Disse Toyotaene er bruksbiler!

Riper forekommer..deal with it,sånn er det bare.
Skal man ha bilen (lakken også for den saks skyld) i utstillingsstand,må man vurdere hver kjøretur og om den eventuelle strekningen er egnet/verd å kjøre på he-he...
Har eid MR2n i noen år nå,og lært endel tyvtriks med vasking og polering.Polerer bilen min en gang hver vår,da renses lakk og hele balja...
Halve hemmeligheten er som sagt å tørke bilen etter vask på skikkelig vis....
da er det en fordel å f.eks åpne bagasjelokk,motorlokk,panser etc slik at vannet sklir vekk og ikke samler seg der det ikke skal..
(det siver frem når du begynner å kjøre,IRRITERENDE!)
Personlig bruker jeg de mykeste og største svampene Esso kan tilby meg,sammens med TurtleWax sin "Super Wash" shampoo.
Den er svært bra å bruke etter man har polert bilen og gjerne vil at dette skal vare og se bra ut gjennom sommeren,den har et spesielt virkeområde da "shampoen" ikke skal blandes ut i bøtte slik andre skal..den skal smøres i sirkelbevegelser etter at bilen er druknet i vann og blitt noenlunde "ren"...så spyler man av...
Synes resultatet blir glimrende hver gang,den har et stoff som legger seg i småriper og får poleringa til å holde,vannet perler av..(det liker vi

)
Mikrofiberkluten anbefaler jeg også på det sterkeste,den er det siste jeg benytter...jeg har også rød bil,så er det sagt...
