Legg innLagt inn:20 jul 2007 14:14
Har ikke helt samme problem nei. Min går vel heller rikt enn magert. Men den drar dårlig på lave turtall. Ny Lambda ble bestillt i går og ankommer mandag.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Mr2Even skrev:Justerte den etter Bgb instruksene. På min så var det en feil på IDL (tomgang signalet til ECUen) utgangen som var ødelagt og derfor var det ikke mulig å justere min så jeg måtte kjøpe ny.Larsen skrev: Kan være tps. Min bil brukte mer bensin etter at jeg fikset TPS sensoren...Hvordan fikset du tps,en ?
Larsen skrev: Justerte den etter Bgb instruksene. På min så var det en feil på IDL (tomgang signalet til ECUen) utgangen som var ødelagt og derfor var det ikke mulig å justere min så jeg måtte kjøpe ny.hvordan var bilen på tomgang når tps'en var ødelagt? hoppa noen millimeter opp og ned med litt feiltenning nå og da eller helt på jordet?
Etter at jeg byttet så brukte bilen litt mer bensin, gikk litt bedre og penere på tomgang (siden ECUen nå fikk tomgang signal).
Larsen skrev:Takk, men det der har jeg faktisk prøvd før. Da husker jeg det var en ting jeg lurte på; På IDL-E2 skal resistansen være infinety, hva vil/skal det digitale ohm-meteret vise da?Mr2Even skrev:Justerte den etter Bgb instruksene. På min så var det en feil på IDL (tomgang signalet til ECUen) utgangen som var ødelagt og derfor var det ikke mulig å justere min så jeg måtte kjøpe ny.Larsen skrev: Kan være tps. Min bil brukte mer bensin etter at jeg fikset TPS sensoren...Hvordan fikset du tps,en ?
Etter at jeg byttet så brukte bilen litt mer bensin, gikk litt bedre og penere på tomgang (siden ECUen nå fikk tomgang signal).
Mens jeg ventet på delene så prøvde jeg å vri tps sensoren i de to ytterpunktene (ikke bra!). Først da skjønte jeg hvor stor betydning den har for motoren. Motoren fikk da dårlig drag og ville ikke opp i turtall.
Her er BGB instruksene på 3sgte og de er relativ like bortsett fra at gasspjeldet er plasert litt anderledes
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... tem/15.htm
Sven skrev:Er TPS det samme som ISC?TPS er spjeldsensoren, mens ISC er tomgangsventilen..
Mr2Even skrev:Ved "infinity" skal displayet vise det samme som det gjør når du setter multimeteret til å måle Ohm, uten å koble sammen de to testpinnene (til forskjell fra om du kobler dem sammen og det skal vise 0 Ohm). Ved uendelig motstand viser den som regel bare et lite symbol, du ser altså etter en tilstand hvor det ikke står tall i displayet.Larsen skrev:Justerte den etter Bgb instruksene. På min så var det en feil på IDL (tomgang signalet til ECUen) utgangen som var ødelagt og derfor var det ikke mulig å justere min så jeg måtte kjøpe ny.Takk, men det der har jeg faktisk prøvd før. Da husker jeg det var en ting jeg lurte på; På IDL-E2 skal resistansen være infinety, hva vil/skal det digitale ohm-meteret vise da?
Etter at jeg byttet så brukte bilen litt mer bensin, gikk litt bedre og penere på tomgang (siden ECUen nå fikk tomgang signal).
Mens jeg ventet på delene så prøvde jeg å vri tps sensoren i de to ytterpunktene (ikke bra!). Først da skjønte jeg hvor stor betydning den har for motoren. Motoren fikk da dårlig drag og ville ikke opp i turtall.
Her er BGB instruksene på 3sgte og de er relativ like bortsett fra at gasspjeldet er plasert litt anderledes
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... tem/15.htm
CelicaTurbo skrev:ok takk, bra beskrevet . Jeg får ta en grundig test av TPS
Ved "infinity" skal displayet vise det samme som det gjør når du setter multimeteret til å måle Ohm, uten å koble sammen de to testpinnene (til forskjell fra om du kobler dem sammen og det skal vise 0 Ohm). Ved uendelig motstand viser den som regel bare et lite symbol, du ser altså etter en tilstand hvor det ikke står tall i displayet.
CelicaTurbo skrev:Throttle Position Sensor jaSven skrev:Er TPS det samme som ISC?TPS er spjeldsensoren, mens ISC er tomgangsventilen..
Sven skrev:Rett ved spjeldet mener jeg.det er ikke kaldstartdysa dere mener vel?