Side 2 av 2

Legg innLagt inn:09 feb 2004 23:16
av Erlend
Helt enig 8) Uansett hvor bra bilen er/går, så har vekt en del å si på feeling og slikt :)

Legg innLagt inn:12 feb 2004 13:29
av NISMO
CelicaTurbo skrev:en stund utpå 90-tallet, første halvdel så du med s14a har nok garantert R134 eller hva den heter, den kan du nok få fyllt hos en vanlig Nissanforhandler for den saks skyld men det er også litt rart om du trenger fylling allerede nå ?
Det samme tenkte jeg også, men jeg tror ikke at det funker... Blir ikke kaldt liksom... Håper på at det er gassen :? Viss det er anlegget demonteres det :)

Legg innLagt inn:12 feb 2004 13:49
av CelicaTurbo
Hvis det ikke blir kaldt så har du jo et problem, men stikker du innom en forhandler bør dem enkelt kunne fortelle deg om systemet bare er lavt på trykk eller om det er helt tomt.. når trykket blir lavt vil ikke AC-kompressorens clutch bli tilkoblet når du trykker knappen for å hindre at kompressoren skal bli skadet.. fyller du opp igjen til korrekt trykk vil den sikkert fungere igjen men det er jo et spørsmål hvorfor trykket har sunket i det hele tatt da, særlig på en såpass ny bil.

Nå er det også slik at ved frost vil ikke AC skru seg på heller for å forhindre ising av systemet, men antar du også prøvde dette i sommer?

Legg innLagt inn:12 feb 2004 14:09
av NISMO
CelicaTurbo skrev:Hvis det ikke blir kaldt så har du jo et problem, men stikker du innom en forhandler bør dem enkelt kunne fortelle deg om systemet bare er lavt på trykk eller om det er helt tomt.. når trykket blir lavt vil ikke AC-kompressorens clutch bli tilkoblet når du trykker knappen for å hindre at kompressoren skal bli skadet.. fyller du opp igjen til korrekt trykk vil den sikkert fungere igjen men det er jo et spørsmål hvorfor trykket har sunket i det hele tatt da, særlig på en såpass ny bil.

Nå er det også slik at ved frost vil ikke AC skru seg på heller for å forhindre ising av systemet, men antar du også prøvde dette i sommer?
Har nok prøvd i allslags utetemperaturer. Kompressoren slår inn (høres det ut som), men luften blir ikke kaldere enn vanlig kaldluft.
Skal sjekke opp i dette når jeg begynner å kjøre med den igjen...

Legg innLagt inn:12 feb 2004 17:54
av jan-erik
På min var det hull i et rør til AC som ligger litt utsatt til foran på bilen. Kompressoren gikk, men ingen kaldluft. Toyota fikset det på garanti, men mens de drev på så gikk kompressoren føyken også, så jeg fikk den ny også. Har enda ikke fått brukt det da dette ble gjort i oktober i fjor.

Greit med A/C selv i cab, kan bli rimelig hot når du står i stillestående kø bl.a.

Legg innLagt inn:12 feb 2004 18:33
av CelicaTurbo
jeg kunne egentlig tenkt meg AC men det blir for dyrt å fikse når anlegget nesten var tomt for en gass som det er stress å få tak i, men det viktigste var et lageret på kompressorens clutch var gåen og det skapte en kjip ulyd i motoren som skranglet en del ved høyt turtall, i tillegg begynte lageret å hyle når det ble for varmt, dvs kun på de varmeste sommerdagene og når bilen stod stille et minutt eller to så begynte hylingen,.. vannvittig kjekt når man stod i kø på McDrive eller til ferge osv.. hørtes ut som om jeg hadde kjørt motoren helt tom for olje og ignorerte det: *whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii* :roll:

det var godt å bli kvitt den metallklumpen ja..

Legg innLagt inn:24 feb 2004 10:30
av Pål
Kristian: Ang vekta på bilen din har du nok rett i at den er overvektig. visste ikke at vekta var så mye :o men så lenge du er glad i den da :)

tror jeg vil fikse a/c'en uansett, men det spørs hvor dyrt det blir da. får se nærmere sommern.