TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra fra UK

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#232633  av supramkiv

milcom skrev:Er det slik på untaksregelen at bilen må være orginal for bestandig da?
Har forstått det slik at den må være det hvis du importerer fra USA?
Heter seg vistnok det ja. skal være slik den ble levert ifra fabrik, men det ruller vel ikke akurat mange supra her i norge som er helt orginal

#232647  av milcom

:S det er jo helt latterlig;S

#232697  av castman

er vel bare å ha den orginal når du viser den for første gang? Og så hvis du har bilen på EU godkjenning der de ikke er så jævelig nøye på ting og tang. Eller at de kanskje ikke engang vet om at det er så strengt dette med og holde den helt orginal..

#232823  av -Bøhle-

Så å registrere en UK Supra nå går helt smertefritt så lenge den er orginal og med papir i orden?

#232891  av milcom

ifølge need4speed.no så er det ikke mulig å registrere UK spec!
er det de som tar feil?:P

#232962  av -Bøhle-

HÃ¥per det :?

#233248  av Tore

Milcom; Ring Skyrud hos BT i Bodø, han vet alt om dette :D Jeg har mobilnummeret han en plass, PM' meg om du vil ha det!

#240508  av -Bøhle-

De tar feil. Snakket akkurat med biltilsynet i Bodø,
å han sa at UK Supra godkjennes så lenge den er i orginal stand. :)

#240544  av O1e

Litt feil plass kanskje.. men..:

Hvor kan jeg lete etter N/A MKIV? UK, US eller egentlig alt som kan registreres.. Skal handle meg i midten av juni. Er usikker på selvimport o.l, men eneste jeg vet er at jeg skal ha en.. :o

#240614  av azt

milcom skrev:ifølge need4speed.no så er det ikke mulig å registrere UK spec!
er det de som tar feil?:P
de tar nok feil ja. en bil solgt i UK ny er NULL problem å registrere. alt du trenger er å ringe toyota norge med chassinr og modell nr, de sender deg et papir(for noen kr) som du tar med sammen med vognkortet. fiks ferdig, betal avgift. gjorde dette for 2mnd'er ca. fikk min regga med openluftfilter og elektronisk boostkontroll på plass. han så ikke på bilen engang, bare sjekka at chassinr stemte med papira.

#240743  av -Bøhle-

Hvor mye er engangs avgiften på nå?