TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra fra UK

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #230005  av milcom

Hvis man skal importere en supra fra england. Hvor mye kan være gjort med den? Ingenting? styling? trim? osv?:P

#230008  av WRC

skal i utgangspunktet være 100% orginal. Disse bilene skal enda gå igjennom på untaksregelen, skjekk med biltilsynet.

#230009  av WRC

må da være en UK spec bil, solgt ny i uk. Er bilen importert fra japan til uk, kan den ikke bli registrert i norge. :roll: norske spesial regler :?: :cry:

#230026  av sindrejl

jepp, fordi BT er redd for at bilene ikke har bremser i japan.

#230030  av Ã¸f

..og bilene som er "b-vare" fra fabrikk lar dem være i japan,derfor er det bare dritt-biler som er registrert i japan :lol:

#230032  av azt

klarte meg fint igjennom kontroll med luftfilter og elektroniskboostkontroll jeg... dem titta så vidt ikke på bilen engang, bare sjekka at lysa var bytta til kjøring på riktig side av veien...

#230035  av milcom

ja. regnet med at de måtte være fra UK når de var ny:) hva med body kitt og felger?:)

#230037  av azt

milcom skrev:ja. regnet med at de måtte være fra UK når de var ny:) hva med body kitt og felger?:)
felger går nok greit, så lenge den er innen for maks 5% større rulleomkrets i forhold til de orginale hjula, og dem er innenfor hjulbuene og ikke subber.

bodykit kommer det mye ann på hvem du treffer. har møtt på folk som har sagt jeg måtte ha tuv papirer på glassfiber front :? mens andre gir faen

#230085  av WRC

Tar du inn bil fra Uk, så taes den inn via untaksregel. da må du nok desverre ha bilen orginal ved godkjenning. felger må være orginale. Har vist biler med senkesett, TRD sideskjørt, frontleppe, luftfilter osv. og dette har gått greit. Har også fått igjennom feile lykter et par ganger.
Men det sikreste er at det er helt orginal.

#230112  av milcom

WRC skrev:Tar du inn bil fra Uk, så taes den inn via untaksregel. da må du nok desverre ha bilen orginal ved godkjenning. felger må være orginale. Har vist biler med senkesett, TRD sideskjørt, frontleppe, luftfilter osv. og dette har gått greit. Har også fått igjennom feile lykter et par ganger.
Skal jeg importere så kommer jeg helst til å ta en orginal TT. Men må være manuell og helst svart interiør! så ser at det er ikke alt for mange å velge mellom=/

#230121  av Stiansen

milcom skrev:
WRC skrev:Tar du inn bil fra Uk, så taes den inn via untaksregel. da må du nok desverre ha bilen orginal ved godkjenning. felger må være orginale. Har vist biler med senkesett, TRD sideskjørt, frontleppe, luftfilter osv. og dette har gått greit. Har også fått igjennom feile lykter et par ganger.
Skal jeg importere så kommer jeg helst til å ta en orginal TT. Men må være manuell og helst svart interiør! så ser at det er ikke alt for mange å velge mellom=/
Sjeldent at det er TT med manuell kasse og TT Auto ligger på £7000 +/-... Er en del NA`er av UK-spec som ligger for salg for det meste, men mye fint :wink:

#230303  av milcom

ja.. men automat er ikke aktuelt! har det på mercedesen å synes ikke der er noe serlig:P En ny N/A er kansje aktuelt.. men helst en TT:P

#230362  av Stiansen

milcom skrev:ja.. men automat er ikke aktuelt! har det på mercedesen å synes ikke der er noe serlig:P En ny N/A er kansje aktuelt.. men helst en TT:P
Har hørt at Supra-automaten er det stikk motsatte av Mercedes-automater.. Faktisk en av de beste automatene som finnes har jeg hørt Supra-auto`en er :wink: Folk som har nektet å tru at den duger til noe har visst fått seg en aha-opplevelse :wink:

#230368  av milcom

hehe:P men fordet om det kansje sparker ifra så sitter du da uansett bare å ser at ting skjer:P ikke engasjerer deg selv:P og de som sier at du kan gire selv.. greit.. men det er ikke like artig;)

#232632  av milcom

Er det slik på untaksregelen at bilen må være orginal for bestandig da?
Har forstått det slik at den må være det hvis du importerer fra USA?