Side 2 av 5
Legg innLagt inn:09 apr 2007 21:10
av kake
Har H&R sine, men ikke helt ferdig på bilen enda. De bruker Bilstein dempere (Ett-rørs-opp-ned). Stempelet er massivt og går helt ut til kanten på fjærbeinet. Bilstein er helt i tet i verden når det gjelder utvikling av monotube dempere, jeg digger høyhastighetsdempingen på bilstein, de er lynraske. Livstidsgaranti har de også. Over Bilstein så har man Penske og Öhlins osv, men da koster det veldig mye penger. Kollevold skaffer forøvrig öhlins motorsportinnsatser til sw20, 4500,- + mva pr stk, men det er kun dempere.
Har ikke testet min enda, er ferdig foran, men driver og demonterer bakstillinga. Skal gi fyldig rapport om hvordan de er når jeg får testet...
Legg innLagt inn:09 apr 2007 21:25
av jumbo
Christian skrev:Om de kun er til banebruk er jo det greit nok, men det er ikke det jeg trenger.
Jeg forventer faktisk å få noe som demper litt for 7000kr, men disse duger overhodet ikke.
Kjørte bilen ca 10km i strekk i sted og er dødsliten allerede...En tur til f.eks drammen hadde tatt livet av meg!
Får ringe autofx i morgen og høre hva vi gjør.
Hvilke andre coilovere er det som duger da? Tein/cusco/H&R? Er jo ett hav av meninger og selvskryt over alt 
Bilen min går på Tein coilovers med 235/40/17 i.l.a av april så du kan jo teste da for sammenligning
(får ikke lagt om til sommerdekk før jeg har vært til vestlandet igjen, gidder ikke prøve sommerdekk over fjellet såpass tidlig på våren)
Legg innLagt inn:09 apr 2007 21:39
av Christian
kake skrev:Har H&R sine, men ikke helt ferdig på bilen enda. De bruker Bilstein dempere (Ett-rørs-opp-ned). Stempelet er massivt og går helt ut til kanten på fjærbeinet. Bilstein er helt i tet i verden når det gjelder utvikling av monotube dempere, jeg digger høyhastighetsdempingen på bilstein, de er lynraske. Livstidsgaranti har de også. Over Bilstein så har man Penske og Öhlins osv, men da koster det veldig mye penger. Kollevold skaffer forøvrig öhlins motorsportinnsatser til sw20, 4500,- + mva pr stk, men det er kun dempere.
Har ikke testet min enda, er ferdig foran, men driver og demonterer bakstillinga. Skal gi fyldig rapport om hvordan de er når jeg får testet...
Betyr det at HR coilover også har livstidsgaranti på sine dempere?
Legg innLagt inn:09 apr 2007 22:00
av kake
Usikker, men garantitiden er litt etter hvor du kjøper. Kjøper du kitet i Usa får du 1 års garanti, men kjøper du her får du vel livstidsgaranti. Bilstein har dette på de fleste dempere uansett tror jeg uten at jeg kan bekrefte det.
Legg innLagt inn:09 apr 2007 23:10
av mr2cato
http://trimtech.no/osCommerce1/catalog/ ... /22_48_171
Her har du en del forskjellige coilovers vis du ser nederst på siden

Legg innLagt inn:10 apr 2007 02:26
av Daniel_hoy
Kom over en link her. Ser ikke bra ut. Men som sagt så kan vel det her skje med alle dempere.
Link
Legg innLagt inn:10 apr 2007 07:57
av Christian
Daniel_hoy skrev:Kom over en link her. Ser ikke bra ut. Men som sagt så kan vel det her skje med alle dempere.
Link
Får ikke opp noe...
Legg innLagt inn:10 apr 2007 10:11
av mr2cato
de knakk vist bare. er delte meninger, noen sier det bare er billige taiwan kopier og ikke la de fine fargene lure deg. Andre sier de har fungert bra...
Her er bilder fra en tur på bane da demperene bare knakk helt av seg selv.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 13:53
av Christian
Såpass ja
Skal dette være D2? Ser ikke like ut, annet enn fargen. (Men så er vel D2, K-sport og ett merke til samme demperen...)
Legg innLagt inn:10 apr 2007 14:26
av Rage
Fler jeg kjenner har måtte bytte dempere etter kun 1 sesong, og noen fåtalls banetreff. Desverre ...
K-Sport\G-Force\D2 er akkurat det samme. Dette gjelder også bremsene.
Christian - Har sendt deg en PM.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 16:14
av wacky
Ikke for å fyre opp stemingen, men skinner det ikke litt igjennom at når de fleste coilovers koster 12 - 15 000, så få man ikke det samme for halve prisen. Er litt som å handle merkeklær rundt middelhavet.
De kjente merkene legger jo på seg litt i pris pga navn, men ikke dobbelt pris.
Jeg kjøpte koni sportskit til civien jeg hadde (vanlige gule koni + grønne fjærer) og det kostet nærmere 6000....
Legg innLagt inn:10 apr 2007 16:56
av jan-erik
Er det justering både av stivhet og rebound på dine Christian? Kjører selv med KW Varient 3 coilovers som kan justere begge. Syns selv det har vært litt vanskelig å justere mine, bl.a. pga av manuelen ikke stemte med slik de faktisk så ut, så jeg byttet om på å justere stivhet og rebound. Var mildt sagt store utslag. Ved for hard/kort rebound ble bilen veldig hoppete, og på vanlig vei føltes det som om den lå dårlig på veien. Har nå fått justert meg inn ganske bra syns jeg. Eneste som er nå er at det knirker i dem ved den minste fleks, som er litt irriterende ved by cruising.
Mine KW Varient 3 coilovers er kjøpt hos Norsk Bildelesenter på Lier (importøren). De kostet vel rundt 15.000,- , og har også Tüv papirer. De skal i tillegg være veldig godt beskyttet mot rust. Så som noen andre skrev her så får du nok litt hva man betaler for.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 20:22
av Christian
Wacky og Jan Erik : Er selfølgelig klar over at man får det man betaler for. Det jeg reagerer på er at de er stein harde og ikke kan justeres. Kan skru alt jeg vil på justerings-skruen, men det skjer ikke noe.
Så lenge de selges som coilovere med justerbar hardhet og høyde, må man jo kunne forlange at de faktisk kan justeres. Det trodde jeg i alle fall
At de ikke demper like godt som f.eks HR/Tein/Cusco og resten av de gromme kan jeg leve med.
Alt bunner vel egentlig ut i at jeg ikke er flink til å sjekke info om ting før jeg kjøper det. Slik har jeg alltid vært

Legg innLagt inn:10 apr 2007 20:37
av sleeper
Legg innLagt inn:10 apr 2007 22:29
av TOYPARTS
vi skulle jo egentlig bli forhandler av d2, men vi trakk oss heldigvis i siste liten, vi for vår del anbefaler tein og hks, greit at disse ikke har tuv, men man får det man betaler for. begge disse er i GOD kvalitet.