TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp.. Gir for lite strøm!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #32030  av The Doctor

Heisann.. Endelig så fikk jeg meg anlegg i bilen min men så bare tømte bilen seg for strøm. Dynamoen gir ikke nok. Tenkte det var reima for den har ula litt idet siste.

Men nå har jeg bytta reima men den gir fortsatt ikke strøm Så da ringte jeg Thorsov å spurte om de hadde børster til bilen.. Da lurte fyren på om børstene sitter på "utsiden" av dynamoen? Jeg vet ikke.. Jeg er helt Pompel og Pilt når det kommer til mekking på bil..

Er det no stress å få bytta sånne børster??

Tusen takk for alle svar :) :?

#32031  av Goose

Du har selfølgelig montert en kondensator?

Det finnes dynamoer som er beregnet for store anlegg, sånn 100A og mer men dem er dyre, tror dem ligger fra 6000 og opp.

#32032  av The Doctor

Sånn ekstra kondensator til anlegg mener du? Nei det har jeg ikke gjort. Har ikke hatt spiller i bilen. Det er det som er montert nå opp mot orginal høytalere og forsterkere. Ble lagt helt nytt ledningsnett til det!

#32034  av Goose

Ja oki, du har vel en sub? eller en forsterker som sluker strøm?

#32037  av The Doctor

Bare orginal sub og forsterker!

#32040  av Goose

har du sjekket ladingen på bilen?

Mål lade spenningen ved batteri og ved dynamå,
er det forskjell så kan det være at regulator er gåen

#32042  av The Doctor

Skal prøve på det... så får jeg se hva finner ut..

#32043  av Goose

Skriv resultatet av målingen.

#32045  av The Doctor

en kompis av satte en sånn volt meter i sigarett tennern.. Det viste mellom 9-10V!! i hans bil viste rundt 13V

#32047  av angrykid

Den er nok fucka den bilen der ja. Demonter lyktene og bremselys for å få nok strøm til anlegget. :-D

Eller kjøp en ny dynamo som lader en 10-20 amp mer enn den du har i dag :D

#32048  av Dont_Panic

9-10 volt er jo flatt batteri det

#32050  av Goose

ja var det 9-10 V mens bilen sto og gikk?

Det er ikke sikkert dynamo er goen men regulator..
Det er vesentlig fordi jeg mener at regulator er ikke så dyr.

Men lenge siden du ladet opp patteri med vanlig lader?
Vedlikeholdslading av betterier er ikke en dum ting å gjøre..

Jeg setter på lading en gang i mnd når jeg er hjemme hos foreldra mine.

#32052  av kennethx

Hvis du ikke har velikeholdsfritt batteri kan du jo sjekke nivå på cellene, kjøpt destilert vann på bensinstasjon og fyll på om noen celler er tørre/lavt nivå. (Klor vann i batteri er ikke noe serlig, så ikke ta fra springen)

#32102  av Master

hvis spenningsregulatoren er gåen skal jo spenningen øke og øke (over 14.4v) ettersom man får mer turtall på motoren så jeg tror nok ikke at det er det som er problemet. det er nok mest sannsynlig dynamoen din som er dårlig. Den gir kanskje noe ladestrøm, men ikke nok til å drive stort anlegg og alt av lys samt lade batteriet.

prøv å sette et multimeter rett på batteriet der fremme mens motoren er av. dersom du ikke har over 12v er batteriet ditt gåen. så starter du motoren. da skal utslaget være over 13v helst. så prøver du å gi gass mens en annen står og ser om du får mer utslag på antall volt. den skal ikke overstige 14.4 volt.

#32112  av The Doctor

Det er det at dynamoen lader ikke nok strøm.. Batteriet er ikke så veldig gammelt..! Får vel fiksa det imorgen håper jeg.. Er så kjipt når man ikke får kjørt MR2!!!!