TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Øke hastighet pÃ¥ en celica...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#29924  av CelicaTurbo

...og aldri i livet om en BMW 325 rundet 250km/t :D Den er kanskje mulig at den oppnår dette i visning på speedometeret med reell hastighet ligger nok heller rundt 220km/t..

#29926  av Crazy_Maniac

Det er ikke det at den går så jævlig fort, men at det sitter en 2.7l (eller 2.5l) i den! who cares anyway...

#29938  av CelicaTurbo

vel, hvilken Celica er det egentlig du vurderer? Jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe en turbomodell istedenfor å kjøpe en vanlig og deretter bytte motor. Det blir både billigere i lengden og mer pålitelig. En GT4 er en litt tung bil, både st185 (90-93 med vippelykter) og st205 (94- med runde lykter) er hemmet av tyngden, men den senere modellen er kraftig slanket i forhold til den andre, samt at den har en kraftigere motor. Angående 0-100, om du tar utgangspunkt i en lett trimmet GT4 (trykk+eksos) vil jeg tro at st185 ligger på rett under eller på 7 sekunder mens st205 vil ligge på rundt 6 sekunder.

#29939  av larsst185

jeg har klokka min st185 ganske nøyaktig og den gjør 0-100 på 6,5 sek.Med tom Tank.Det synes jeg er veldi bra.Og jeg foretrekker aksen fremfor toppfart.Jeg tror heller ikke en 325 gjør 250.Er rimelig bra misvisning på speeden i sånne hastigheter ja.Opp mot 30 kmt er vel ikke helt uvanlig.20 kansje!??

#29941  av sindrejl

Crazy_Maniac skrev:Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg vil gjerne ha litt toppfart også... faen az... VW passat (den family bilen...) kjører jo faen meg opp i rundt 190 også da... Det er jo 20-30 km/t saktere enn celica'en jo :x ! Det blir surt når andre biler folk skal ha her runder over 240-250 km/t da... (BMW 325, Audi s2 osv...) hva er 0-100 for en celica GT4? Har tenkt til å bytte org. motoren med en st205... få turbo og nos oxo...
Nåh.. poenget er ikke toppfart vet du, men hvor lang tid man bruker opp til denne hastigheten.. klart du kan få høyere hastighet ut av celicaen, men da bruker den myyye lenger tid opp dit.... :)

#29969  av CelicaTurbo

er enig i de fleste at jeg heller vil ha en bil som akselererer fort enn å ha en som er giret for høy fart (og dermed akselererer tregere).

#29978  av chris

bare se på Nascar.. drit aksellerasjon, høy toppfart ;)

#29984  av @lpher

Får nesten ta det slik vi gutta gjorde det når vi var små....kikka på speedometert for å bedømme hvor kuul en bil var! LOL ;-)

@lpher
Vedlegg
AUT_9521_speedo.jpg
AUT_9521_speedo.jpg (37.77 kiB) Vist 4111 ganger

#29986  av chris

hehe! Derfor jeg må skaffe meg speedo som går til 280 i stedet for de originale 260. blir så mye kulere :P

#29997  av @lpher

chris skrev:hehe! Derfor jeg må skaffe meg speedo som går til 280 i stedet for de originale 260. blir så mye kulere :P
Yupp....så TRD lagde 320kmt speedometer til Supran før ihvertfall ;-)

@lpher

#30005  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:hehe! Derfor jeg må skaffe meg speedo som går til 280 i stedet for de originale 260. blir så mye kulere :P
Yupp....så TRD lagde 320kmt speedometer til Supran før ihvertfall ;-)

@lpher
Men det må vel ytterligere mod til for å få dette til å stemme? ellers blir vel målinga helt feil?

#30026  av kennethx

GOOOD plass mellom 300 og 0 :D

#30035  av The Doctor

MTTE selger TRD km/t skive som går til 300km/t til MR2 SW20 :)

#30051  av chris

The Doctor skrev:MTTE selger TRD km/t skive som går til 300km/t til MR2 SW20 :)
URL ? Bilder? Pris ?

#30088  av Crazy_Maniac

jeg har lyst på en 94-99 mod (st202)... Jeg har hørt at GT4 er veldig dyr og at det er MYE billigere å bytte motor... Er ikke GT4'en rundt 200k'a? har ikke så mye penger til jeg er 18 vettu! Er også første bilen (som jeg sansynlig vil kjøre ihjel etter noen måneder... :wink: ). Jeg vil bruke veldig mye penger på styling (bodykits, neon, osv...) så jeg har ikke så penger til trimming. Her jeg er ifra er utseendet en veldig viktig faktor... Hva vil jeg egentlig få av hp når jeg har en st205 motor, conefilter, eff.anlegg og alle de andre småtingene? Noen som vet dette? Og kommer en st205 motor orginalt med turbo? Kan jeg bytte denne til en sterkere høyturtallsturbo? Jeg tror jeg så at det var en twin-turbo også på st205'en, kan jeg bytte de ut med EN stor turbo istedet? Noen på forumet som har bytta motoren slik jeg planlegger i det heletatt?