TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Miljøet vÃ¥rt..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#236329  av Mr2Even

jumbo skrev:Egentlig burde folk som trimmer biler vært belønnet fra et miljøsynspunkt.... Å få en bil til å gå godt forutsetter jo i stor grad at all forbrenning er så effektiv og ren som mulig - noe som i neste rekke betyr at disse bilene går langt renere enn gjennomsnittet dersom man er snill på gassen

Right :lol:

For min del - hva har jeg gjort for miljøet? Donert lappen min til onkel politi :mrgreen:
Ja.. hehe fler burde gjøre som deg jumbo - og miste lappen :lol: det monner jo stooort

#236330  av Mr2Even

marlboro1310 skrev:
jumbo skrev:For min del - hva har jeg gjort for miljøet? Donert lappen min til onkel politi :mrgreen:

Foreløpig vinner... :D
Hehe ja helt klart :lol:

#236331  av hmsilset

Jeg har polert bilen for å bruke 2% mindre drivstoff.Også panter jeg masse flasker og bokser for jeg drikker som en hest 8)

#236333  av sindrejl

Mr2Even skrev:
sindrejl skrev:prøver å selge supraen! det burde holde :)
Bra :D Jeg synes det egentlig er greit å ha bil, men at man reduserer bruken litt. Kanskje sitte på med hverandre til jobb, sykle og gå mer, eller bruke mer kollektivt monner jo stort visst alle hadde gjort det..
om det ennå hadde vært kollektivtrafikk andre steder enn oslo :?

#236334  av Daniel_hoy

Har skrudd motoren i smådeler så nå bruker den ikke en dråpe bensin. :twisted:
Ellers så har ikke jeg brukt den andre bilen på snart 2 uker. (Er på jobb :P )

Så jeg har vel nesten reddet miljøet helt alene :roll:

#236337  av sleeper

huff, jeg er så usedvanlig lei alt dette maset her! :evil:
drit lei alt som har med denne hysterien her!

PS: Nekter og tru at dyrene på denne planeten dør ut pga global oppvarming.. ( snitt tempen på jorda har økt med 0.74 grader de siste 100 åra!!! ) og det trur jeg dyra tåler!
at de dør ut pga menesker kan nok stemme, men at det er pga forurensing stemmer ikke, er nok heller det at vi tar over alle områdene de lever på... og DET HAR INGENTING MED AT JEG BRUKER BENSISN OG GJØRE!

#236339  av sindrejl

sleeper skrev:huff, jeg er så usedvanlig lei alt dette maset her! :evil:

PS: Nekter og tru at dyrene på denne planeten dør ut pga global oppvarming.. ( snitt tempen på jorda har økt med 0.74 grader de siste 100 åra!!! ) og det trur jeg dyra tåler!
at de dør ut pga menesker kan nok stemme, men at det er pga forurensing stemmer ikke, er nok heller det at vi tar over alle områdene de lever på... og DET HAR INGENTING MED AT JEG BRUKER BENSISN OG GJØRE!
endelig ! :) er iallefall møkkelei av regjeringen som bruker ALLE slike muligheter for å presse på bilister mer skatt og avgifter..

#236340  av milcom

pantet flasker idag:D

#236343  av cameleon

sindrejl skrev:

endelig ! :) er iallefall møkkelei av regjeringen som bruker ALLE slike muligheter for å presse på bilister mer skatt og avgifter..
Var bra noen kom meg i forkjøpet i denne RV topicen nå da før jeg virkelig begynnte å gulpe opp noe surt her. :wink:

#236346  av sw20

jeg solgte bensin slukerern av en 200sx og kjøpte carina e og snart en mr2 mk1!.... tror dei to tilsammen bruker mindre bensin en sxen samme ka ein gjer....

#236357  av EvolutionTurbo

Jeg har ikke flydd siden jeg var i syden i februar..

Dvs, jeg har spart miljøet myyyye mer enn alle dere andre :P :P

heh :wink:

#236373  av Rage

National Geographic har hatt mange bra og informative programmer om hvordan jorden endrer seg de siste dagene.

"Strange days on planet Earth."

Kanskje vi skal brenne ut alle disse, og sende de til politikerene våre, slik at de skjønner at det ikke er Norge som står for all forurensningen, og at det som har skjedd de siste 100 årene ikke har en dritt med totalen av oppvarming etc.

Hva vet de i grunn om hvordan temperaturenøkningen har utviklet seg når de startet med målingene på slutten av 1800-tallet?
Det er for tynt synes jeg.

#236388  av Mr2Even

sindrejl skrev:

Ja skatt og avgifter gjør jo nesten ingenting for miljøet, den skal liksom være til for å minske bruken av bil og div men det gjør jo ingenting med vår væremåte og innstilling. Staten holder tilbake informasjon forde de ikke er villige til å redusere utslipp forde det betyr at de vil tape penger. Staten kjøper heller miljøkvoter av andre land, skyver altså ansvaret over på andre land.

Nå mente ikke jeg direkte at vi tar liv av dyrelivet, men all forurensingen har en negativ innvirkning på vår planet. Og alle kan bidra. Alt har en negativ innvirkning, også det at vi bruker bensin. Dere burde nok oppdatere dere litt mer, for det er faktisk alvorlig det som skjer.

Isen på Grønnland smelter dobbelt så fort som anntatt . Alt for mye karbondioksid i atmosfæren gjør at tempraturen, været og dyrelivet går bærsherk. Dette kommer til og akselrere stort de neste 10 årene.

Her kan dere få informasjon om hvordan det ligger ann ; http://www.climatecrisis.net/ Her kan dere også få kjøpt filmen "Strange days on planet Earth." som Al Gore er frontfigur i. Eller dere kan se den på National Geographic.

her er også info ; http://www.stopglobalwarming.org/

Vi alle må begynne å ta mer ansvar ellers går dette aldri bra..
Sist redigert av Mr2Even den 24 apr 2007 09:44, redigert 2 ganger totalt.

#236389  av Rage

Det beste jeg hører ang. smelting av isen er at land som Nederland og Danmark kommer til å oversvømmes...

NÃ¥r realiteten faktisk er stikk motsatt.

#236393  av James

sw20 skrev:jeg solgte bensin slukerern av en 200sx og kjøpte carina e og snart en mr2 mk1!.... tror dei to tilsammen bruker mindre bensin en sxen samme ka ein gjer....
hehe :P men kommer og da veldig ann på kjøringen... har du en bil som flyttet bra på seg er jeg ganske så sikker på at man vil få en tyngre høyrefot. En mr2 mk1 bruker ikke mye bensin visst man kjører økonomisk , men gir man litt på her og der renner det rett gjennom føler jeg :shock:
merker selv stor forskjell i bensinforbruk fra jeg hadde org. 4age til 4agze. Ikke bare fordi en 4agze bruker noe mer bensin på grunn av kopressoren, men også myyye på grunn av hvordan man kjører...