Grøt? Det vil jo slippes endel luft tilbake gjennom impelleren, altså feil veg. Det er det som skjer når man får den "flaff-flaff-flaff" lyden. Høres best med åpent filter.
joda, den lyden er tøff den, skulle fått meg et filter så hadde jeg hørt det på min bil også Men det går nok noe luft "feil vei" men det er ikke godt å si hvor mye..
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
hva har jeg gjort galt.. fulgte bruksanvisningen. eneste jeg ikke har fått til ifølge den er å blokkere slangen til den orginale ventilen.. hvor sitter den?hvilken slange skal blokkeres? slik det er montert nå åpner ikke ventilen.
mottrykket er som dere ser tatt fra samme plassen som ladetrykksmålerene.
Vedlegg
DSC00220 ny.JPG (42.28 kiB) Vist 2571 ganger
As long as you’re going to think anyway,THINK BIG!
demonterte bov'en og merker at den er j.. trang.. såvidt jeg klarer å åpne den med tommelen.. er det mulig at den er for trang slik at den ikke åpner seg. altså at det ikke er kraft nok i trykket. kjører på 11psi.. hvordan skal jeg få løsnet den?
As long as you’re going to think anyway,THINK BIG!
klemte sammen fjæra litt og da dumpet den.. nå kutter den imidlertidig på 4-5000 omdreininger med halv gass.. dette sto i bruksanvisningen og skjedde viss fjæra var for slakk.. dermed er det tydelig at fjære har "gått seg til". får ta av klemmene og prøve igjen... er litt skuffa, håpet det ble kulere lyd, men dumpventilen er tydligvis beregna på stort trykk. så da er det bare å skaffe en ny turbo
As long as you’re going to think anyway,THINK BIG!