TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diverse spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#31596  av Christian

Zerpent skrev:...Var på toyota i dag og de skulle sjekke til i morgen. De sa at det var ikke sikkert de kunne skaffe originale siden mk2 er importert... Bør vel kunne skaffes likevel?
Noen som har et delenummer?...
Ett ganske typisk Toyota svar ja, selfølgelig kan de skaffe det! Ring de og spør hva de tror de jobber med. :lol:

For ordens skyld, jeg har ikke delenr.

#31603  av megetlei

Skvettlapper
(foran)
RH 76621-17020
LH 76622-17020

megetlei

#31615  av Zerpent

Takk.

Aner du pris? Skal ha de uansett da men.

#31631  av megetlei

Dessverre vet jeg ikke noe pris, men tipper ca 3-4 hundringser.

megetlei

#31632  av hobnob

jeg kjøpte skvetterser til min for 1.5år siden... mins å huske at dem kosta ca 150kr stykket

#31633  av 2fast4u

Christian skrev:
Zerpent skrev:...Var på toyota i dag og de skulle sjekke til i morgen. De sa at det var ikke sikkert de kunne skaffe originale siden mk2 er importert... Bør vel kunne skaffes likevel?
Noen som har et delenummer?...
Ett ganske typisk Toyota svar ja, selfølgelig kan de skaffe det! Ring de og spør hva de tror de jobber med. :lol:
He he, og derfor vinner vi kundetilfredshetpriser år etter år. :!: :?:

Underlig svar dette da, men så vidt jeg kjenner til så er alle Toyota`er som er i Norge importert,
eller tar jeg feil. :?: :lol:

Med dagens hjelpemidler (Microcat osv) skal de fleste Toyota forhandlere kunne finne deler til de fleste Toyota biler. I allefall alle LHD Europa modeller, og med å definere andre verdensdeler på Microcat`en så tror jeg man finner det meste.
Har selv sjekket en god del "utenlandsbiler" og har alltid hatt treff på søk.
:wink:

#31643  av MR2turbo

Så lenge de får et Toyota delenummer så er mitt inntrykk at de skaffer absolutt alt.. :) Så jeg er meget godt fornøyd...

#31647  av Zerpent

De hadde greid å finne delenummer selv ja. Det er veldig greie folk som jobber der men det er av og til jeg lurer på om de vet hva de driver med.

Men prisen syns jeg var litt stiv. 250 kr + mva pr stk.

#31674  av Christian

Om du kommer med et delenr skaffer de det selfølgelig, men det jeg mener er jo at når de jobber med toyota må de kunne lete opp nr selv... :)

#33524  av Zerpent

Jeg har flere spørsmål på lur men tenkte jeg skulle høre med dere om det er greit at jeg fortsetter å bruke denne tråden eller om jeg bør lage en for hvert spørsmål.

#33528  av Christian

Siden tråden heter diverse spørsmål er det nok bare å fortsette :)

#33531  av erling

Enkelt å finne igjen infoen for andre senere om du lager ny tråd med passende topic. Men samma for meg, skal ikke kaste stein jeg. :D

#33532  av Zerpent

Greit. :)

Siden jeg er grønnsak på mekking så kan det nok komme en del "tåpelige" spørsmål men... Spørr man ikke så lærer man ikke. Vil heller ikke bynne med noe og så finne ut at jeg har herpa hele greia. :)

Spørsmål 1:

Viftereima mi hyler noe inni h..... nå. Spesiellt nå når det har regna et par dager. Kjenner at den er slakk så den må strammes. Kommer sikkert til å bytte den når jeg først er i gang. Hvordan gjør jeg det? Stramme/bytte. Virker håpløst å komme til ovenfra. Bør jeg på grav og ta det fra undersiden?

Spørsmål 2:

Må skifte bremseklosser fremme. Bremselampa lyser av og til når jeg bremser og svinger til venstre så det er klossene på høyresida som er slitt. Ser at det er lite igjen. Kommer nok til å bytte på begge sider da når jeg først gjør det. Koster vel ikke allverden for fire originale klosser?
En kamerat nevnte at jeg trenger et spesialverktøy for å løsne bremsene. Stemmer det?
Tror også at sylinderene i kalipteret på høyre sida går tregt. Syns jeg hørte at bremsene hang litt på den sida før og nå har bremselampa bynnt å lyse. Leste en post her hvor chris hadde brukt et rep sett for å fikse sylinderene. Kjøpes dette på toyota? Koster mye, og tenger man et sett per bremse?

Spørsmål 3:

Ser at noen mr2'er har høyt bremselys bak originalt. Er det mulig å ettermontere dette? Mener da ikke sånn til å ha inne i kupe'en men sånn originalt.

#33533  av Zerpent

erling skrev:Enkelt å finne igjen infoen for andre senere om du lager ny tråd med passende topic. Men samma for meg, skal ikke kaste stein jeg. :D
Den der kom mens jeg drev å skrev... :)

Tenkte det samme selv men visst det gidder så bruker de søke funksjonen og da finner de det jo likevell. Dessuten så kan det jo være greit å lese gjennom sånne tråder for andre sånne som meg.

#33534  av erling

Zerpent skrev: Spørsmål 1:

Viftereima mi hyler noe inni h..... nå. Spesiellt nå når det har regna et par dager. Kjenner at den er slakk så den må strammes. Kommer sikkert til å bytte den når jeg først er i gang. Hvordan gjør jeg det? Stramme/bytte. Virker håpløst å komme til ovenfra. Bør jeg på grav og ta det fra undersiden?
Ta det fra oppsiden. Bare ta av den karosseriplata ved siden av motorlokket, så får du plass til albuene. Da ser du hva du må skru på. :)
Zerpent skrev: Spørsmål 2:

En kamerat nevnte at jeg trenger et spesialverktøy for å løsne bremsene. Stemmer det?
Tror også at sylinderene i kalipteret på høyre sida går tregt. Syns jeg hørte at bremsene hang litt på den sida før og nå har bremselampa bynnt å lyse. Leste en post her hvor chris hadde brukt et rep sett for å fikse sylinderene. Kjøpes dette på toyota? Koster mye, og tenger man et sett per bremse?
-Trenger ikke spesialverktøy.
-Er lurt å overhale caliperne med samme ja. Rep.sett selges i ett sett til begge bakhjula, koster ca 500,-

Gjorde dette på min i forrige uke, men jeg bytta skivene og smørte brekkvaierne og. Fyttikatta som de hadde grodd fast.. Jeg løsna vaierne på caliperne og ned fra bilen og jukka strømpa frem og tilbake. Var fulle i vann og dritt, er det rart de fryser om vinteren... Ta de og hvis du har anledning.