Side 2 av 2
Legg innLagt inn:07 jun 2007 07:50
av Larsen
lasse skrev:Larsen skrev:lasse skrev:
Hvordan fungerer camber bolter forresten?
Det er de to store boltene som sitter imellom navnet og støtdemperen. Ved å sette på bolter som er mindre så øker du slingringen slik at camberen kan justeres i større grad. Toyota selger disse. Fikk faktisk mine idag 
Har du noe dele nr på dette eller?
Big size
Part #: 90105-15004
mm: 13.9
+/- 0.25 degree change
Middle
Part #: 90105-15005
mm: 13.3
+/-0.50 degree change
Small
Part #: 90105-15006
mm: 12.8?
+/-0.75 degree change
caster
Legg innLagt inn:07 jun 2007 20:00
av hugomidt
er ikkje helt enig med det med caster, at den er for høg , caster hjelper på , på betre turn in i sving, betre styrerespons får en med trd heavy duty top mounts ( støtdemper toppa) ( fensport)
camber er helt enig med for lav burde være på -1'00` til maks 1'50` .
camber på 1'50` er meir rekna for banebruk.
toe in bak helt enig med bør være lavere , har med belasting på bak aksel , drivkraft på bakhjula og oppheng/foringer . ved kjøring som påvirker geometrien.
du har allerede skifta til betre foringer i understellet, kor hen, full pake??
Legg innLagt inn:07 jun 2007 21:05
av lasse
Takker for dele nr, må vel få handla inn noe...
Har bytta alle foringene ja.
Re: caster
Legg innLagt inn:07 jun 2007 21:38
av Larsen
hugomidt skrev:er ikkje helt enig med det med caster, at den er for høg , caster hjelper på , på betre turn in i sving, betre styrerespons får en med trd heavy duty top mounts ( støtdemper toppa) ( fensport)
camber er helt enig med for lav burde være på -1'00` til maks 1'50` .
camber på 1'50` er meir rekna for banebruk.
toe in bak helt enig med bør være lavere , har med belasting på bak aksel , drivkraft på bakhjula og oppheng/foringer . ved kjøring som påvirker geometrien.
du har allerede skifta til betre foringer i understellet, kor hen, full pake??
Mindre caster. Altså nærmere 0 grader gjør at bilen blir lettere på rattet(styrerespons) eller Turn-in som du kaller det. Mer caster gjør at bilen blir mer rettningsstabil som kan være en fordel ved sporete lavprofil dekk, men blir da tyngre å ratte.
Det er ganske vanlig at det legges på litt toe-in bak på mr2en for at den skal bli litt mere stabil bak.
camber er veldig inviduelt, ettersom Lasse har både stab-stag og senkefjærer montert så vil bilen krenge mindre og det vil da være mindre behov for camber enn hvis bilen har vanlig oppsett. Altså vil de vanlige vinklene faktisk bli mer eget for sporty kjøring med senkesettet og stab-stag!
Legg innLagt inn:17 jun 2007 01:33
av Neemi
kake skrev:
Larsen skrev:
Fikk du kjøpt de forsterkningsplatene utenom stabstagene Kake?
TwosRus selger de løst.
Larsen: Si ifra om du skal bestille slike, trenger et sett jeg og, kunne spart litt frakt

Legg innLagt inn:17 jun 2007 10:28
av Larsen
Neemi skrev:kake skrev:
Larsen skrev:
Fikk du kjøpt de forsterkningsplatene utenom stabstagene Kake?
TwosRus selger de løst.
Larsen: Si ifra om du skal bestille slike, trenger et sett jeg og, kunne spart litt frakt 
Den er grei vetu
