Bilen kommer fra sverige ja, men d var eieren før meg som importerte og satte bilen rett inn på en låve og solgt til meg våren etter

Bilen hadde stått lagret i sverige i over 10 år eller noe sånt. Og det tror jeg på. Den er bortsett fra rust på ene skjermen og under på dørstokkene dønn strøken. Spesielt interiør og dørehengsler kjennes det på. Jeg plukka ut plastikk fra da bilen var nye når jeg tok av dørtrekkene.
Motoren går foreløpig på sylinder 1,2 og 4 nå. Pluss at det er en merkelig tikkelyd som kommer så fort motoren kommer over tomgang. Denne er ikke regelmessig, og tikker i utilregnelig mønster, hel uvilkårlig, om dere skjønner.. hehe.
Ska ha opp toppdekksel i morgen for å se på om det kan ha noe med at ene bolten til ene kamskålen var byttet med en lengre som var bygget på 2 muttre pga dårlige gjenger nederst på bolten.
At den går på 3 sylindre er fremdeles ikke satt en forklarlig årsak på. Gassererne er byttet, blåst opp, justert, you name it..
Det er nye pakninger all over og det er testet mot falskluft.. Men bilen skyter ikke like mye som før nå. Og jeg fikk i dag laga et gasswire legg som funka godt nok til at det ble en prøvetur, 3 sylindre og tikking til tross, bilen drar greitt fra 2500 opp til knappe 4000rpm. Mulig at syl nr 3 kommer med under pådrag. Men uansett, motoren må lures opp første 1000 rpm over tomgang, den tåler ikke mye gass da. Den er ustabil på turtall, selv under kjøring og urørlig gassfot. Turtallet henger liksom litt...
Dette er altså ståa etter dagen innsats.. Og med eksamen på mandag, onsdag, neste tirsdag, neste onsdag og neste fredag så må eg fort meg om eg ska klar å få lest noe...
Sattans hodebry..
