TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• i'm back

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#27102  av funkes

Vesta er lette å lure :)

#27104  av Amund

hobnob skrev:slutta bilen og dra på 232? min har truffet 220, og da dro den bra fortsatt, bare mangel på vei.... så jeg ga meg

hadde håpa den hadde truffet 250 eller litt mer før det gir seg.. siden man må regne med 10% eller mer missvisning
Det går en mk2 her på "øyne", og han hadde den opp i litt over 240 på meteret.. i slakk nedoverbakke. :roll:

#27224  av chris

jumbo skrev:
chris skrev:
jumbo skrev:Hehe, jeg betaler 7000,- hos gjensidige... dog for kun 12000.

Den greia med MRII gjør meg nervøs.... de mener sikkert MR2 mkII, men har gjort en feil en eller annen gang....

Husker jeg var gjennom den runden der når jeg kjøpte bilen min også.
Ingen grunn til at vi skal bli nervøs? Bilen heter ikke offisielt MR2 mkII.. og det finnes ingen bil som heter MRII.. jeg har en 1992 Toyota MR2 GTi, og det er det jeg har forsikra den som :)
Dette er riktig Chris. Min bekymring ligger i at jeg antar at den båsen Gjensidige ved en feil har kalt "MRII", egentlig skulle vært en "MR2 mkII". Er rimelig sikker på det. I såfall er antakelig bilen min forsikret etter pris/regler for en mkI, ikke en mkII. Er det et problem for oss? Nei. Ikke ettersom vi har gitt alle detajler som finnes, og gjensidige har sagt at ok, da er DETTE riktig pris for bilen din. Ergo er det gjensidige som i såfall roter, og vi har vårt på det tørre, men det er nå fremdeles litt uggent.

Fatter ikke hvor de har tatt "MRII" fra... Har lagt ned litt jobb i leting, men finner ingen som helts spor etter noen Toyota som heter noe i nærheten av det...
Fant faktisk ut at det ER noe som heter nesten det samme.. Satt og titta på noe som heter Drift Club 2000 i dag, og når denne dukka opp, måtte jeg bare ta en capture frame ;)
Vedlegg
Toyota MarkII.jpg
Toyota MarkII.jpg (29.9 kiB) Vist 2550 ganger

#27229  av Erlend

Hmmm...kan det være noe i nærheten av dette de har fått med seg, Gjensidige? Virker litt rart da, siden den ikke er typegodkjent i Norge sikkert...

#27230  av Mr2 Mk2

Litt rart men :? Det er jo mangen som skriver mk2 som MkII,inkl meg selv noen ganger...

#27240  av chris

Erlend skrev:Hmmm...kan det være noe i nærheten av dette de har fått med seg, Gjensidige? Virker litt rart da, siden den ikke er typegodkjent i Norge sikkert...
Nekter å tro at det er denne de sikter til.. Jeg har i hvert fall ALDRI hørt om denne bilen før ;)

#27241  av chris

Jostein skrev:Litt rart men :? Det er jo mangen som skriver mk2 som MkII,inkl meg selv noen ganger...
Ja, er vel en som har gjort en brøler. Men man skriver jo aldri MRII.. så.. :)

#27243  av Mr2 Mk2

Nei det er sant heter jo Mr[2] fordi den har 2 seter,ikke II seter.
Hvordan virker det å si II da?
"Mamma kan du kjøpe strekstrek cola til meg."
eller "Hei jeg vil gjerne forsikre en Mrstrekstrek"

Men det heter jo MKII og ikke mk2 eller? :?
eller vent det helt korrekte blir jo Mark2 eller MarkII?

#27249  av jumbo

Vel, definisjonen av MR2 er det mange meninger om, og jeg har til gode å finne noe som jeg med sikkerhet kan kalles fasit på akkurat DET, så hva MR2 står for tror jeg ikke vi skal tillegge for mye vekt.

Det som er langt mer viktig, er hva som står i vognkortet. Og der står det unektelig MR2, med taller 2, ikke MRII. Punktum.

Må innråmme at jeg aldri hadde hørt om den bilen Chris, men den matcher jo heller ikke å kunne kalles "MRII"... Who cares...

Om ikke altfor lenge har jeg ikke gyldig forsikring om noe skulle skje uansett... Og ikke engang gidd å begynne den strofa, det er et bevisst valg som jeg vet utmerket godt hva innebærer...

#27262  av chris

jumbo skrev:Vel, definisjonen av MR2 er det mange meninger om, og jeg har til gode å finne noe som jeg med sikkerhet kan kalles fasit på akkurat DET, så hva MR2 står for tror jeg ikke vi skal tillegge for mye vekt.
Alle vet vel hva MR2 står for??
(for de som av en eller annen grunn ikke skulle vite det, så står det for "Midship engine, Rearwheel drive, 2 seats")
jumbo skrev: Om ikke altfor lenge har jeg ikke gyldig forsikring om noe skulle skje uansett... Og ikke engang gidd å begynne den strofa, det er et bevisst valg som jeg vet utmerket godt hva innebærer...
Hehe.. ja.. og senere kommer jeg etter. Må bare skrape sammen penger først :D