Ikke mobb tegningen min!!! 
Men, har jeg forstått det riktig slik det ser ut?
Og hvor kobler man inn en BOV?
På inn luft trykk siden regner jeg med, og ventilert tilbake til innsugssiden, ellers får man pang pang i eksosen..(Nei det er eikke kult =P)
En relive valve kan jeg f.eks sette til 13psi, så vil ikke noe trykk nå WG klokken før det trykket er nådd, og WG åpner seg da ikke før satt trykk er oppnådd.
Vel og greit, den delen forstår jeg, tror jeg
Men hva skjer så når du slipper gassen , clutcher, turtallet synker, du girer.....da vil ikke motoren spise så mye luft lengre korrekt? Og Turbo turbinen møter "veggen" spooler ned, kansje spooler omvendt vei for det er jo undertrykk på andre siden?!
Det er det som er omtalt som turbo lagg, ikke sant?
En BOV skal da altså fjerne dette overtrykket slik at turbinen kan snurre fint mens du girer, altså mindre turbo lagg, og ventilerer du det tilbake i innsuget, så slipper du i stor grad problemer med for rik blanding og pang pang i eksosen?
Samtidig har jeg lest at en BOV på denne måten øker levetid på turbinen, spesiellt om man øker trykket, da får den jo en enda hardere vegg å møte ved giring, mer trykk = mer lagg med relive valve, eller?
Så hva er opplegget her da, kan en BOV øke trykket OG gjøre det over, hva bestemmer om en BOV skal Blowe?
Tegn og fortell de som kan

Men, har jeg forstått det riktig slik det ser ut?
Og hvor kobler man inn en BOV?
På inn luft trykk siden regner jeg med, og ventilert tilbake til innsugssiden, ellers får man pang pang i eksosen..(Nei det er eikke kult =P)
En relive valve kan jeg f.eks sette til 13psi, så vil ikke noe trykk nå WG klokken før det trykket er nådd, og WG åpner seg da ikke før satt trykk er oppnådd.
Vel og greit, den delen forstår jeg, tror jeg

Men hva skjer så når du slipper gassen , clutcher, turtallet synker, du girer.....da vil ikke motoren spise så mye luft lengre korrekt? Og Turbo turbinen møter "veggen" spooler ned, kansje spooler omvendt vei for det er jo undertrykk på andre siden?!
Det er det som er omtalt som turbo lagg, ikke sant?
En BOV skal da altså fjerne dette overtrykket slik at turbinen kan snurre fint mens du girer, altså mindre turbo lagg, og ventilerer du det tilbake i innsuget, så slipper du i stor grad problemer med for rik blanding og pang pang i eksosen?
Samtidig har jeg lest at en BOV på denne måten øker levetid på turbinen, spesiellt om man øker trykket, da får den jo en enda hardere vegg å møte ved giring, mer trykk = mer lagg med relive valve, eller?
Så hva er opplegget her da, kan en BOV øke trykket OG gjøre det over, hva bestemmer om en BOV skal Blowe?
Tegn og fortell de som kan
