TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ny eksos pÃ¥ mr2 gti. Montert og spm ang dreneringskanal s.4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #267906  av GhostRider88

hei.

jeg er på jakt etter et eksosanlegg til min toyota mr2 mk2 gti 1991 mod. har sett at Kollevold selger to forskjellige mongoose anlegg til mr2 mk2 gti.
Ser at det dyreste kommer med CAT. Har dette mye å si eller for jeg omtrent det samme ressulatatet med det anlegget uten CAT, altså at jeg beholder orginal CAT

Det med CAT koster 6390,- og det uten koster 5420,-

Og et siste spm: er dette bare å montere rett på, altså skru av det gamle og montere dette uten videre modifikasjoner?

Takker for svar :)

Med CAT:
Bilde

Må også kjøpe nye eksospakninger, og lurer i den sammenhengen på hva delenr på disse pakningene er. Er dette noe som er lagervare hos toyotaforhandlerene?
Sist redigert av GhostRider88 den 27 okt 2007 18:18, redigert 3 ganger totalt.

#267910  av Nils

Dette var akkurat det samme anlegget jeg kjøpte, og ja, du kan montere det rett på.

Er ikke katalysator som følger med, men en cat-replacement, altså et rakt rør som erstatter den orginale katalysatoren.

#267913  av GhostRider88

Nils skrev:Dette var akkurat det samme anlegget jeg kjøpte, og ja, du kan montere det rett på.

Er ikke katalysator som følger med, men en cat-replacement, altså et rakt rør som erstatter den orginale katalysatoren.
høres meget bra ut :)

Men er det like greit å kjøpe uten cat-erstatteren? eller gir det best ressultat (lyd, effekt) om jeg kjøper med.?

Dette er vel godkjent også så jeg slipper evt problemer under EU godkjenning..?

#267916  av BrennaRacing

Tror ikke at du får godkjent den kat repen på Eu kontrollen. For det er bare et rør, så det blir jo akkurat det samme som å bare ta bort katen.

Men man får jo tak i racingkat. Men når jeg kjøpte eksosanlegget mitt skulle han ha 7300 kroner for bare katen, så det er litt dyrt :D

Gir bedre lyd og effekt av anlegg uten kat, men da vil du nok mest sannsynlig få problemer med eu kontrollen

#267932  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Tror ikke at du får godkjent den kat repen på Eu kontrollen. For det er bare et rør, så det blir jo akkurat det samme som å bare ta bort katen.

Men man får jo tak i racingkat. Men når jeg kjøpte eksosanlegget mitt skulle han ha 7300 kroner for bare katen, så det er litt dyrt :D

Gir bedre lyd og effekt av anlegg uten kat, men da vil du nok mest sannsynlig få problemer med eu kontrollen
ja var noe sånt jeg trudde..

Så det jeg egentlig burde er å kjøpe kun anlegget uten cat-erstatteren og spare de 1000kr da. Det er vel fremdeles bare å skru på dette anlegget og feste den til org CAT?. Da får jeg jo ikke problmener med eu heller :) Får jo fremdeles noe lyd og ikke minst et fint utseende ;)

#267950  av BrennaRacing

Etter det jeg har hørt så skal det passe rett på uten catrep ja. :)

Blir uansett bra lyd da :D Også er de jo litt større enn de orginale "sugerørene" :lol:

#267969  av Nils

Det passer rett på enten du velger med eller uiten cat-replacement, men blir litt mere lyd om du velger uten.

Min bil gikk forøvrig gjennom EU med rakt rør.

#267988  av GhostRider88

takk for tilbakemeldinger :)

Har nå valgt anlegget uten CAT erstatter og venter bare på svar i fra kollevold :)

Ser at de holder til i Drammen så kommer til om det er mulig å dra inn å hente det selv. Sparer en del på det ;)

#268020  av inzane2012

hvor store er stussene på goose anlegget? 2.5" eller 3"

#268027  av GhostRider88

inzane2012 skrev:hvor store er stussene på goose anlegget? 2.5" eller 3"
de er på 3" 8)

Dette anlegget hentes nå mest sansynlig til torsdagen neste uke :)

Kan hende at jeg må kjøpe med CAT erstatteren, da de hadde et anlegg igjen på lager med dette, men skal prøve å få kjøpt uten så jeg sparer 1000kr ;) Men skal ha det uansett da :)

#268034  av BrennaRacing

Sikker på at det er 3"?? Syns det ser så lite ut jeg.

#268038  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Sikker på at det er 3"?? Syns det ser så lite ut jeg.
står på siden til kollevold at det er 3" enderør på de. Enderøra er i størrelse L og 3"

Tatt ifra siden:

"L Tail. Dobbel 3" rund straight pipe (en på hver side)"

#268042  av BrennaRacing

Aha :D

Har 3,5 på min, å syntes bare det så så smått ut, men det er sikkert bare bildet som lyver litt 8)

#268047  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Aha :D

Har 3,5 på min, å syntes bare det så så smått ut, men det er sikkert bare bildet som lyver litt 8)
er nok det ;)

Skal legge ut en del bilder når det er kommet i hus. 8)

Til mandagen får jeg greie på om jeg må kjøpe med CAT erstatter eller uten ;)... To be continued

#268048  av BrennaRacing

Du burde stikke huet under bilen å skjekke hvordan katen din ser ut da. Hvis den er rusten så burde du kanskje kjøpe med katrep. Min var så rusten i flensen så jeg fikk eksoslekasje. Flensen var nesten borte. Å ny orginal kat koster rundt 7000 hos Toyota 8) Men heldigvis hadde Mr2even en til overs :lol: