TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp.. Gir for lite strøm!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#32126  av Christian

En defekt regulator kan gi for mye og for lite lading, gjerne avhengig av turtall. :)

#32416  av The Doctor

Nå har jeg bytta viftereim, dynamo og batteri... Men fortsatt så tapper batteriet seg når jeg kjører.. Noen tips..? eller så er det nr før MR2 går på dynga omtrent..... :oops: :oops: :(

#32417  av Goose

sjekk regulator.
Kan du måle late spenningen ved dynamå og ved batteri.
Da ser du om regulator er gåen eller ikke.

#32424  av The Doctor

Men sitter ikke regulatoren inni dynamoen på MR2.? Mener noen sa det til meg!

#32429  av Goose

Det er jeg faktisk ikke sikker på.
Det må mr2 gutta svare på.

#32443  av CelicaTurbo

Den sitter inni ja, så det er ikke godt å si hva som kan være feil når du har byttet dynamo...

#32451  av Speeder

The Doctor skrev:Nå har jeg bytta viftereim, dynamo og batteri... Men fortsatt så tapper batteriet seg når jeg kjører.. Noen tips..? eller så er det nr før MR2 går på dynga omtrent..... :oops: :oops: :(
Tro kanskje dette er selvforskylt jeg. når du innstalerte anlegget. Det høres ut som om du har en solid kortslutning til jord.

koble av ledningen til anlegget[ved batteriet) og eventuelt annet ettermontert ekstrautstyr.

#32474  av The Doctor

Nei det er ikke min skyld.. Bilen ble levert inn på sånn stereo sjappe!! Strømmen Bil Radio for å være nøyaktig!!!

Tror jeg må ta en tur innom der å spørre hva f... dem har gjort :evil: :evil:

#32493  av CelicaTurbo

Du får koble fra stasen og se om det gjør noen forskjell før du begynner å hugge hoder kanskje :)

#32502  av The Doctor

Bare å kople fra hele spillern mener du? Bilen gikk som ei klokka før jeg leverte den inn.. Den stod der i 5t. Den var ikke kjørt noen ting og når jeg henter den så er den helt Dø omtrent!!

#32503  av kennethx

Er vel noen feller å gå i om du skal finne +12V fra kablene bak konsollet. Ting forandrer seg litt når du skrur av/på tenning/lys... Mulig det er gjort noe galt der?

Mener det var noen på forumet her som hadde problemer med noe slikt en gang...

#32504  av The Doctor

Skjer ikkeno forskjel om stereon er på eller "av". Lader fortsatt det samme.. Skrur jeg på Lys vippelykter, vindusviskere og varmeapperat detter bare nåla ned.. Selvom jeg gir gass eller hva jeg gjør så skjer det liksom ikke en dritt.........!!

I tillegg til dette så har jeg null epiling på bil! :oops: :cry:

#32505  av Master

det første jeg ville gjort hvis jeg har hatt bilen min inne 5t på stereomontasje og bilen er f*ckd etterpå, er å få bilen inn igjen GRATIS og fått dem til å fikse det. hvis ikke de vil det så har du vel krav på å sette bilen inn en annen plass og sende regninga til de som har ødelagt bilen din. Dette må da være noe forbrukerloven sier noe om. :?:

#32509  av The Doctor

Jeg skal ned til dem så fort jeg er ferdig på jobb så snakke med dem.... Se hva dem sier!!!!!

Nekter vel for alt! ?

#32510  av Master

det kan dem neppe gjøre. hvis du beskriver hva som var galt med en gang du fikk bilen tilbake (før du bytta dynamo etc) så kan det jo hende de vet hva det er. De vet jo hva de har vært å kobla med. Men nevn til dem at du har fått skifta dynamo, viftereim og batteri men at dette ikke hjelper. Hvis de nekter kan du jo gå til TV2 hjelper deg :roll: (som om de har peiling på hva de driver med)