Etter ei helg på ACR uten MR2'en i banestand har jeg funnet ut at til høsttreffet MÅ den være klar. Har vært 2 ganger der med bilen og begge gangene har jeg vært plaget med kjøleproblemer. Går varm etter 4-5 runder men har sterk mistanke om at mangel på skikkelig lufting av systemet + muligens tett radiator, for lite kjølevæske i forhold til vann, dårlig radiatorlokk osv kan være årsaken.
Så nå har jeg bestillt:
-Ny radiator fra Toyota.
-KO racing 3" TKO Eksos med 2,5" Downpipe
-Suspension Techniques krengestag 155% stivere enn originalt
både foran og bak. De er så stive at man trenger forsterkningsplater i karosseriet samt at man må forsterke festet på demperen.
-Til de nye stabstagene må jeg ha sterkere endelinker til stabstagene
-Komplett polytanforingskitt til bilen
-Ytre endeledd
-Bærekuler
-Teflonomspunnet clutchslange
-Solide foringer til clutchkoblinga bake ved girkassa
-Solide foringer til der som girspaka er festa til karosseriet
-gassdrevet motorlokk holder
must have, min er knekt.
Samtlig bestillt fra twosrus i USA, samt KO racing.
I tillegg blir det 2 bokser radiatorrens på systemet og komplett spyling før ny 50/50 væske skal på samt tilsetningsstoff som øker kokepunkt og varmeleding. Skikkelig lufting med slanger tilkobla i 1 time. Ny termostat.
I tillegg har jeg en ny hovedsylinder liggende som jeg skal bytte for å få bremsene mer kontante. Etterpå kommer en skikkelig 4-hjulskontroll der absolutt alle vinkler skal justeres presis og korekt til spec. Har to nye 235/40/17 F1 dekk på vei da de er utslitt etter 1 sommer / 5000 km med normal kjøring...
Har skiftet oljekjøler pga oppdaget at den var tett da jeg skifta HFH og HFHOE. Tett i vannkanalene pga forrige eiere har mest sannsynlig fyllt på reint vann i systemet og latt bilen stå over vinteren og ruste. Så mistenker at radiatoren har redusert flow den og...
Hvis pengene strekker til blir det også 4 nye gateslicks også før treffet på 16"ere. Bilen er i tillegg senket med H&R race fjærer og AGX dempere så da er det nødt til å begynne å sitte på!
og med ca 220-230 hester på hjula (300 på motoren?) håper jeg dette blir morsomt. Og som alle vet teller understell og bremser mer enn hk på bana.. 

Så nå har jeg bestillt:
-Ny radiator fra Toyota.
-KO racing 3" TKO Eksos med 2,5" Downpipe
-Suspension Techniques krengestag 155% stivere enn originalt

-Til de nye stabstagene må jeg ha sterkere endelinker til stabstagene
-Komplett polytanforingskitt til bilen
-Ytre endeledd
-Bærekuler
-Teflonomspunnet clutchslange
-Solide foringer til clutchkoblinga bake ved girkassa
-Solide foringer til der som girspaka er festa til karosseriet
-gassdrevet motorlokk holder

Samtlig bestillt fra twosrus i USA, samt KO racing.
I tillegg blir det 2 bokser radiatorrens på systemet og komplett spyling før ny 50/50 væske skal på samt tilsetningsstoff som øker kokepunkt og varmeleding. Skikkelig lufting med slanger tilkobla i 1 time. Ny termostat.
I tillegg har jeg en ny hovedsylinder liggende som jeg skal bytte for å få bremsene mer kontante. Etterpå kommer en skikkelig 4-hjulskontroll der absolutt alle vinkler skal justeres presis og korekt til spec. Har to nye 235/40/17 F1 dekk på vei da de er utslitt etter 1 sommer / 5000 km med normal kjøring...

Har skiftet oljekjøler pga oppdaget at den var tett da jeg skifta HFH og HFHOE. Tett i vannkanalene pga forrige eiere har mest sannsynlig fyllt på reint vann i systemet og latt bilen stå over vinteren og ruste. Så mistenker at radiatoren har redusert flow den og...
Hvis pengene strekker til blir det også 4 nye gateslicks også før treffet på 16"ere. Bilen er i tillegg senket med H&R race fjærer og AGX dempere så da er det nødt til å begynne å sitte på!

Vedlegg
1.jpg (95.27 kiB) Vist 297 ganger
1999 MR2 SW20 GTI