Side 2 av 2

Legg innLagt inn:19 jan 2008 06:08
av TTM
SupraN/A skrev:
TTM skrev:Ja, jeg tror også at dem er flinke til å skryte på seg noen hester. Men på suprastore.com skriver dem at alle kit er begrenset til ca. 570rwhp på pumpe bensin. Alt over er på racefuel. Men tror fortsatt innmaten på 2jz gte tåler mye juling. Jeg satser på ca. 550-600rwhp, og jeg tar sjansen på å ikke åpne motoren, så får vi se hvordan det går. :wink:

Er det foresten noen som vet om det er noen her på forumet som kjører mye effekt på uåpnet motor?

et_casey; du har vell en del under huven på uåpnet motor? Den flyttet seg værtfall bra på acr 8)
Vi har jo nestn førr racefuel å regne sammenligna me 93okt over there eller hur?

Vet om en Mkiv som e bremsa 550rwhp (hos Bjørnstad:)) med PHR stage 1 på bare 1,2 bar,
å detta settet skal levere ca 630rwhp 2bars trøkk.

Han har preppa topp å andre kammer i tillegg da, men PHR leverer no stort sett det de sier de skal levere, trur nå eg da:)

Men det e vel ingen som trimme litt som har "uåpna" motor :wink:

Et lite quote fra Supraforums..PS om en 2JZ-GE

Quote:
Originally Posted by GForce
TheQuickness made 701 on a completely unopened longblock I believe.

That was with a tt headgasket and arp headstuds. They were having problems breaking up up top when they dynoed it.
__________________
Ja, vår bensin mot deres blir jo som 103 oktan mot vår densin :lol:

Har ingen erfaring med amerikanske kit. Har bare hørt flere som sier at dem ofte legger på litt hk i forhold til hva dem klarer å dra ut.

Er det supraen til Herz Trond du sikter til? Den flytter bra på seg. Så den på acr. :wink:

Mener selvfølgelig ikke bokstavelig uåpnet da. :wink:

Ps. Så din og på acr. Den var da rimelig sprek den og. Rå lyd! 8)
Har du hadd den i benk noen gang?

Jeg hadde en n/a som bremset 349,6 på hjula ved 0.8 bar. Den hadde kun tykkere topp pakning.

Husker jeg feil, eller var det slik at 2jz-ge'en tåler ca. like mye som 2jz-gte'en, bortsett fra at man må kjøre høyere oktan på 2jz-ge'en på grunn av den høyere komresjonen?

Legg innLagt inn:19 jan 2008 16:12
av SupraN/A
Nei har ikke fådd benka min enda, men kjøre bare 1,2 bar fåreløpig da.
Det føles no ut som det bor kanske over 400rwhp "kanske"hehe :D

Men min e jo nestn uåpna hehe :D kun tt toppakning :)

Har enda endel å hente ut på å få mappen 100% :)

Men som sagt det e sikkert mange som skryt på seg hk men trur å at det e mange heftige bygg der ute :twisted:

Legg innLagt inn:20 jan 2008 02:16
av 95TT
skjønte ikke helt det med bensinen, de har en litt annen ron rating på fuel i norge vs us. så å tro at 95 i norge er bedre enn 93 i usa blir feil.. husker jeg ikke altfor feil så er 98 i norge og 93 i statene ganske likt.

Legg innLagt inn:20 jan 2008 16:49
av SupraN/A
stemmer vel det

ron98+mon88/2 =93okt usa aka pon

Legg innLagt inn:22 jan 2008 12:01
av Zupra
95TT skrev:skjønte ikke helt det med bensinen, de har en litt annen ron rating på fuel i norge vs us. så å tro at 95 i norge er bedre enn 93 i usa blir feil.. husker jeg ikke altfor feil så er 98 i norge og 93 i statene ganske likt.
Det stemmer bra.!

Sier bare at mye utav det de sier angående hestekrefter viser seg å være feil. Når man benker disse kittene i Norge.? mystisk.. :D
men klart det selger jo disse kittene og da tar man vel gjerne litt i.
Men min erfaring er at det turbo oppsette jeg fikk var ALT for lite til og klare det de hadde lovet i USA. Men det så jeg ikke før vi åpnet turbon. SÅ er ikke bare og vite. De har et annet oppsett på turboene der, virker det som. Som skal gjøre de litt mer gatevennlige.

Legg innLagt inn:24 jan 2008 01:14
av TTM
95TT skrev:skjønte ikke helt det med bensinen, de har en litt annen ron rating på fuel i norge vs us. så å tro at 95 i norge er bedre enn 93 i usa blir feil.. husker jeg ikke altfor feil så er 98 i norge og 93 i statene ganske likt.
Sant. Ble litt feil det jeg skrev tidligere. My bad. :oops:

Når det gjelder de kittene fra usa, kan man vell velge diverse spesifikasjoner på turboen. Bl.a ar-størelse, og den avgjør vell litt for hvor mye effekt man klarer.

Legg innLagt inn:24 jan 2008 08:38
av Zupra
TTM skrev:
95TT skrev:skjønte ikke helt det med bensinen, de har en litt annen ron rating på fuel i norge vs us. så å tro at 95 i norge er bedre enn 93 i usa blir feil.. husker jeg ikke altfor feil så er 98 i norge og 93 i statene ganske likt.
Sant. Ble litt feil det jeg skrev tidligere. My bad. :oops:

Når det gjelder de kittene fra usa, kan man vell velge diverse spesifikasjoner på turboen. Bl.a ar-størelse, og den avgjør vell litt for hvor mye effekt man klarer.
Helt klart at det avgjør ganske så mye ja.!

Hei

Legg innLagt inn:24 jan 2008 11:59
av FS-Styling.no
Hva er da høy AR?

Legg innLagt inn:25 jan 2008 07:23
av TTM
.96 A/R og større er stort.

Re: hvor mye tåler.....

Legg innLagt inn:25 jan 2008 23:40
av FS-Styling.no
Stusselig med min 0,84 A/R da.... :-(