TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lurer litt pÃ¥ (ang.turbo motor)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#274778  av Nico_18

Amund skrev:
hmsilset skrev:
lasse skrev:
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg :P
10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...
på bare motor uten gearkasse elle led.nett og diverse ligger prisene fra 14-20 lapper med ca 40. til 100 000 km er ett firma i danmark som har dissa motora, husker ikke helt hva den sia het igjen, men der kan du få priser på de ferdig monter eller ikke :)sikkert noen her som husker nettsia.. :)

#274782  av hmsilset

Nico_18 skrev:
Amund skrev:
hmsilset skrev: Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg :P
10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...
på bare motor uten gearkasse elle led.nett og diverse ligger prisene fra 14-20 lapper med ca 40. til 100 000 km er ett firma i danmark som har dissa motora, husker ikke helt hva den sia het igjen, men der kan du få priser på de ferdig monter eller ikke :)sikkert noen her som husker nettsia.. :)
Jeg har kontakt med han men han er sparsom med opplysninger inntil jeg har bestilt time og det skjønner jeg godt:) Jobben blir gjort for 6000 kr og jeg skal kjøre 975 km dit utpå våren:D
 #274851  av Master

hmsilset skrev:Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
Du må ikke. Grunnen til at jeg skrev "mellom turbo og intercooleren" er at den originale dumpventilen på mr2 turbo står mellom turboen og IC'en. Det er fullt mulig å ha turbo uten IC, og ha dumpventil montert hvor som helst etter turbo, før IC, før spjeld etc og det fins mange meniger her.

Men uansett, lurt å ha noe som kjøler den varme ladelufta som kommer fra turboen! ;)
 #274859  av hmsilset

Master skrev:
hmsilset skrev:Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
Du må ikke. Grunnen til at jeg skrev "mellom turbo og intercooleren" er at den originale dumpventilen på mr2 turbo står mellom turboen og IC'en. Det er fullt mulig å ha turbo uten IC, og ha dumpventil montert hvor som helst etter turbo, før IC, før spjeld etc og det fins mange meniger her.

Men uansett, lurt å ha noe som kjøler den varme ladelufta som kommer fra turboen! ;)
Er sikkert lurt å ha intercooler ja:)Er sikkert enkelt å montere og ikke så dyrt heller har jeg sett..