TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsterka innmat til GT4 kassa??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #278653  av Helmer

Er det å oppdrive noe sted? Har åpnet girkassa for å bytte syncroringer, men dreva til 2., 3. og 4 gir + lager bør også byttes. Dette koster ca 10 høvdiger hos Toyota, for delene! Finnes det noe alternativ??
 #278668  av ivers

quaife har forsterket innmat til gt4 kassa, men da bytter du all innmat. Dette koster ca. 20 000 kr.
 #278693  av cryptor

japanske c-one har forsterka innmat til gt4 kassene liggger på ca 15000 levert postkassa di hjemme!
http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... drivetrain
 #278704  av Morten

Vær obs på at ikke alle uorginale drivsatser er "forsterka" i den forstand det diskuteres her. En del er i hovedsak ment for å endre utveksling uten nødvendigvis å tilføre noe mere styrke.
 #278713  av Helmer

Så protrim.no hadde tremec kasser til ca 25. Noen som har erfaring med de? Får sende mail å få litt mere info om den.
Er litt redd for at tilton klutsjen er litt for brutal mot orginal kassa selvom den er overhalt. :roll:
 #278714  av kennethx

Helmer skrev:Så protrim.no hadde tremec kasser til ca 25. Noen som har erfaring med de? Får sende mail å få litt mere info om den.
Er litt redd for at tilton klutsjen er litt for brutal mot orginal kassa selvom den er overhalt. :roll:
Kommer litt ann på et par ting. For det første hvordan du bruker clutchpedalen. Er du nøye på å ta opp slark i drivverket ved å slure clutchen før du dumper den ut siste biten, så unngår du de største momenttoppene (slag) i kasse og drivverk, og den kan holde lenge. En annen ting som tar knekken på kassen er om du har dekk med for mye grep. Kassen tåler ikke rivstarer med slics veldig lenge, selv om du tar opp slarken i drivverket. Min holdt vel ca en dag med rivstarter med slics. Jeg hadde da en 1000Nm clutch, og med 4x4 slics så sluret den ned turtallet i stedet for at dekkene slapp. Så mye momemt som går gjennom girkassen da tåler den definnitivt ikke.
 #278731  av sleeper

Trur nok det er billigere for deg og bare finne en ny kasse fra en st205 som er i grei stand.. og så får du heller bytte den hvis du raser den..

overhalte foresten akkurat kassa mi jeg og.. der måtte jeg bytte sync ringer, lager pluss dreva til 4 og 5 gir... :(
hadde jeg vist hva det kom til og koste så hadde jeg heller funnet meg en brukt st205 kasse og kjørt til den rasa..( har ikke så stor tru på at de raser så forbanna fort med mindre man rygger for så og sette den i 1 gir og dra på fremover... :lol: )
 #278738  av Helmer

Er kassa fra st205 så mye bedre den da?? Har sett noen i usa har kjørt 700-800 hk på den men...
Men de vokser vel ikke akkurat på trær? Hvor kan jeg eventuelt få tak i?
 #278745  av Morten

Helmer skrev:SÃ¥ drivsatsen til c-one er ikke forsterka, kun annen utveksling?
Var lite info om produktet hos greenline.
Var ikke ment som å peke på noen spesifikt merke, bare som et tips om å sjekke det med fabrikant uansett merke så en vet hva en får :wink:
 #278750  av sleeper

Helmer skrev:Er kassa fra st205 så mye bedre den da?? Har sett noen i usa har kjørt 700-800 hk på den men...

tja, om den er sterkere mot knuste drev vet jeg ikke .. ( tviler på at den er det) men den har flere sync ringer pr gir en de andre kassene og dermed så er den jo bedre på den måten.. men knuser du en st185 kasse så hadde du nok gjort det med en st205 kasse og...
 #278756  av tojo

Helmer skrev:Er kassa fra st205 så mye bedre den da?? Har sett noen i usa har kjørt 700-800 hk på den men...
Her finner du iallefall 3stk ST205 kasser til salgs :wink: :
viewtopic.php?f=46&t=26924
 #278762  av Helmer

Da kan jeg hvertfall utelukke tremec. De hadde ikke kasser til tverrstilte motorer og 4x4.
Å drevsatsen til quaife fikk jeg høre ikke ville tåle det dreimomentet jeg ønsker. :roll:
Så neste alternativ utenom st205 kassa, er da en dogbox rettskåren kasse til sikkert 50 lapper! :roll: :lol:
Spørs om jeg får kjøpe opp ett lager med st205 kasser istedet da gitt! :)
tojo skrev:Her finner du iallefall 3stk ST205 kasser til salgs :wink: :
viewtopic.php?f=46&t=26924
Takker! :)
 #278764  av defred

Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!