TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lurer litt pÃ¥ (ang.turbo motor)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #274694  av hmsilset

1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..

2.Noen som vet hva en 94+(245hk) turbomotor vil komme til å koste om man har drivverk og bra nok bremser fra før?

3.Vil biltilsynet uten problem kunne se hva slags motor det er byttet til?

4.Hvorfor finnes det ikke en "sticky" tråd om hvordan man går frem her?Står litt om alt på 100 forskjellige tråder her og nå regner jeg med at det blir en til nå..... :P

#274718  av Nico_18

svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.

#274720  av lasse

Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.

For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
 #274721  av Master

hmsilset skrev:1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
Dumpventilen må passe i det originale uttaket for dumpventilen mellom turboen og intercooleren. Altså selges f.eks HKS SSQV som kit der du får med selve dumpventilen, samt et adapter som gjør at du kan skru den fast på det samme skruhullet som den originale satt på.

Alternativt må du begynne å sveise på et uttak og blokkere det gamle, evt modifisere det originale.

Tips: De SSQV dumpene får du som kit på ebay for under 2500 kr ferdig mva og frakt til Norge. (kjøp da de originale, ikke de fake som koster 400kr...

#274732  av hmsilset

lasse skrev:
Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.

For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg :P
 #274733  av hmsilset

Master skrev:
hmsilset skrev:1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
Dumpventilen må passe i det originale uttaket for dumpventilen mellom turboen og intercooleren. Altså selges f.eks HKS SSQV som kit der du får med selve dumpventilen, samt et adapter som gjør at du kan skru den fast på det samme skruhullet som den originale satt på.

Alternativt må du begynne å sveise på et uttak og blokkere det gamle, evt modifisere det originale.

Tips: De SSQV dumpene får du som kit på ebay for under 2500 kr ferdig mva og frakt til Norge. (kjøp da de originale, ikke de fake som koster 400kr...
Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
 #274739  av Larsen

hmsilset skrev:
Master skrev:

Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
Du bør ha intercooler ja. Det er mulig uten, men langt ifra å anbefale!

#274747  av Amund

hmsilset skrev:
lasse skrev:

10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...

#274749  av hmsilset

Amund skrev:
hmsilset skrev:
lasse skrev:
10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...
For 245hk motor?

#274750  av Amund

Om du får ein 245hk motor til 10k er du svinheldig! Regn med minst 15k...
for ein 2. gen er 10k meir vanlig pris.

Et 3. gen rearcut pleier å ligge på 30-35k, 2- gen 20-25k...

#274751  av hmsilset

Amund skrev:Om du får ein 245hk motor til 10k er du svinheldig! Regn med minst 15k...
for ein 2. gen er 10k meir vanlig pris.

Et 3. gen rearcut pleier å ligge på 30-35k, 2- gen 20-25k...
billige greier :wink: Kjøpte en 175hk med ledningsnett tidlig i år og den kosta 15 den også..

#274772  av hmsilset

Amund skrev:http://oneofftuning.no/motor_import.html
takk :P Ser at det vil lønne seg å gå for en 2.gen på 225 hk.Er jo sykt dyrt med 35.000kr for bare motor da..Har nok penger til den motoren jeg vil,men når jeg for en gangs skyld har litt penger så sløser jeg ikke fordi når så mange sier at det er samme motoren..Da er det bedre å koste på seg litt annet stæsj i samme slengen 8)

#274776  av Nico_18

lasse skrev:

det var det jeg egentlig mente, hehe. at alt var inkludert (halve bilen :P) så sorry

#274777  av hmsilset

Nico_18 skrev:
lasse skrev:

det var det jeg egentlig mente, hehe. at alt var inkludert (halve bilen :P) så sorry
Du må ikke skremme meg sånn :) Er uansett dyre de motorene da..