Side 2 av 3
Legg innLagt inn:28 mai 2007 01:57
av marlboro1310
Vel,nå er ikke jeg motormekaniker eller særlig begavet med å skru og mekke med ledningsnett og slikt,men har fått forklart hva de har gjort...så jeg skjønner godt at det tar tid.
De kunne helt sikkert vært ferdig på en uke,det klarte de med en kompis av meg sin bil...men siden jeg overhodet ikke hadde noen annet stress enn at bilen skulle være klar til sommerdekka skulle på 1.mai i nord,sånn at jeg fikk utnytta sesongen til det maksimale

så ble det til at de brukte ca2 uker.
De har det svæært hektisk på TRS...en seriøs motorbedrift for entusiaster,som har mer en særdeles interesse for det eventuelle kjøretøy som skal frakte en fra "A til B"
(Da i imperativ japanske sportsbiler)

Legg innLagt inn:28 mai 2007 02:20
av Ivar
Jeg kom til Stavanger lørdag morgen og dro sent søndag kveld. Markus har vært ute en vinternatt før.

Legg innLagt inn:28 mai 2007 02:50
av marlboro1310
han skiftet vel neppe registerrem,monterte og lakket turbomotordeksel,satte på vinge,stillte inn datasprut,tok 4hjulskontroll,oljeskift,kjølevann++++++++på den tiden??nei..
Legg innLagt inn:28 mai 2007 10:23
av Mr2Even
Nå er det en del tusen som skiller gen2 kontra gen3 i innkjøp.
Hva vil det koste og hva skal til for å få en gen2 til å yte like bra som en gen3 ?
Legg innLagt inn:28 mai 2007 10:27
av mr2cato
Jumbo bremset jo 267hk på hjula eller hva det var. dette var kun luftfilter og effektanlegg. Hvis du skal ha noe tilsvarende på 2gen tar du fort igjen de 10.000,- ekstra rearclip'et koster!
Legg innLagt inn:28 mai 2007 11:26
av jumbo
mr2cato skrev:Jumbo bremset jo 267hk på hjula eller hva det var. dette var kun luftfilter og effektanlegg. Hvis du skal ha noe tilsvarende på 2gen tar du fort igjen de 10.000,- ekstra rearclip'et koster!
Nettopp.
Er egentlig ikke noe stort poeng å krangle om hva som er best, men det hvertfall liten grunn til å diskutere at det er billiegere å få en 3.gen til å krabbe mot 300 enn det er med en 2.gen
Og som sagt tidligere... skal man vesentlig forbi 300 bytter man jo stort sett ut så mye at forskjellene mellom disse generasjonene blir minimale uansett.
Legg innLagt inn:08 aug 2007 19:42
av Mr2Even
Hva er viktig å se etter ved kjøp av Turbomotor ? Noen som har noen tips? hva er feks svakhetene og tegn på svakheter? Jeg har ingen erfaring med turbomotor, men vurderer å kjøpe en gen2 med girkasse og aksler som har gått 130000km.
Legg innLagt inn:08 aug 2007 20:26
av Larsen
Ting som er svakpunkter du bør sjekke er: Slark i turboen, stempelringer, sjekke etter sprekker i stempel på cyl. 2 og 3. og ventiltettninger.
Kjøpt også med ledningsnett da det er vanskelig å koble om NA ledningsnettet.
Legg innLagt inn:08 aug 2007 21:31
av Mr2Even
Larsen skrev:Ting som er svakpunkter du bør sjekke er: Slark i turboen, stempelringer, sjekke etter sprekker i stempel på cyl. 2 og 3. og ventiltettninger.
Kjøpt også med ledningsnett da det er vanskelig å koble om NA ledningsnettet.
Takk da har jeg noen pungter jeg kan sjekke.
Jeg har et ledningsnett som tilhører en turbomotor, men jeg er ikke sikker på hvilken revisjon eller gen det tilhører(men det kan jeg finne ut). Jeg har forresten tilgang til en som kan kople om med det ledningsnettet jeg har. Er det like greit? Hva med motorstyringen ecu?
Legg innLagt inn:08 aug 2007 21:52
av Mr2Even
Å, fant ut nå at motoren var fra en Celica

Da passer vel ikke den i mr2'en?
Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:19
av aneriks
Mr2Even skrev:Å, fant ut nå at motoren var fra en Celica
Da passer vel ikke den i mr2'en?
joda , men du må ha nye fester til dynamoen. og ei ann girkasse
Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:21
av Mr2Even
aneriks skrev:Mr2Even skrev:Å, fant ut nå at motoren var fra en Celica
Da passer vel ikke den i mr2'en?
joda , men du må ha nye fester til dynamoen. og ei ann girkasse
Å sier du det

Kan jeg bruke min gamle gti kasse og festene til dynamoen på den motoren jeg har, eller hvor kan jeg tak i andre fester da ?
Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:28
av CelicaTurbo
Den passer men det er en del nye utfordringer med en slik motor. Følger det med ledningsnett så vil ikke det passe, og du bør kjøpe et for MR2 om du vil ha det enklest mulig. Girkassen kan ikke brukes enkelt (ok, den kan modifiseres men jeg vet ikke hvor bra det er, hvem som kan gjøre det og hvor holdbart det er). Du kan bruke girkassen du har nå på motoren, men den er betydelig svakere så det kan også bety noe for holdbarheten. Kassen har vist at den klarer fint en modifisert turbomotor men den er fysisk mindre og svakere så det er klart at den ikke er like solid som turbokassen. Å finne en turbokasse med akslinger og hubber (som også må byttes med kassen) koster en del.. Dynamo må flyttes på motoren, men da kan du bruke brakettene fra motoren du allerede har. Kontakten på dynamo tror jeg må byttes. Det er en hel del slike ting som må til for å få en celica motor på plass, men rent teknisk passer den helt fint og det er akkurat den samme motoren.
Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:39
av Mr2Even
CelicaTurbo skrev:Den passer men det er en del nye utfordringer med en slik motor. Følger det med ledningsnett så vil ikke det passe, og du bør kjøpe et for MR2 om du vil ha det enklest mulig. Girkassen kan ikke brukes enkelt (ok, den kan modifiseres men jeg vet ikke hvor bra det er, hvem som kan gjøre det og hvor holdbart det er). Du kan bruke girkassen du har nå på motoren, men den er betydelig svakere så det kan også bety noe for holdbarheten. Kassen har vist at den klarer fint en modifisert turbomotor men den er fysisk mindre og svakere så det er klart at den ikke er like solid som turbokassen. Å finne en turbokasse med akslinger og hubber (som også må byttes med kassen) koster en del.. Dynamo må flyttes på motoren, men da kan du bruke brakettene fra motoren du allerede har. Kontakten på dynamo tror jeg må byttes. Det er en hel del slike ting som må til for å få en celica motor på plass, men rent teknisk passer den helt fint og det er akkurat den samme motoren.
Akkurat, men da blir det nok litt mye mikkmakk. Det beste er om alt passer med en gang for jeg skal sette bort jobben og da blir det litt dyrt og vanskelig. Synd jeg ikke har garasje, da skulle jeg kanskje gjort det selv

Legg innLagt inn:11 aug 2007 01:23
av marlboro1310
Noen som vet hva en 3.gen 3SGTE har til ladetrykk originalt?Jeg lader 1,25 på min... m/Apexi Power FC...kom en sullik og fortalte meg at d var drøyt mye...jeg fatta ingenting...
