Greit.
Siden jeg er grønnsak på mekking så kan det nok komme en del "tåpelige" spørsmål men... Spørr man ikke så lærer man ikke. Vil heller ikke bynne med noe og så finne ut at jeg har herpa hele greia.
Spørsmål 1:
Viftereima mi hyler noe inni h..... nå. Spesiellt nå når det har regna et par dager. Kjenner at den er slakk så den må strammes. Kommer sikkert til å bytte den når jeg først er i gang. Hvordan gjør jeg det? Stramme/bytte. Virker håpløst å komme til ovenfra. Bør jeg på grav og ta det fra undersiden?
Spørsmål 2:
Må skifte bremseklosser fremme. Bremselampa lyser av og til når jeg bremser og svinger til venstre så det er klossene på høyresida som er slitt. Ser at det er lite igjen. Kommer nok til å bytte på begge sider da når jeg først gjør det. Koster vel ikke allverden for fire originale klosser?
En kamerat nevnte at jeg trenger et spesialverktøy for å løsne bremsene. Stemmer det?
Tror også at sylinderene i kalipteret på høyre sida går tregt. Syns jeg hørte at bremsene hang litt på den sida før og nå har bremselampa bynnt å lyse. Leste en post her hvor chris hadde brukt et rep sett for å fikse sylinderene. Kjøpes dette på toyota? Koster mye, og tenger man et sett per bremse?
Spørsmål 3:
Ser at noen mr2'er har høyt bremselys bak originalt. Er det mulig å ettermontere dette? Mener da ikke sånn til å ha inne i kupe'en men sånn originalt.