Side 2 av 3

Legg innLagt inn:30 sep 2007 18:57
av Marcus
Jepp.. Og ettersom toyparts ikke har kommet med noen tilbakemelding om 3gte-godkjenning heller, så ser det hvertfall mørkt ut.
Too bad.. :x

Legg innLagt inn:30 sep 2007 19:11
av Larsen
Marcus skrev:Jepp.. Og ettersom toyparts ikke har kommet med noen tilbakemelding om 3gte-godkjenning heller, så ser det hvertfall mørkt ut.
Too bad.. :x
Det står jo at han ikke ville ta det til på sommer halv delen av året. På vinteren hadde han mindre å gjøre og da var det større mulighet.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 7&start=15

Hvis ingen er smarte nok til å kjøpe bilen min før vinteren så kommer jeg nok til å ta en tur opp til toyparts.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 19:14
av Marcus
Forsto det som at han ikke prioriterte godkjenning før til vinteren. Ikke godkjenning av 3. gen.
Samme det, du vet uansett mer enn dette enn meg. Det er det jo ikke noe tvil om.

Håper ikke dette har vært alt for mye offtopic nå, men det var jo uansett noe trådstarter lurte på..

Legg innLagt inn:30 sep 2007 19:38
av ludde
sindrejl skrev:
ludde skrev:Det å skru selv er en noe vi skal få til. Pappa er utdannet mekaniker og morfar har jobbet som mekaniker hele livet... Så det er ikkenoe problem...

Hehe... Vi får se hva jeg gjør.. kanskje bilen din plutselig blir solgt :P
det med å skru selv gjelder da stortsett alle merker så ser ikke helt hvorfor det er spesielt reelt med akkurat mr2 :) Alle merker er grisedyre å levere inn på service, værst er det nok med tyske biler dog.

- Tusen takk for svar!

Akkurat, men det jeg mente var om det gikk an å skru på denne bilen uten å ha gått 40 år på dataskole... For på de nyere bilene er jo alt som en pc og ledninger overalt...

Men er vell nok futt i en gti for en 18åring...

Er jo ikke mange som selger godkjente mr2 turbo da...

Legg innLagt inn:30 sep 2007 19:42
av aneriks
ludde skrev: det med å skru selv gjelder da stortsett alle merker så ser ikke helt hvorfor det er spesielt reelt med akkurat mr2 :) Alle merker er grisedyre å levere inn på service, værst er det nok med tyske biler dog.

- Tusen takk for svar!

Akkurat, men det jeg mente var om det gikk an å skru på denne bilen uten å ha gått 40 år på dataskole... For på de nyere bilene er jo alt som en pc og ledninger overalt...

Men er vell nok futt i en gti for en 18åring...

Er jo ikke mange som selger godkjente mr2 turbo da...[/quote]
det går fint og skru på den uten mye elektronikk kunskaper, men er veldig trangt og alt tar litt lengre tid. men går helt greit.
gti er mere en nok for en 18 åring etter min mening.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:08
av sindrejl
ludde skrev:
- Tusen takk for svar!

Akkurat, men det jeg mente var om det gikk an å skru på denne bilen uten å ha gått 40 år på dataskole... For på de nyere bilene er jo alt som en pc og ledninger overalt...

Men er vell nok futt i en gti for en 18åring...

Er jo ikke mange som selger godkjente mr2 turbo da...
aneriks skrev: det går fint og skru på den uten mye elektronikk kunskaper, men er veldig trangt og alt tar litt lengre tid. men går helt greit.
gti er mere en nok for en 18 åring etter min mening.
jepp, er en liten og enkel bil, spesielt gti'ene. Er lite man trenger å skru på da det som oftest ikke er så mye som går galt :) Bilen er stortsett bunnsolid, motoren tåler mye og generelt lite problemer. Kjøper du en 1992 modell eller eldre slipper du også rustproblemer og får med senking fra fabrikk, ny frontleppe, understell som er litt snillere mot ferske sjåfører, airbag og servo.

Gti'en går relativt bra og er en fin start :) Turboen krever ikke bare mer kjørekunnskap, men også mer skruing :)

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:25
av jumbo
Marcus skrev:Joa, men tenkte vel mer på hvis du skal ha en 3gen gte på en 91' mod gti-bil feks.. :)
Det tør jeg langt på vei å hevde at du kan glemme å få godkjent uansett, ergo trenger du heller ikke 93+ bremser

Og om du ønsker å bytte bremsene av ren egeninteresse er det vel langt bedre alternativer å velge blant enn originale MR2 bremser, uavhengig av revisjon.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:38
av Marcus
jumbo skrev: Det tør jeg langt på vei å hevde at du kan glemme å få godkjent uansett, ergo trenger du heller ikke 93+ bremser

Og om du ønsker å bytte bremsene av ren egeninteresse er det vel langt bedre alternativer å velge blant enn originale MR2 bremser, uavhengig av revisjon.
Klar over det, men bytter man motor må man jo bytte bremser til tilsvarende som sto på samme gen motor. Men glem det.
Greit nok at det finnes bedre bremser enn orginale, men finnes det noen bremser med papirer som gjør at de vil bli godkjent fremfor de orginale - ved godkjenning av en ombygging?
Forsto det slik at de var ganske nøye på at alt skulle være likt turbomodellen, samme hvor mye bedre de andre delene var ...

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:53
av sindrejl
jumbo skrev:
Og om du ønsker å bytte bremsene av ren egeninteresse er det vel langt bedre alternativer å velge blant enn originale MR2 bremser, uavhengig av revisjon.
jepp det er det nok, men 92+ gti/93+ turbo bremser er mektig gode (såvidt jeg husker var det en sammenligningstest hvor dem bremset kjappere enn en eller annen ferrari jeg ikke husker) og egentlig trenger man ikke så mye mer. disse kan også skaffes ganske rimelige og er enkle å montere :)

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:55
av sindrejl
Marcus skrev:
jumbo skrev: Det tør jeg langt på vei å hevde at du kan glemme å få godkjent uansett, ergo trenger du heller ikke 93+ bremser

Og om du ønsker å bytte bremsene av ren egeninteresse er det vel langt bedre alternativer å velge blant enn originale MR2 bremser, uavhengig av revisjon.
Klar over det, men bytter man motor må man jo bytte bremser til tilsvarende som sto på samme gen motor. Men glem det.
Greit nok at det finnes bedre bremser enn orginale, men finnes det noen bremser med papirer som gjør at de vil bli godkjent fremfor de orginale - ved godkjenning av en ombygging?
Forsto det slik at de var ganske nøye på at alt skulle være likt turbomodellen, samme hvor mye bedre de andre delene var ...
stemmer godt det, så vil du ha godkjent ombygging og du har kasta nedi 93 motor og har en 91' modell så må du skifte bremser til 92+ før du tør dra til godkjenning. :)

Det som er litt av poenget er at man ikke får godkjent 3.gen motor derimot, fordi denne ikke kom levert i mr2 i europa.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 22:58
av Marcus
sindrejl skrev: stemmer godt det, så vil du ha godkjent ombygging og du har kasta nedi 93 motor og har en 91' modell så må du skifte bremser til 92+ før du tør dra til godkjenning. :)
Thank you. Jeg har det med å være j* utydelig i forklaringene mine :roll:
Er klar over det med 3gen, desverre.. :(

Legg innLagt inn:08 okt 2007 19:15
av kvassheim
er jo opptil flere som har fått godkjent 3.gen.. hmmm.. trodde ikke dette var umulig.. 3.gen kom i 94?

Legg innLagt inn:08 okt 2007 22:01
av marlboro1310
ere mulig...jaja,da forblir bilen min en GTi Turbo..

:cry:

Legg innLagt inn:08 okt 2007 22:14
av jumbo
kvassheim skrev:er jo opptil flere som har fått godkjent 3.gen..
Javel?

Eneste jeg kan komme på er toyparts caldinaen, men aner ikke hvor mye gamp den var registrert på heller.

hmmm.. trodde ikke dette var umulig.. 3.gen kom i 94?
94, japan only.

BT har null peil på revisjoner/generasjoner motor, og det aller greieste er nok om det forblir slik.

Legg innLagt inn:08 okt 2007 22:37
av sindrejl
sikkert flere som har fått godkjent 3.gen, men tipper det er fordi bt ikke ser forskjell, de er jo mersom ganske like :)