Side 2 av 3
Legg innLagt inn:06 apr 2007 17:11
av wickeddark
Fy F...! det var tungt å få ned cat og turbo. Alle skruene på katalysatoren var bare pulver igjen av, og det er jo ikke mulig å komme til skruene som holder turboen fast i blokka uten å ha av den. Brukte vel 4 timer med dremel og diverse for å få ned dritten.
Legg innLagt inn:08 apr 2007 23:23
av wickeddark
Fokk!
Klarte å brekke en av de små duppedittene som skal låse fast ventilene i toppen
Hvilket verktøy er det sst verktøyet som nevnes i den online celica manualen? Har en ventilfjærkompressor som jeg brukte, men den passer litt dårlig, så ble jævlig mye knoting for å få de låsegreine på plass igjen...
Legg innLagt inn:09 apr 2007 22:42
av wickeddark
Ser forresten det står i manualen at stempel må byttes om det er det minste tegn til slark sidelengs. Har kanskje 1mm vandring fram og tilbake på alle stemplene. Hadde ikke akkurat rålyst å kjøpe nye akkurat nå.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 06:44
av larsst185
Der er vel mål på hvor mye stempel og sylindre kan være slitt,måles med mikrometer osv..Om du ikke har slitekant i sylindrene og ellers motoren gikk ok før så tror jeg nok det holder med stempelringskifte,
Legg innLagt inn:10 apr 2007 07:55
av wickeddark
larsst185 skrev:Der er vel mål på hvor mye stempel og sylindre kan være slitt,måles med mikrometer osv..Om du ikke har slitekant i sylindrene og ellers motoren gikk ok før så tror jeg nok det holder med stempelringskifte,
Kjenner ingen kant i syl. nei. Stemplene og ringene ser egentlig fine ut også. Litt koks på toppen av stempel bare. Og motoren gikk flott før pakn. havari. Men da bytter jeg bare ringene, så får vi se

Legg innLagt inn:10 apr 2007 10:49
av wickeddark
Det nummeret som står på hver av rådene, hvilke av de er det?
Under står det trykket inn 1, 2, 2, 3
Men på siden står det 2 på alle. Snakker da om den bunndelen av råden som mann tar av først. Så skal jeg ha 4x rådelager i størrelse to, eller skal jeg ha tre forskjellige størreleser?
Legg innLagt inn:10 apr 2007 10:56
av larsst185
I følge verksted håndboka så skal nummeret stå på siden (kortsiden) av lageroverfallet du tar av råden,så da skal isåfall alle være nr 2.Jeg klarer ikke huske helt tilbake til når jeg gjorde dette,men bestilte nettopp lager til en 4a-gze å dær sto nummeret på siden.Nummeret skal være slått inn i stålet ikke forhøya ut,om du skjønner.Det mener jeg nummeret under overfallet er.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 12:11
av wickeddark
Supert, takker og bukker. De på siden var slått inn ja. De under var forhøyd...
Kjenner jeg angrer nå at jeg ikke nappa ut hele motoren
Gruer meg til jeg skal begynne på regreimbyttet

Legg innLagt inn:17 apr 2007 17:19
av wickeddark
Må jeg kjøre inn noe når jeg har bytta stempelringer?
Legg innLagt inn:17 apr 2007 19:09
av larsst185
kjør normalt.ikke daff rund men ikke idiotkjør heller.at man skal kjøre helt ekstremt rolig den første tiden er en myte.
Legg innLagt inn:17 apr 2007 22:35
av wickeddark
Oki.
Skal jeg kjøre lenge\langt?
Legg innLagt inn:18 apr 2007 09:47
av wickeddark
WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!
Det ryker blått, rykker å napper og bilen går dårlig. Men går veldig pent på tomgang. Ser også at det negative vakumtrykket er 0.2 lavere en før.
Legg innLagt inn:18 apr 2007 09:56
av Andy_Celica
wickeddark skrev:WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!
Det ryker blått, rykker å napper og bilen går dårlig. Men går veldig pent på tomgang. Ser også at det negative vakumtrykket er 0.2 lavere en før.
Ryker det blått har du olje i tenningskamrene, har du gjort noe med toppen? byttet ventiltetninger eller slik? du har vel skrud toppen til i riktif moment eller?
Ta eventuelt en komp test
Legg innLagt inn:18 apr 2007 10:02
av larsst185
Kan ryke blått de første minuttene etter en overhaling grunnet olje i sylindre ect.Sjekk at du ikke har vacuum lekkasje og at tenning osv er rett.Går ut fra at du merka alt av slanger før du demonterte så du har fått det på rett plass.
Legg innLagt inn:18 apr 2007 11:26
av wickeddark
Andy_Celica skrev:wickeddark skrev:WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!
Det ryker blått, rykker å napper og bilen går dårlig. Men går veldig pent på tomgang. Ser også at det negative vakumtrykket er 0.2 lavere en før.
Ryker det blått har du olje i tenningskamrene, har du gjort noe med toppen? byttet ventiltetninger eller slik? du har vel skrud toppen til i riktif moment eller?
Ta eventuelt en komp test
Byttet alle tettinger ja. Brukte moment som stod i bgb ja. Hvor mye skal kompen være på?
Har en sånn sak som måler i psi tror jeg.