Veldig bra diskusjon

er vel mange her som ikke har undersøkt helt hva ting koster.
Jeg tok inn noen Jspec supraer for 1-2 år siden. Disse bilene ble kjøpt i UK hos et firma der. Dette pga at når jeg kjøpte min første, ikke fantes tuv papirer, eller noen måte å registrere biler direkte fra japan.
Hentet derfor biler fra UK og måtte da selvfølgelig betale en noe høyere pris for bilen, men fikk da registert de. Noe som var viktig.
De bilene som jeg skaffet havnet på ca 270-280 000kr ferdig på vei. Dette var da i 2005/06.
Slik som ting er nå, er gode TT manuelle biler dyrere i UK nå, en da. Importavgiftene har gått vel også gått opp her i landet.
SÃ¥ etter min mening og sansynlighetstro vil en 93-94 RHD Supra TT 6speed ferdig registrert( om det var mulig) koste 300- 320 000 Nkr.
Dette ville da være en bil med 80-120 000km, senket, 18"hjul, eksos, 380-400hk.
Og som det sikkert siktes til tidligere i denne posten, så ligger vel min bil en del høyere en dette. men for et lite eksempel på kost kan jeg liste opp dette, som da er ekstra på min.
-T88 turbo og manifold (40 000 i usa for en ny +frakt og moms)
-downpipe,wgate,screamer pipe
-Greddy IC
-HKS fuelrail incl 6stk 720 dyser( min 10 000kr)
-ecu (10-25000kr)
-2-skivet HKS clutch (dyrt)
-carbon panser, front leppe, bakvinge (20 000kr)
-Stoler (10000kr)
-TRD instrumenter
-coilover kit Tein.
Dette er bare noe av det som er påkostet min bil, prisene er bare ca priser på det jeg vet. Jeg skjønner og håper at dere skjønner at min bil er noe spes iforhold til en helt vanlig orginal bil.
Men i forhold til denne diskusjonen så vil jeg bare lage et lite regnestykke.
Om dere kjøper en jspec manuell tt supra fra feks Japanauto.
disse bilene ligger vel på ca 140-150 000 for et bra eksempel.
nå har ikke jeg undersøkt engangsavgiftprisene, men har hørt ca 150 000kr for 93/94 , også om det var noen som hadde fått dette til, så måtte man vel også få tak i et typegodkjenningpapir, som jeg tipper vil koste min 10 000kr. da har dere dessverre passert 300 000kr. Og det for en bil som da er 90-100% standard.
Gleder med til å høre tilbake meldiger på dette