Side 2 av 2
Legg innLagt inn:11 feb 2004 16:12
av erling
Grøt?

Det vil jo slippes endel luft tilbake gjennom impelleren, altså feil veg. Det er det som skjer når man får den "flaff-flaff-flaff" lyden. Høres best med åpent filter.
Legg innLagt inn:11 feb 2004 19:08
av CelicaTurbo
joda, den lyden er tøff den, skulle fått meg et filter så hadde jeg hørt det på min bil også

Men det går nok noe luft "feil vei" men det er ikke godt å si hvor mye..
Legg innLagt inn:11 feb 2004 19:39
av MR2turbo
Ingen som vil inrømme at de liker lyden av den

Hadde det ikke vært for det hadde jeg beholdt den orginale

hehe
Legg innLagt inn:09 jul 2004 13:46
av s.lie
hva har jeg gjort galt.. fulgte bruksanvisningen. eneste jeg ikke har fått til ifølge den er å blokkere slangen til den orginale ventilen.. hvor sitter den?hvilken slange skal blokkeres? slik det er montert nå åpner ikke ventilen.
mottrykket er som dere ser tatt fra samme plassen som ladetrykksmålerene.
Legg innLagt inn:09 jul 2004 13:47
av s.lie
dumpventilen
Legg innLagt inn:09 jul 2004 14:54
av s.lie
demonterte bov'en og merker at den er j.. trang.. såvidt jeg klarer å åpne den med tommelen.. er det mulig at den er for trang slik at den ikke åpner seg. altså at det ikke er kraft nok i trykket. kjører på 11psi.. hvordan skal jeg få løsnet den?
Legg innLagt inn:09 jul 2004 16:31
av jensi
Jeg måtte polere min med autosol.Den var for trang til å åpne.
Da ble den OK.
Kan du demontere den og teste den uten fjær?
Skal jo gli lett da.
Jensi
Legg innLagt inn:13 jul 2004 13:44
av s.lie
klemte sammen fjæra litt og da dumpet den.. nå kutter den imidlertidig på 4-5000 omdreininger med halv gass.. dette sto i bruksanvisningen og skjedde viss fjæra var for slakk.. dermed er det tydelig at fjære har "gått seg til". får ta av klemmene og prøve igjen... er litt skuffa, håpet det ble kulere lyd, men dumpventilen er tydligvis beregna på stort trykk. så da er det bare å skaffe en ny turbo
