Er det å oppdrive noe sted? Har åpnet girkassa for å bytte syncroringer, men dreva til 2., 3. og 4 gir + lager bør også byttes. Dette koster ca 10 høvdiger hos Toyota, for delene! Finnes det noe alternativ??
Helmer skrev:Så protrim.no hadde tremec kasser til ca 25. Noen som har erfaring med de? Får sende mail å få litt mere info om den.Kommer litt ann på et par ting. For det første hvordan du bruker clutchpedalen. Er du nøye på å ta opp slark i drivverket ved å slure clutchen før du dumper den ut siste biten, så unngår du de største momenttoppene (slag) i kasse og drivverk, og den kan holde lenge. En annen ting som tar knekken på kassen er om du har dekk med for mye grep. Kassen tåler ikke rivstarer med slics veldig lenge, selv om du tar opp slarken i drivverket. Min holdt vel ca en dag med rivstarter med slics. Jeg hadde da en 1000Nm clutch, og med 4x4 slics så sluret den ned turtallet i stedet for at dekkene slapp. Så mye momemt som går gjennom girkassen da tåler den definnitivt ikke.
Er litt redd for at tilton klutsjen er litt for brutal mot orginal kassa selvom den er overhalt.
Helmer skrev:Så drivsatsen til c-one er ikke forsterka, kun annen utveksling?Var ikke ment som å peke på noen spesifikt merke, bare som et tips om å sjekke det med fabrikant uansett merke så en vet hva en får
Var lite info om produktet hos greenline.
Helmer skrev:Er kassa fra st205 så mye bedre den da?? Har sett noen i usa har kjørt 700-800 hk på den men...
Men de vokser vel ikke akkurat på trær? Hvor kan jeg eventuelt få tak i?
Helmer skrev:Er kassa fra st205 så mye bedre den da?? Har sett noen i usa har kjørt 700-800 hk på den men...Her finner du iallefall 3stk ST205 kasser til salgs
Men de vokser vel ikke akkurat på trær? Hvor kan jeg eventuelt få tak i?
tojo skrev:Her finner du iallefall 3stk ST205 kasser til salgsTakker!:
viewtopic.php?f=46&t=26924