TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• i'm back

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #26710  av daggy

Har ikke vært på forumet på en stund.. Følgende har skjedd.

Var på bilferie til Amsterdam - ca 300 mil t/r Oslo. Kjørte ned gjennom Sverige - Öresundsbroa, danmark, ferge i 30 min over til Deutschland og så bånn gass på autobahn :)

Alt gikk bra på turen, har noen toppfart bilder som dere ser. Måtte bytte bremseklosser i Amsterdam, men det gikk bra.

I høst ble jeg påkjørt. Han knuste luftinntak ++ rundt tanken og hjulkassa, og siden det har bilen stått nesten 8 uker på verksted(!) hos Toyota. De reparerte samtidig frontskaden som jeg har hatt på bilen siden jeg kjøpte den. Har fått mye nytt - dør, bakskjerm, frontfanger +++

Jeg var forøvrig i Miami en måned mens bilen stod på verksted - så kun 2 mr2'er der, to røde mk2'er og et par mk1. Men bilene er sykt billige der borte - så en i et annonse-blad til $5000, altså 35.000, en strøken og styla mk2....

Ok - hentet bilen i går. Etter å ha kjørt et par kilometer fant jeg ut at radiatoren var lekk, så måtte sette den fra meg på nærmeste Toyota-verksted. Så gleden varte ikke lenge... Radiatoren må byttes og nå er bilen hos Radiatorservice på Ensjø - henter den på mandag.

Da er bilen strøken (i mine øyne hvertfall)

Blir muligens nødt til å selge den :( Er latterlig dyr forsikring på den. Den står på mamma, med ca 60-70% bonus og kasko.
Kjørelengde er 30.000 km. (kjører mye...)
Pris er 24.000 i året :(

Håper alt er bra her - noe spes som har skjedd disse månedene jeg ikke har vært aktiv her ?

- Dag
Vedlegg
Litt uklart, men jeg vil påstå at dette er toppfarten - ca 232 :)
Litt uklart, men jeg vil påstå at dette er toppfarten - ca 232 :)
Bilde.jpg (9.02 kiB) Vist 4054 ganger
Ex'en får lov å prøvesitte...
Ex'en får lov å prøvesitte...
paryett2132 033.jpg (135.92 kiB) Vist 4054 ganger
nesten toppfart
nesten toppfart
amsterdam 034.jpg (126.75 kiB) Vist 4054 ganger

#26711  av henningl

minus missvisning på speedo ;)

#26715  av CelicaTurbo

hm, litt uheldig med bilen da.. men, de fleste av oss har vesentlig billigere forsikring enn det der, ringer du rundt og undersøker en del så finner du nok et bedre tilbud, ring gjerne til forskjellige lokalkontorer innen samme selskap også..

#26727  av cameleon

Du har nå tæl må jeg si hehe, ligge i 230+ og drar fram et camera for å ta bilde :D Konge hehe :!:

BTW er det GTI eller turbo?

#26731  av CelicaTurbo

GTi det der, den har batterimåler istedenfor turbotrykksmåler i dashen :)

#26734  av cameleon

Jøss, s bila mi går opp til ca 230 ass. Det var jo temmelig kjapt da :) Kult hehe.

#26736  av MR2turbo

kiipt å være så uheldig med bilen da..
Men bildene taler jo for at du har hatt det morro med den ;)

Du må ikke selge den!! hehe, nei som andre sier så burde du klare å få ned forsikringen endel fra det der.. Ikke gi opp på det ;)

#26740  av chris

24000 i forsikring?? :shock: :shock: :shock:

Jeg betaler 10300 kroner for 30000 km.. 60% bonus. Gjensidige er tingen om man skal forsikre MR2.. og som jeg har sagt mange mange ganger før.. skal man forsikre en MR2 hos Gjensidige, så er det veldig viktig å spesifisere at det er en MR2, med 2-tall, IKKE MRII (for det finnes ikke, men har mye høyere forsikring)

#26757  av Goose

Skift forsikrings selskap.
Hvem selskap du har nå?

#26771  av hobnob

slutta bilen og dra på 232? min har truffet 220, og da dro den bra fortsatt, bare mangel på vei.... så jeg ga meg

hadde håpa den hadde truffet 250 eller litt mer før det gir seg.. siden man må regne med 10% eller mer missvisning

bilen min står på faren min.
har 30000km egenandel på 3000kr
og delkasko
betaler 6200 i året
75% bonus osv

fikk pris på meg selv på 34000kr for 1.5år siden
21 år 20bonus og 12000km full kasko

prisen burde du få ned i 8-10k avhengig av hva mora di har for noe bonus.
det er også mulig og presse forsikrings-selskapene, selgeren får i noen selskaper "provisjon" av nye kunder, så dem er mer en villig til å ha deg som kunde

#26775  av chris

Jeg har hatt 220 på nåla på min jeg også.. men jeg også gikk tom for vei :D Men det var vitterlig litt mer å hente.

#26776  av jumbo

Hehe, jeg betaler 7000,- hos gjensidige... dog for kun 12000.

Den greia med MRII gjør meg nervøs.... de mener sikkert MR2 mkII, men har gjort en feil en eller annen gang....

Husker jeg var gjennom den runden der når jeg kjøpte bilen min også.

#26777  av chris

jumbo skrev:Hehe, jeg betaler 7000,- hos gjensidige... dog for kun 12000.

Den greia med MRII gjør meg nervøs.... de mener sikkert MR2 mkII, men har gjort en feil en eller annen gang....

Ingen grunn til at vi skal bli nervøs? Bilen heter ikke offisielt MR2 mkII.. og det finnes ingen bil som heter MRII.. jeg har en 1992 Toyota MR2 GTi, og det er det jeg har forsikra den som :)

#27069  av Hitman

Bilen min står på pappa og da betaler eg 5000kr i året.
Full kasko og 20000km 75%bonus
Har gjensidige som selskap

#27090  av jumbo

chris skrev:
jumbo skrev:Hehe, jeg betaler 7000,- hos gjensidige... dog for kun 12000.

Ingen grunn til at vi skal bli nervøs? Bilen heter ikke offisielt MR2 mkII.. og det finnes ingen bil som heter MRII.. jeg har en 1992 Toyota MR2 GTi, og det er det jeg har forsikra den som :)
Dette er riktig Chris. Min bekymring ligger i at jeg antar at den båsen Gjensidige ved en feil har kalt "MRII", egentlig skulle vært en "MR2 mkII". Er rimelig sikker på det. I såfall er antakelig bilen min forsikret etter pris/regler for en mkI, ikke en mkII. Er det et problem for oss? Nei. Ikke ettersom vi har gitt alle detajler som finnes, og gjensidige har sagt at ok, da er DETTE riktig pris for bilen din. Ergo er det gjensidige som i såfall roter, og vi har vårt på det tørre, men det er nå fremdeles litt uggent.

Fatter ikke hvor de har tatt "MRII" fra... Har lagt ned litt jobb i leting, men finner ingen som helts spor etter noen Toyota som heter noe i nærheten av det...