TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• D2 dempere, dritt eller kun til banebruk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #233075  av Christian

Som topic, har akkurat satt de på bilen og er "litt" misfornøyd kan man si... De er jo stein harde, uansett innstilling. Føles egentlig som om jeg like gjerne kunne sveiset inn flattstål. Er ikke spesiellt gode veier her oppe, og det føles egentlig som om man skal hoppe av veien om man treffer en dump i en sving.

Kan ikke si jeg merker noen forskjell uansett hvordan jeg stiller de. :?

Dere andre som har disse, er det kun på banebiler, eller brukes de til normal kjøring? Og er dere fornøyd?

#233119  av A_hjelme

Har montert på min også for noen uker siden.
Til å begynne med var jeg VELDIG missfornøyd. Var pinnstivt.
Så jeg gjor meg klar til å levere de tilbake.
Men det virker som om de går seg til.
Er ikke like stivt nå, men er i grenseland synes jeg. :?
Men dæven så den ligge på veien no da! :twisted:
Merket det etter jeg la meg på hjul etter motorsykkel på svingete vei :twisted:

#233121  av sleeper

dte der er vel egentlig hva 90% av alle med d2\ksport sier...
alt for stivet og VELDIG liten virkning på justering!)

#233126  av A_hjelme

Blir ihvertfall umulig å bruke på vinter-føre..

#233128  av Christian

Har bare kjørt 10km med de jeg. Om de mykner opp litt er det muligens ok, men har mest lyst til å sende tilbake hele greia...

#233131  av A_hjelme

Prøv ei stund til.
men så kjører jeg på 15" dekk da :?
Mulig det kan bli noe bedre med større bremser og større felger?
Få litt mer vekt på hjulopphenget??
Bare en tanke jeg hadde.

#233141  av japse-gnmfr

eller mindre felger og mer gummi:D
fjærer jo litt på gummien da:D

#233149  av Christian

Kjører 205/50-15" toyo R888. Fjærer ikke allverden det...

#233155  av sleeper

japse-gnmfr skrev:eller mindre felger og mer gummi:D
fjærer jo litt på gummien da:D
mulig det fjærer litt. men når en kjøper coilovers til bilen så er vel ikke det for og fjerne ALL demping i demperene? :lol:

#233189  av kake

Vet ikke hva standard fjærhardhetene på d2 er, men vet man kan få velge hvis man spesifiserer. Er i trinn fra 3.5kg til 22kg mener jeg. Vet ikke hva slags type dempere de bruker jeg. De har vel flere modeller.

D2 er jo uansett et kinesisk kopi merke (Navnet er inspirert fra D1 drifte serien i Japan?). Man får hva man betaler for. Justeringsmulighetene på rimelige coilovere er ofte store, men når området de justerer omtrent er ingenting så er det jo kun for bling. Her er bla. en dynokurve av D2 coilovere til civic.

#233202  av castman

Har noe av det samme problemet :wink: Hjelper litt å få brukt dem en stund, og blir litt mykere ettersom temperaturen går opp. Utrolig nok så ble bilen litt mer behagelig å kjøre med 18" felger og 225 brede dekk

#233221  av steffen karlstad

disse coiloverene er kun til banebruk. de fungerer utmerket til dette..
sjekk gatebil (2006) filmen for en snutt av min mk1 svart med speedpart på siden for og se at dette fungerer.

#233253  av Christian

Om de kun er til banebruk er jo det greit nok, men det er ikke det jeg trenger. :? Jeg forventer faktisk å få noe som demper litt for 7000kr, men disse duger overhodet ikke.
Kjørte bilen ca 10km i strekk i sted og er dødsliten allerede...En tur til f.eks drammen hadde tatt livet av meg!

Får ringe autofx i morgen og høre hva vi gjør.

Hvilke andre coilovere er det som duger da? Tein/cusco/H&R? Er jo ett hav av meninger og selvskryt over alt :roll: