TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ny eksos pÃ¥ mr2 gti. Montert og spm ang dreneringskanal s.4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#268049  av Nils

Husk å stikke innom Toyota og kjøpe nye eksospakninger også da.
De gamle er stort sett morkne, og egner seg dårlig til gjennbruk.
Du trenger 2 stk hvis du kjøper med Cat-rep. Husker ikke prisen på pakningene, men det var ikke mange kronene.......

#268072  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Du burde stikke huet under bilen å skjekke hvordan katen din ser ut da. Hvis den er rusten så burde du kanskje kjøpe med katrep. Min var så rusten i flensen så jeg fikk eksoslekasje. Flensen var nesten borte. Å ny orginal kat koster rundt 7000 hos Toyota 8) Men heldigvis hadde Mr2even en til overs :lol:
har skjekket og det finnes ikke rust under bilen :D Den er nemlig ikke vinterkjørt ;) Bare kjørt om sommeren i Norge og på helt saltfrie veier i Sveits før den kom til Norge, så jeg trenger ikke CAT erstatteren ;) Men om jeg må kjøpe den med så gjør jeg det.

#268073  av GhostRider88

Nils skrev:Husk å stikke innom Toyota og kjøpe nye eksospakninger også da.
De gamle er stort sett morkne, og egner seg dårlig til gjennbruk.
Du trenger 2 stk hvis du kjøper med Cat-rep. Husker ikke prisen på pakningene, men det var ikke mange kronene.......
ja stikker innom toyota å skaffer til veie noen eksospakninger ;) regnet med at jeg måtte dette fra tidligere erfaringer med denne typen pakninger.

Kommer nok til å bruke org CAT. Hvor mange pakninger og hva er delenummeret på disse pakningene?

#268110  av GhostRider88

noen som har peil på delenummeret til de eksospakningene som jeg tenger når jeg skal skifte til mongoose anlegget?

Og trenger jeg noe annet, som skruer/bolter, eller kan jeg bruke de som er på org anlegget.?

#268111  av Dalan

Eksos-pakninger finner de hos Toyota-forhandleren.
Hvis ikke hadde jeg bytta forhandler ;)

#268112  av GhostRider88

Dalan skrev:Eksos-pakninger finner de hos Toyota-forhandleren.
Hvis ikke hadde jeg bytta forhandler ;)
hehe ja du sier noe. Jeg lurer bare på om det er noen leveringstid på disse mr2 mk2 eksospakningene. Er som regel ikke alltid toyota har deler til mr2 mk2 på lager.

Men om jeg spør etter eksospakninger til mr2 mk2 gti, så burde de jo finne de uten prob hehe :wink:

#268114  av aneriks

det følger vel med eksosen?? det gjorde det med mitt eff anlegg i alle fall

#268117  av GhostRider88

aneriks skrev:det følger vel med eksosen?? det gjorde det med mitt eff anlegg i alle fall
følger ikke med eksospakninger nei. De sa det når jeg snakket med de damene som tar tlf hos kollevold. De mente at man skulle bruke de gamle... :roll: :P ;)

Så må kjøpe org pakninger hos toyota. Det samme gjorde Paalw når han skulle montere sitt mongoose anlegg.

#268120  av Nils

Jeg mener at jeg fant det delenummmeret her på forumet et sted den gangen jeg hadde bruk for det. Prøv at lite søk.

Tror forresten disse pakningene er hyllevare hos Toyota da det er flere modeller som bruker samme type.

#268125  av GhostRider88

Nils skrev:Jeg mener at jeg fant det delenummmeret her på forumet et sted den gangen jeg hadde bruk for det. Prøv at lite søk.

Tror forresten disse pakningene er hyllevare hos Toyota da det er flere modeller som bruker samme type.
ja håper det. Stikker innom toyota til uka og skaffer til veie disse pakningene ;) Skal hente anlegget på torsdag tenker jeg, og prøve å få det montert kort tid etter det :D

#268161  av GhostRider88

så nå at jeg også burde kjøpe nye bolter/skruer da mine er ganske rustet. Tar ikke sjangsen på å bruke disse om igjen. Det er spess de to skruene som er fester selve eksosanlegget til manifolden som er rustet. Kanskje ikke så rart da de ikke er rørt siden 92

Noen som har delenr på disse to skruene som er fra eksosen til manifolden og de to skruene som holder selve anlegget oppe?

#268163  av aneriks

GhostRider88 skrev:så nå at jeg også burde kjøpe nye bolter/skruer da mine er ganske rustet. Tar ikke sjangsen på å bruke disse om igjen. Det er spess de to skruene som er fester selve eksosanlegget til manifolden som er rustet. Kanskje ikke så rart da de ikke er rørt siden 92

Noen som har delenr på disse to skruene som er fra eksosen til manifolden og de to skruene som holder selve anlegget oppe?
kjøp bolter en ann plass koster sikkert under halv parten, og er jo samme boltene

#268169  av GhostRider88

aneriks skrev:
GhostRider88 skrev:så nå at jeg også burde kjøpe nye bolter/skruer da mine er ganske rustet. Tar ikke sjangsen på å bruke disse om igjen. Det er spess de to skruene som er fester selve eksosanlegget til manifolden som er rustet. Kanskje ikke så rart da de ikke er rørt siden 92

kjøp bolter en ann plass koster sikkert under halv parten, og er jo samme boltene
ja meget mulig det, men jeg lurer fremdeles på delenummer på eksospakningene og eksos skruene ;) Noen som har de?

#268170  av erling

Din lokale Toyota forhandler har et sånn kjekt program på pcene sine på delelageret der de finner ut sånt, de har til å med betalt for å gjøre det.

#268171  av RoarL

Step by step:

1: Kjør hit:
Bilde

2:Spør de karene som sitter der i rød T-skjorte. :)