defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!
Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)
Et par andre ting å merke seg.
Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.
Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.
Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.