Side 2 av 2
Legg innLagt inn:29 des 2007 19:41
av James
defred skrev:Kan du ikke motere resirk. dump ventil? Jeg har det på rallybilen og den lager en artig lyd når jeg slipper gassen.
Kan høren den på en liten video snutt vi har bloggen:
http://rally.blogg.no
Hva resirk dump kjører du med i så tilfelle?
Legg innLagt inn:29 des 2007 20:14
av oleb
Du vil uansett ikke få noe blafrelyd hvis du monterer resirk, da vil det bli ganske stille..
Legg innLagt inn:29 des 2007 22:57
av Insanity
Legg innLagt inn:30 des 2007 00:19
av celica_st185
Insanity skrev:og hvis du vil ødelegge turbo og få ekstra turbolag, så erre bare å flekke bort dumpen og ha det gøy. lyden er "kul" men skjærer i hjertet, å høre retarderingen.
Hvem sa at du fikk mer turbolag av å fjerne dump? Er ikke det jeg har erfart hvertfall

Hadde en tråd om det her inne for en stund siden, fant da ut at turboen faktisk ladet bittelitt fortere uten dump...
Legg innLagt inn:30 des 2007 00:29
av Insanity
celica_st185 skrev:Insanity skrev:og hvis du vil ødelegge turbo og få ekstra turbolag, så erre bare å flekke bort dumpen og ha det gøy. lyden er "kul" men skjærer i hjertet, å høre retarderingen.
Hvem sa at du fikk mer turbolag av å fjerne dump? Er ikke det jeg har erfart hvertfall
Hadde en trpd om det her inne for en stund siden, fant da ut at turboen faktisk ladet bittelitt fortere uten dump...
hmm.... når du får retardering (tilbakeslag) i turboen. så bremser du turbinen kraftig.
men skjønner hva du mener. har prøvd meg litt frem. og har mindre lag med stram dump.
Legg innLagt inn:30 des 2007 03:23
av Tomera
Kunne ikke merke noen forskjell med eller ute domp på CSen jeg hadde med tanke på turbo lag. Prøvde flere dumpventiler også. Med og uten resirk funksjon.
Legg innLagt inn:30 des 2007 11:24
av Insanity
Tomera skrev:Kunne ikke merke noen forskjell med eller ute domp på CSen jeg hadde med tanke på turbo lag. Prøvde flere dumpventiler også. Med og uten resirk funksjon.
hmm.. er vel litt psykisk... vet ikke. vanskelig å si uten konkrete målinger.
Legg innLagt inn:30 des 2007 11:38
av celica_st185
Logget min med og uten dump. Der viste det seg at det var så og si likt, men litt raskere uten...
Legg innLagt inn:30 des 2007 12:00
av defred
James skrev:defred skrev:Kan du ikke motere resirk. dump ventil? Jeg har det på rallybilen og den lager en artig lyd når jeg slipper gassen.
Kan høren den på en liten video snutt vi har bloggen:
http://rally.blogg.no
Hva resirk dump kjører du med i så tilfelle?
Aner ikke hvilket merke det er, men her er et bilde hvordan jeg har montert det. Det at bilen min lager sånn "blafre" lyd når jeg slipper gassen kan evt. ha noe med at det er respons aktivert på den. Jeg har Motec datasprut.
Legg innLagt inn:30 des 2007 14:18
av CelicaGT
defred skrev:James skrev:defred skrev:Kan du ikke motere resirk. dump ventil? Jeg har det på rallybilen og den lager en artig lyd når jeg slipper gassen.
Kan høren den på en liten video snutt vi har bloggen:
http://rally.blogg.no
Hva resirk dump kjører du med i så tilfelle?
Aner ikke hvilket merke det er, men her er et bilde hvordan jeg har montert det. Det at bilen min lager sånn "blafre" lyd når jeg slipper gassen kan evt. ha noe med at det er respons aktivert på den. Jeg har Motec datasprut.
Visst det er samme dumpen som sitter på denne bilen som det var når denne bilen var i førde, så er det ein Forge ventil på den...
Legg innLagt inn:01 jan 2008 17:55
av ST185rally
JA SKREV FEIL MENTE LUFTMENGDEMÅLER.

Legg innLagt inn:01 jan 2008 19:14
av Larsen
Stemmer som celica_st185 sier: Etter det vi målte med orginal turbo med oljelager så har en dumpventil ingen betydning for spool på turboen og antaglivis ingenting med slitasje. Jeg egner med at det er fordi i alle tilfellene som ble testet så går trykket til 0 langt fortere en noen her har sjans til å gire med manuel giring. Likevel så kan det nok hende at den hjelper litt med å avlaste turboen, men det er antaglivis av liten betydning. Så hvis du vil ha "compressor surge" lyden i bilen din (den typiske lyden som de fleste litt rå turbo biler kjører rundt med) så kan fjerne dumpventilen din.
Legg innLagt inn:01 jan 2008 19:39
av celica_st185
hvis det er min du sikta til så var det en dobbel kulelagra turbo... hadde en grei lekkasje mellom manifold å turbo, derfor treg spoolup
Legg innLagt inn:01 jan 2008 20:39
av defred
CelicaGT skrev:defred skrev:James skrev:
Hva resirk dump kjører du med i så tilfelle?
Aner ikke hvilket merke det er, men her er et bilde hvordan jeg har montert det. Det at bilen min lager sånn "blafre" lyd når jeg slipper gassen kan evt. ha noe med at det er respons aktivert på den. Jeg har Motec datasprut.
Visst det er samme dumpen som sitter på denne bilen som det var når denne bilen var i førde, så er det ein Forge ventil på den...
Nei det er ikke samme ventil den var åpen.