TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ustødig i fart

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#248232  av predator

Sjekket forstillingen tidligere i dag, og jeg merket ikke noe feil der... Alt satt som det skulle.
Er nesten ikke spor igjen i noen dekk. (bestilt nye) så det kan ikke være der heller. Er Pirelli sp 9000 som står på.
Kan det være bak feilien ligger? i akslinger / girkasse? Girkassen vet jeg begynner og bli sliten, da det er vanskelig og gire nde fra 4 til 3 og fra 3 til 2 noen ganger... Men skal den ha noen betydning da? Synes og huske den er ustødig da kluchen er trykkt inne og... :roll:

#248236  av Larsen

Fint hvis du kunne gi en et mer utdypende svar på hvordan bilen oppfører seg. Det skal ihvertfall ikke ha noe med girkassa å gjøre. Hvis dekkene er så slitt ned som du sier så kan det godt være de. Hender at metal wire'en i dekket ryker.

#248237  av predator

Hmm, vet ikke hvordan jeg skal forklare det... Det kjennes ut som om Felgene ikke er festet skikkelig på bilen, eller at hele understellet er løst.. Vanskelig og forklare shø...
Bilen drar voldsomt til ei side, og pluttselig drar den til motsatt side. ( sporer noe kolosalt) også vangler bilen (ustødig) i fart, Det kjennes ut som om Den ikke skulle ha bærebroer hvis du forstår? At hjulene kun er festet til demperen og spindelen.. Skikkelig ustødig...

#248251  av Larsen

Oki. FÃ¥tt sjekket indre og ytre styreledd?

#248258  av predator

Har ikke sjekket styreleddene hver for seg, men jekket opp bilen, og dro hjulene i alle kanter og veier , (mens rattlåsen var på) Og hjulene var ikke til og rikke på seg. Hverken den ene eller den andre veien...

#248268  av larsst185

rart at stort sett alt er nevnt her,men en 4-hjulsmåling som er det aller første jeg vill tatt,er det ingen som nevner... :roll:

#248280  av Larsen

larsst185 skrev:rart at stort sett alt er nevnt her,men en 4-hjulsmåling som er det aller første jeg vill tatt,er det ingen som nevner... :roll:
Det virker jo som om dette har skjedd plutslig da. Hvis det ikke har det så er nok en 4hjulskontroll ikke så dumt.

#248285  av predator

Skal jekke opp bak i morgen. Og ser jeg ikke noe "galt" der. SÃ¥ bestiller jeg en 4hjuls kont ... Trasige greier det der gitt :roll:

#248289  av larsst185

sliter bilen dekkene skjevt?hva slags dim har du?

#248291  av predator

Sliter normat dekkene... Så spissingen skal være bra, likens kamberen.

#248292  av inzane2012

du har samme problemet som jeg har på min bil du gitt:) jeg og bestillte 4-hjuls kont. hos toyota når bilen var på service, men di tok den ikke da di fant ut at ett par av svinglagrene og ene bærekula var utslitt, så det måtte byttes først, dette gjorde vist at jeg fikk litt slark i venstre bakdemper, så di mente det var det som gjorde at den ble "vinglete" på rumpa, di sa og at pga bærekula på høyre framhjul ville vere med på og gjøre at bilen dro veldig mye til høyre til tider...men merker veldig stor forskjell om veien er i god stand eller ikke, der det er dype spor er det ganske "skummelt" og kjøre, men der veien er fin merker jeg nesten ikke noe, bare at bilen drar littegrann til høyre til tider...

#248344  av Master

larsst185 skrev:rart at stort sett alt er nevnt her,men en 4-hjulsmåling som er det aller første jeg vill tatt,er det ingen som nevner... :roll:
Fordi å bestille 4-hjulskontroll dersom det er slakk i noe er totalt bortkasta

#248377  av larsst185

ja,selvfølgelig

#248399  av CelicaTurbo

jeg ville nå ha dratt til et verksted som er spesialister på hjulstilling jeg da, spesiellt om jeg ikke hadde så grei teknisk innsikt på problemet. Hos Toyota tar de vel samme prisen uansett hva de støter på mens hos mer generelle verksteder har jeg opplevd at de tar en pris basert på hva de faktisk gjør, og det er bare å be dem vurdere foringene før de setter igang så får han et endelig svar på det.

#248404  av larsst185

ja.Å et bra verksted går gjennom understellet å leter etter slakk før de evt begynner på målingen.Det gjør vertfall vi uten tillegg i prisen.