TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk3 Team Moon Stainless Dual Exhaust

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#40181  av jan-erik

Godt du ble fornøyd med lyden. Ikke noe som litt gromlyd :-)

Er eksospottene veldig møkkete, eller er bare endestykkene ikke forkrommet?

#40185  av 2kMK3

jan-erik skrev:Godt du ble fornøyd med lyden. Ikke noe som litt gromlyd :-)

Er eksospottene veldig møkkete, eller er bare endestykkene ikke forkrommet?
Endestykkene er det som er minst imponerende med anlegget. De er veldig møkkete, men jeg tror :oops: de er forkrommet. Vet at mange som kjører TM setter på nye enderør for looks, men for meg stopper forfengeligheten ved 2 enderør :)

#51258  av CrazyKnight

2kMK3, hva ga du for TM anlegget ditt? Ser prisen på sidene deres, men det kommer vel litt frakt og fortolling i tillegg da...

CK

#51421  av 2kMK3

Hei.

Ja, det kom faktisk mye i frakt. Men ikke noe toll osv. Jeg fikk den på 3 dager fra DHL, kostet 150-200$. Men Charlie på Team Moon hjelper deg til å finne den billigste transporten. De er veldig serviceinst. der.

Og du kommer til å bli happy :D

#51878  av CrazyKnight

Mailet med Charlie i går. Han sa at han sendte på to dager, til $260. Småstiv pris, men ok, skal vel overleve det. For å slippe moms, kunne han gjerne skrive at det var en gave, men da mister jeg jo evt. forsikringen på den... :?
Men totalt, vil altså to dagers leveranse gi en pris på $825,95 = 5641 kr.
Med moms ville det blitt 1350 ekstra.
Jeg får TTE anlegget (til normal pris på ca 6000 her) til ca 5000 i Tyskland.
Men for 650 kr ekstra, blir det nok Team Moon ja. Håper bare det ikke skjer noe i posten, så jeg taper hver eneste krone... :(

#51928  av 2kMK3

Heisann.

DHL fortoller selv, så vidt jeg kan skjønne. Jeg fikk ikke noe ekstra på lappen, kan ikke huske at Charlie skrev gave noe sted.

Hehe. TM er verd ganske mye ekstra kroner om du spør meg :D

#52395  av CrazyKnight

Da er TM anlegget bestilt, i tillegg til TTE senkesett.
Litt usikker på når det kommer, (Charlie sa et par-tre dager, mens han jeg prata med på tlf sa ca 10 dager... :roll: )

Men spørsmålet er om du har noen tips i forbindelse med å montere TM anlegget. Noe spes jeg bør huske på i den forbindelse?
Regner vel egentlig med at de er en ganske kurant jobb, men greit å høre med andre som har gjort det før! :)

CK
-begynner å bli utolmodig alt... He he...

#54985  av 2kMK3

Avmonteringen står beskrevet tidligere i tråden, når det gjelder montering er det en ting som er litt vanskelig:

Før du strammer alle boltene er det viktig at en annen person står bak og ser at rørene står korrekt, samt hjelper deg med å holde dem slik når du strammer. Hvis ikke blir ikke allignmenten korrekt (kun for utseendet). Jeg var alene, men fant en plankebit som jeg stappet mellom krengestaget og høyre eksos, slik at den stod riktig til jeg var ferdig med monteringen.

Har du fått greiene ennå?

Skal du montere senkesettet selv også? Det gjorde jeg, var veldig lett! Ta noen bildet og oppdater oss da.

#55001  av CrazyKnight

Ikke fått TM anlegegt ennå nei. :evil: Har gått to uker siden det ble sendt. Charlie lovte å sjekke opp med USPS på torsdag, men jeg har ikke hørt noe mer. Sendte han en mail i går, men pga tidsforskjell er det ikke sikkert jeg får noe feedback før i ettermiddag.

Senkesettet skal jeg ta selv ja. Regner med å starte med det etterpå. Kom gjerne med tips der også! He he... Neida, burde vel være en grei sak det...

CK

#63257  av Kjelli

Glem ikke bilder bilder og bilder!!!

BTW Hvor mye mer lyd blir det inne i bilen med en TM potte?? Litt vanskelig å svare på kanskje, men blir lyden etterhvert mer irriterende enn grom, eller merkes det ikke så stor forskjell inne??

Forresten veldig detaljert og grei forklaring av avmonteringen 2kMK3. Virker ihvertfall bra når jeg bare leser det som står der. Har ikke byttet potte selv enda.

Legg gjerne ut et bilde av bilen før og etter senking også!!

#64248  av sw20

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:er det fordi supra eiere er gamle skallede menn som ikke forstår seg helt på det her med internet? :lol:
:shock: :shock: :roll: :D