Kjøpte mine 245/35-17 Toyo-dekk for 2-3mnd siden, nå er de visst på korden. Men så kjører ikke jeg så fint heller da.
Legg innLagt inn:25 jun 2007 13:40
av inzane2012
er av den oppfattning at dekkslitasje og sånt varierer ganske mye fra bil til bil, en bli liker kun f.eks falken, en annen liker kun pirelli, så kan hende trådstarter bare har kjørt med feil gummi?
Legg innLagt inn:25 jun 2007 16:08
av Andy_Celica
Har brukt 2 sett med bakdekk siden april, er ikke noe problem å bruke flere, kommer bare ann på hvor mye jeg vil leke
Legg innLagt inn:25 jun 2007 16:28
av OrIoN89
Man klarer å kjøre ut ett par sett dekk på en dag også. Kommer helt ann på kjøringen, gummikvalitet, oppsett osv.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 09:24
av A_hjelme
Uansett..
Ta 4-hjulskontroll!!
Man skal alltid ta 4-hjulskontroll etter en senking. Eller så vil du slite skeiv dekka.
Og for de som senker: skal man godkjenne senkinga, må man ha dokumentasjon på 4-hjulskontroll.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 09:31
av 4A-GE
ingen problem.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 10:03
av angrykid
A_hjelme: Det er foretatt 4hjulskontroll to ganger på bilen siden jeg kjøpte den Så jeg tror ikke det er der problemet ligger, annet enn at bilen kanskje har litt for mye camber bak. Jeg skal ta å se litt på det en dag jeg får tid, så håper jeg at det ordner seg.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 10:29
av japse-gnmfr
jeg låner tråden litt jeg hehe.. jeg var på 4 hjulskontroll me mr2en min for ca 2måneder siden.. men synes den slitter for mye på innsiden foran ennå skal dette være sånn?? synes også jeg kan se dekka står sånn /\ men kan være litt innbilning
Legg innLagt inn:26 jun 2007 11:11
av jumbo
Larsen skrev:Høres ut som du trenger en 4hjulskontroll. Antaglivis for mye toe bak.
Høres slik ut ja.
Jeg har mine dekk på fjerde sesongen nå - og det inkluderer et par slalom-treff på dagali også...
Skal vel sies at jeg har relativt liten kjørelengde i året (spesielt i år lol), men har på ingen måte jobbet for å behandle de pent heller.
Du har definitivt noe galt med hjulstilling hvis du sliter så mye bakdekk helt uprovosert.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 13:24
av Master
Jeg har slitt ut mine bakdekk nå på ca 5000 km. Jeg spinner aldri, men kjører jo sånn man må kjøre MR2'er, akser mye
I går pungterte jeg det ene dekket. Det var kommet helt ned på kordene på innsiden. De slites absolutt mest på innsidene, men er bra slitt ytterst og.
235/40-17 goodyear f1. Har to nye på vei, og 4-hjulskontroll i planene...
Legg innLagt inn:26 jun 2007 13:24
av A_hjelme
På en 4-hjulskontroll skal camberen også justeres.
Alle vinkler skal være innen fabrikantens spesifikasjoner.
Men du kan velge å gå for sintere hjulstillinger, men da bør man vite hvordan vinklene skal være i forhold til hverandre.
Legg innLagt inn:26 jun 2007 13:55
av inzane2012
nå vil jo litt mer camber i denne /\ retningen kunne gi deg muligheten til høyere hastigheter i svinger mens du vil tape litt på rettstrekkene...
Legg innLagt inn:26 jun 2007 14:13
av 4A-GE
inzane2012 skrev:nå vil jo litt mer camber i denne /\ retningen kunne gi deg muligheten til høyere hastigheter i svinger mens du vil tape litt på rettstrekkene...
dekkene vil slites helt skeivt og hjulspinn vil bli lettere
Legg innLagt inn:26 jun 2007 14:21
av Larsen
4A-GE skrev:
inzane2012 skrev:nå vil jo litt mer camber i denne /\ retningen kunne gi deg muligheten til høyere hastigheter i svinger mens du vil tape litt på rettstrekkene...
dekkene vil slites helt skeivt og hjulspinn vil bli lettere
Du vil redusere grepet på rettstrekket, men du kan øke grepet i svinger. Et helt perfekt understell har 0 i statisk camber, men den dynamiske camberen gjør at hjulet ligger rett i svingene. Hvis du måler temperaturen på dekket så vil du også finne ut hvor det blir belastet mest.
Hvis temperaturen er varmest inners på dekket har du for mye camber er den for varm ytters har du for lite.
Er temperaturen varmere i midten på side har du for mye lufttrykk, er den varmere i ytterkantene har du for lite luft.