TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal gjøre MR2'en baneklar. Bestillt masse snacks :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#247898  av Ã¦len2

Trur det va på redline sine sider jeg leste at "kjøleevnen" øker dess mindre glykol du bruker, å at deres anbefaling var å bruke bare vann og vaterweter.
Redline e jo da et "jænki" merke, og har ikke helt samme klimaet men.

Jeg mener det var det jeg fant ut sist jeg forsket på det til min bil.

#247959  av Dr.Ling

Øyvind, jeg bestilte nettopp fra Twos R Us jeg også hehe, men tror ikke vi hadde spart noe i frakt ved å bestille ilag. Hadde tenkt på de krengestagene, men står over, samme med polyuretanforingene, tror det blir for stivt rett og slett. Har nok skrangling fra før av, inkl fra clutchen som jeg nettopp byttet! Bestilte shift kit, ball joints, tie rod ends, og MBC (ja, jeg er treg!).

Har sånn stålomspunnet clutchslange, men skiftet jo til SPEC stage 2 clutch samtidig så vanskelig å kjenne effekten, sliter med giringen etter motorbyttet. Har også ny bremsehovedsylinder til 92+ bremsene, men er fortsatt ikke fornøyd med bremsefølelsen. Mye å ta tak i her også, og har jo ikke hatt min på bane i år, så hvem vet hvor varm min går.....

#247963  av Terjen

NÃ¥r ble det for stivt med polyforinger? Skrangler ikke i min bil.
Foringene gjør ikke bilen noe særlig stivere, bare mer presis i styring osv.

#247972  av Larsen

For bremsefølesen så kan jeg sterkt anbefale stålomspunnen bremseslanger. Forskjellen er stor! Har også et sånn forterkningsbraket til hovedbremsesylinder i bestilling. Skal si ifra hvordan den fungerer :wink:

#248011  av Master

Jeg må ha polyforinger. Jeg har mistanke om at alle foringene mine enten har tatt kvelden eller er på tur å ta kvelden. Og gidder hvertfall ikke kjøpe originale foringer pga $$$. Så da blir det polytankit til 700kr istedet. Tror ikke det blir så ille med dem, da fjæringene/demperene får mer å gjøre. Men blir absolutt coilovere snart for å få vekk de AGX'ene.

Jeg har allerede stålomspunnende bremseslanger, men har en mistanke om at hovedsylinderen min er dårlig pga uansett hvor mye jeg lufter bremsene så er pedalen litt svampete fortsatt og synker en del til gulvet når jeg bare sitter og presser på den.

#248047  av sindrejl

har helt originale bremser og synes de er råkraftige kontra alle andre biler jeg har hatt.. langt bedre enn supra feks.. selv uten stålomspunnede bremseslanger osv. stopper på sekundet. Iallefall bremsene etter 92 jeg snakker om.

#248134  av Master

Ok har du prøvd de store bremsene som leveres originalt som tilleggsutstyr på supra mkiv da? De er jo sinnsykt store. Porsche størrelse jo ;)

Har ikke prøvd 92+ bremsene på mr2, men synes 90 bremsene er puslete hvertfall.

#248141  av Larsen

Master skrev:Ok har du prøvd de store bremsene som leveres originalt som tilleggsutstyr på supra mkiv da? De er jo sinnsykt store. Porsche størrelse jo ;)

Har ikke prøvd 92+ bremsene på mr2, men synes 90 bremsene er puslete hvertfall.
Men erfaring så langt er heller ikke imponerende. Hsuker etter en ganske kraftig oppbremsing så røk det faktisk fra dem :D . Nå har jeg totaloverhalt dem så det kan hende opplevelsen blir en helt annen nå da.