Side 2 av 4

Legg innLagt inn:23 sep 2007 15:36
av csstian
evneveik skrev:Skal denne pluggen på diagnose kontakten?
Den skal ikke der nei.Tror ikke den er i bruk.

Legg innLagt inn:23 sep 2007 16:02
av evneveik
csstian skrev:
Den skal ikke der nei.Tror ikke den er i bruk.
Ok, er det ingenting som skal kobles til kontakten på diagnose boksen heller?
Tusen takk for prisene...blir dyrt dette hehe

Legg innLagt inn:23 sep 2007 16:22
av Larsen
Nei ingenting skal inn på diagnose pluggen til vanlig. Diagnose pluggen er kontakter for diagnose på bilen...

Legg innLagt inn:23 sep 2007 19:22
av evneveik
Ok, tenkte kanskje det var noe som var flettet inn i ledningsnettet der med pluggen.

Men den hvite pluggen inne i bilen (se bilde) er den til biler med ac siden jeg ikke finner noe sted å koble den? Husker heller ikke om jeg koblet den i fra før jeg dro ut motoren (gadd ikke merke de inne bilen som går til ecu)

Skrudde av rotor og fordelerlokk, rotoren var veldig korrodert så byttet denne med en som var nesten ny, fordelerlokket var ikke så galt så det pusset jeg litt på stiftene. Men ingen tegn til liv, har prøvd annen coil og igniter samt coil ledning.

Så i sikringsboksen og der er det et relé som heter HEAD som ikke har noen plugg i seg, men finner heller ingen plugg som passer der heller. Skal det være sånn?

Legg innLagt inn:23 sep 2007 23:35
av ST182
den hvite pluggen på siste bilde, den ligger bare løst i gti`n min å.
Hadde samme problem med min etter motor-bytte. Det viste seg å være en løs plugg på undersiden av sikringsboksen i motor-rommet. :wink:

Da bytta jeg coil, igniter, pluggledninger, plugger, rotor og fordeler-lokk hehe, før jeg endelig fant ut at det bare var en løs plugg under sikrings-boksen :?

Legg innLagt inn:23 sep 2007 23:48
av evneveik
Ok, da har jeg utelukket det meste, da gjenstår det bare å sjekke alle koblinger...
Fant en løs ledning, men den går til ABS sikringen(hvit ledning med blå stripe) vil jeg tro. Men hva er dette head reléet til?

Legg innLagt inn:23 sep 2007 23:55
av ST182
Head? hmmm Kan det være til HEAD-LIGHTS?? Husker ikke i farta, skal prøve å huske å se på min egen i morgen etter jobb..

Legg innLagt inn:24 sep 2007 00:01
av evneveik
Kan jo nappe det ut å se om hovedlysa virker, nå gjør de det selv om ingenting er koblet til dette releét.

Hadde vært supert om du kunne sjekket dette, kunne du sjekket om det går kun en hvit og blå ledning til abs sikringen også?

Legg innLagt inn:24 sep 2007 11:37
av evneveik
Byttet igniter og har nå fått gnist, men virker ikke som det komme bensin, pluggene er hvertfall like tørre etter eks antall startforsøk. Pumpa går og gir trykk når jeg kortslutter fp og b+. Dysene som ikke åpner da?

Legg innLagt inn:27 sep 2007 02:01
av evneveik
noen som vet?

Legg innLagt inn:27 sep 2007 07:49
av Larsen
virker som det er dysene da. Fikk du kjørt diagnose test?

Legg innLagt inn:27 sep 2007 09:19
av larsst185
Er neppe alle dysene som er defekt.

Legg innLagt inn:27 sep 2007 10:47
av CelicaTurbo
sjekk at alle jordkablene er koblet til motor..

Legg innLagt inn:27 sep 2007 11:25
av evneveik
CelicaTurbo skrev:sjekk at alle jordkablene er koblet til motor..
Der er du inne på noe ja, får sjekke at alt har jord da. Selve motoren vet jeg har jord, men skal sjekke de andre tingene.

Hadde en jord kabel til overs, men det var fra den nye motoren, den gamle hadde ikke sånn kabel. Kan ta å legge ut et bilde av den...

Legg innLagt inn:27 sep 2007 16:30
av CelicaTurbo
Jeg mener jeg har sett folk med lignende problemer rapportere at jordkabelen festet under innsuget er spesielt viktig (det er den ECU tar sin jord fra), men dette gjelder MR2 Turbo og jeg har ikke satt meg inn i hvordan dette er på andre biler..