TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forsterka innmat til GT4 kassa??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #278765  av Helmer
 
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!
Kommer ikke til å kjøre en meter uten å ha bytta til cusco diff, vær trygg! :)
 #278798  av sleeper
 
Helmer skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!
Kommer ikke til å kjøre en meter uten å ha bytta til cusco diff, vær trygg! :)


eller du kan kjøre en åpen en... :wink: ( skjønner at det er bedre med en cusco..... men som i mitt tilfelle så har andre deler vært prioritert isedenfor og da holder den åpne en stund ivertfall...)
 #278805  av kennethx
 
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
 #278816  av Amund
 
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
Tok jo deg ei heil veke før du knuste den første difefn etter at du hadde fått montert twinplate driten :wink: hehe
 #278818  av kennethx
 
Amund skrev:
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
Tok jo deg ei heil veke før du knuste den første difefn etter at du hadde fått montert twinplate driten :wink: hehe
Måtte jo ta det litt rolig første uken, la den nye clutchen kjøres inn :lol: Ellers hadde det vel skjedd samme dagen :twisted:
 #278875  av toyparts/mvp norge
 
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
 #278885  av Helmer
 
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?
 #278904  av tojo
 
Helmer skrev:
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?
ST205 kassen er nok det sterkeste orginal alternativet.
Vidre blir det å forsterke den med ny innmat evnt om du har "greit" budsjett kjøp f.eks Sellholm dogbox.
 #279239  av kennethx
 
Helmer skrev:
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?

Tror nok kommentaren var tiltenkt meg, som har 3 st185 kasser på samvittigheten ;)