TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhalt motor nekter Ã¥ starte, nÃ¥ starter den :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#263706  av csstian

evneveik skrev:Skal denne pluggen på diagnose kontakten?
Den skal ikke der nei.Tror ikke den er i bruk.

#263712  av evneveik

csstian skrev:
Den skal ikke der nei.Tror ikke den er i bruk.
Ok, er det ingenting som skal kobles til kontakten på diagnose boksen heller?
Tusen takk for prisene...blir dyrt dette hehe

#263713  av Larsen

Nei ingenting skal inn på diagnose pluggen til vanlig. Diagnose pluggen er kontakter for diagnose på bilen...

#263737  av evneveik

Ok, tenkte kanskje det var noe som var flettet inn i ledningsnettet der med pluggen.

Men den hvite pluggen inne i bilen (se bilde) er den til biler med ac siden jeg ikke finner noe sted å koble den? Husker heller ikke om jeg koblet den i fra før jeg dro ut motoren (gadd ikke merke de inne bilen som går til ecu)

Skrudde av rotor og fordelerlokk, rotoren var veldig korrodert så byttet denne med en som var nesten ny, fordelerlokket var ikke så galt så det pusset jeg litt på stiftene. Men ingen tegn til liv, har prøvd annen coil og igniter samt coil ledning.

Så i sikringsboksen og der er det et relé som heter HEAD som ikke har noen plugg i seg, men finner heller ingen plugg som passer der heller. Skal det være sånn?
Vedlegg
DSC00160.JPG
DSC00160.JPG (92.57 kiB) Vist 237 ganger

#263827  av ST182

den hvite pluggen på siste bilde, den ligger bare løst i gti`n min å.
Hadde samme problem med min etter motor-bytte. Det viste seg å være en løs plugg på undersiden av sikringsboksen i motor-rommet. :wink:

Da bytta jeg coil, igniter, pluggledninger, plugger, rotor og fordeler-lokk hehe, før jeg endelig fant ut at det bare var en løs plugg under sikrings-boksen :?

#263833  av evneveik

Ok, da har jeg utelukket det meste, da gjenstår det bare å sjekke alle koblinger...
Fant en løs ledning, men den går til ABS sikringen(hvit ledning med blå stripe) vil jeg tro. Men hva er dette head reléet til?

#263836  av ST182

Head? hmmm Kan det være til HEAD-LIGHTS?? Husker ikke i farta, skal prøve å huske å se på min egen i morgen etter jobb..

#263841  av evneveik

Kan jo nappe det ut å se om hovedlysa virker, nå gjør de det selv om ingenting er koblet til dette releét.

Hadde vært supert om du kunne sjekket dette, kunne du sjekket om det går kun en hvit og blå ledning til abs sikringen også?

#263911  av evneveik

Byttet igniter og har nå fått gnist, men virker ikke som det komme bensin, pluggene er hvertfall like tørre etter eks antall startforsøk. Pumpa går og gir trykk når jeg kortslutter fp og b+. Dysene som ikke åpner da?

#264494  av evneveik

noen som vet?

#264515  av Larsen

virker som det er dysene da. Fikk du kjørt diagnose test?

#264530  av larsst185

Er neppe alle dysene som er defekt.

#264545  av CelicaTurbo

sjekk at alle jordkablene er koblet til motor..

#264556  av evneveik

CelicaTurbo skrev:sjekk at alle jordkablene er koblet til motor..
Der er du inne på noe ja, får sjekke at alt har jord da. Selve motoren vet jeg har jord, men skal sjekke de andre tingene.

Hadde en jord kabel til overs, men det var fra den nye motoren, den gamle hadde ikke sånn kabel. Kan ta å legge ut et bilde av den...

#264612  av CelicaTurbo

Jeg mener jeg har sett folk med lignende problemer rapportere at jordkabelen festet under innsuget er spesielt viktig (det er den ECU tar sin jord fra), men dette gjelder MR2 Turbo og jeg har ikke satt meg inn i hvordan dette er på andre biler..