiske forhold. Selv om de sier det. Unntaksregelen er jo også en gammel lov som ble laget fordi mange amcar fantaster importerte sine amrikanere og ville ha de på skilt i Norge. Og de er ikke tiltenkt eller beregnet for og bruke mot f.eks japan biler. Men på en annen side så er det jo heller ikke den loven du må få dette under. Du må jo ha bilen godkjent registrert som om at det var en Eurospec. Eller med samme krav ihvertfall. ?! Er det ikke krasj testen som er problemet egentlig? Eller har du ordnet det?

 #220374  av Tevosupra
 
Zupra skrev:
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:E jo bare å vente til den er veteran så kan du gjøre hva du vil!! =) hehe..

Registrere min i år men da som orginal US.spec TT.
Og jeg snakket med BT og SFOOR? og de sa at uansett hva jeg gjorde så ville jeg ikke få godkjent den som singel. Og det hjalp ikke vist jeg fikk den TUV godkjent osv i tyskland først. De hadde myndighet til og si nei vist de ville. Og på meg så virket det som det var akkurat det de kommer til og gjøre! Men får håpe Radni får det til !!![/quo

Det har vært noe tullmed tuv papirer her i trondheim,

Vi har vært og vist bilen og den fikk ikke noe mangler:)De har sett over våre papirer og godkjeninger, en av papirene manglet et underlag, dette undelaget venter vi på nå, da for vi se hva de sier:)kan hende du har helt rett her, men håper ikke det:)

Men skilt skal det bli på den bilen om det tar 1 år og få det til, det skal gå , gir oss ikke får det blir ok. :)

Ja altså helt enig med deg der! Har du no først vist fått gjennom alt styret med og vise den i tyskland osv. Så kan man jo ikke gi seg med en gang. Sånn i teorien så skal jo ikke BT kunne nekte og godkjenne bilen når et Teknologisk institutt (TUV) har godkjent dette for europeiske forhold. Selv om de sier det. Unntaksregelen er jo også en gammel lov som ble laget fordi mange amcar fantaster importerte sine amrikanere og ville ha de på skilt i Norge. Og de er ikke tiltenkt eller beregnet for og bruke mot f.eks japan biler. Men på en annen side så er det jo heller ikke den loven du må få dette under. Du må jo ha bilen godkjent registrert som om at det var en Eurospec. Eller med samme krav ihvertfall. ?! Er det ikke krasj testen som er problemet egentlig? Eller har du ordnet det?
Det vil vi ikke gå inn på enda, men det meste er i boks, vi får svar og 3 uker, da har jg fått tilsendt den siste underlaget.

 #220389  av Kilgallon
 
Tevosupra skrev:
Zupra skrev:
Tevosupra skrev:
Ja altså helt enig med deg der! Har du no først vist fått gjennom alt styret med og vise den i tyskland osv. Så kan man jo ikke gi seg med en gang. Sånn i teorien så skal jo ikke BT kunne nekte og godkjenne bilen når et Teknologisk institutt (TUV) har godkjent dette for europeiske forhold. Selv om de sier det. Unntaksregelen er jo også en gammel lov som ble laget fordi mange amcar fantaster importerte sine amrikanere og ville ha de på skilt i Norge. Og de er ikke tiltenkt eller beregnet for og bruke mot f.eks japan biler. Men på en annen side så er det jo heller ikke den loven du må få dette under. Du må jo ha bilen godkjent registrert som om at det var en Eurospec. Eller med samme krav ihvertfall. ?! Er det ikke krasj testen som er problemet egentlig? Eller har du ordnet det?
Det vil vi ikke gå inn på enda, men det meste er i boks, vi får svar og 3 uker, da har jg fått tilsendt den siste underlaget.
Hvis dere får den godkjent, så skal dere få lov til å få skilter på min også :D Krysser fingrene for at dette skal gå bra.

 #223771  av Kilgallon
 
Kommet noe nytt på denne fronten da?

 #223784  av TOYPARTS
 
jeg må vel si så sant at jeg har meget gode kontakter på biltilsynet, det siste jeg hørte var at de bilene som allerede var regget var regget på falske papirer, og de som hadde fått laget de var rømt fra landet og etterlyst via interpool, det de også sa var at norske myndigheter kommer til å gå hver og en bil med eventuelle papirer i sømmene for å sjekke opp i om de er falske eller ekte, samt at de i utgangspunktet ville gå lange veier for å hindre at det kom skilter på spess japspec supra.

Det som fikk meg til å få grunn til bekymring var at de sa også at de muligens ville oppheve godkjenningen på de bilene som allerede var godkjent på falske papirer, men det var ikke 100% avgjort anda.

 #223844  av stroems
 
skal si deg en ting!! Biltilsynet har ikke tilbakevirkene kraft!så biler med skilt på kan de ikke ta tilbake!!!!!!!!!

Det står i lovene!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16