Side 2 av 2

Legg innLagt inn:14 sep 2007 12:50
av Nikko
men hvorfor kunne ikke da verkstedet overhalt en gammel kasse og gått god for det? er di helt ubrukelige eller? til og med det hadde blitt billigere :p

uansett, godt det ordna seg... men må innrømme jeg er litt enig med hmsilset her :p hva er vel 80 mil ;)

Legg innLagt inn:14 sep 2007 14:12
av Inunf
Virker som krisemaksimering fra verkstedets side ja. Men de skal jo ha noe å leve av de også. Slik som det blir gjort nå så blir det jo et stort missforhold mellom hvor mye liv det er igjen i motor og resten av drivverket kontra girkassa. Slik jeg ser det er det helt bortkastet. Men ham om det.

Verkstedet sa at å overhale den gamle kassa ville komme på 40 000 for arbeid og deler. Billigere å kjøpe ny da altså.

80 mil er vel lengre for meg enn for dere, for jeg hadde en episode med apriliaen min og UP i sommer. Er fotgjenger frem til 1. november. Nattbuss hjem til Ålesund for så å låne en bil og noen til å kjøre den blir litt vel drøyt. Da kan han heller få pengene.

Legg innLagt inn:14 sep 2007 14:28
av BT-GTI
hallo overhale en girkasse som har tatt kvelden er jo ikke helt opptimalt når en tenkter økonomisk.
egon i danmark har jo hauger av kasser liggende, nå husker jeg ikke prisen hans i hode men det er ikke snakk om i nærhetene av disse summene.

hør med egon, han som har bestilt ny kasse kan jo avbestille delene, man har full rett å ombestemme seg her i landt.

http://www.motorimport.dk/menu/benzin/toyota.htm

toyota taper ikke noe på dette, den lokale forhandleren vil få delene ha de på lager kankje en måned eller to og så sender de den til hovedlagret i drammen eller sendere det ned til bulgaria eller nederland som har hovedlageret til toyota i europa

Legg innLagt inn:14 sep 2007 14:38
av Inunf
Ja forsåvidt. Men nå er jeg ferdig med hele greia, han har fått pengene og jeg vil ikke snakke mer med han.