TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Relive valve vs. BOV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#32501  av erling

Grøt? :P :?: Det vil jo slippes endel luft tilbake gjennom impelleren, altså feil veg. Det er det som skjer når man får den "flaff-flaff-flaff" lyden. Høres best med åpent filter.

#32520  av CelicaTurbo

joda, den lyden er tøff den, skulle fått meg et filter så hadde jeg hørt det på min bil også :) Men det går nok noe luft "feil vei" men det er ikke godt å si hvor mye..

#32531  av MR2turbo

Ingen som vil inrømme at de liker lyden av den ;) Hadde det ikke vært for det hadde jeg beholdt den orginale ;) hehe

#51954  av s.lie

hva har jeg gjort galt.. fulgte bruksanvisningen. eneste jeg ikke har fått til ifølge den er å blokkere slangen til den orginale ventilen.. hvor sitter den?hvilken slange skal blokkeres? slik det er montert nå åpner ikke ventilen.
mottrykket er som dere ser tatt fra samme plassen som ladetrykksmålerene.
Vedlegg
DSC00220 ny.JPG
DSC00220 ny.JPG (42.28 kiB) Vist 2571 ganger

#51955  av s.lie

dumpventilen
Vedlegg
DSC00219.JPG
DSC00219.JPG (45.4 kiB) Vist 2569 ganger

#51962  av s.lie

demonterte bov'en og merker at den er j.. trang.. såvidt jeg klarer å åpne den med tommelen.. er det mulig at den er for trang slik at den ikke åpner seg. altså at det ikke er kraft nok i trykket. kjører på 11psi.. hvordan skal jeg få løsnet den?

#51967  av jensi

Jeg måtte polere min med autosol.Den var for trang til å åpne.
Da ble den OK.
Kan du demontere den og teste den uten fjær?
Skal jo gli lett da.

Jensi

#52223  av s.lie

klemte sammen fjæra litt og da dumpet den.. nå kutter den imidlertidig på 4-5000 omdreininger med halv gass.. dette sto i bruksanvisningen og skjedde viss fjæra var for slakk.. dermed er det tydelig at fjære har "gått seg til". får ta av klemmene og prøve igjen... er litt skuffa, håpet det ble kulere lyd, men dumpventilen er tydligvis beregna på stort trykk. så da er det bare å skaffe en ny turbo :)