Side 2 av 2

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:29 jan 2008 20:33
av Helmer
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!
Kommer ikke til å kjøre en meter uten å ha bytta til cusco diff, vær trygg! :)

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 08:32
av sleeper
Helmer skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!
Kommer ikke til å kjøre en meter uten å ha bytta til cusco diff, vær trygg! :)


eller du kan kjøre en åpen en... :wink: ( skjønner at det er bedre med en cusco..... men som i mitt tilfelle så har andre deler vært prioritert isedenfor og da holder den åpne en stund ivertfall...)

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 11:00
av kennethx
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 13:41
av Helmer
Da blir det st205 kasse foreløpig, så får vi se hvor lenge det holder. :) Takker for svar!

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 14:08
av Amund
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
Tok jo deg ei heil veke før du knuste den første difefn etter at du hadde fått montert twinplate driten :wink: hehe

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 14:16
av kennethx
Amund skrev:
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
Tok jo deg ei heil veke før du knuste den første difefn etter at du hadde fått montert twinplate driten :wink: hehe
Måtte jo ta det litt rolig første uken, la den nye clutchen kjøres inn :lol: Ellers hadde det vel skjedd samme dagen :twisted:

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:30 jan 2008 23:21
av toyparts/mvp norge
kennethx skrev:
defred skrev:Og det viktigste du bør bytte ut, for at girkassen din skal holde, er den orginale bakdiff`n. Det har jeg og flere her sårt erfart, jeg har ventet i et halvt år på den nye kassen(Sellholm dogbox), ikke moro!

Helt klart!! Dette er utrolig viktig. Den orginale bakdiffen knuser som tørr maria kjeks når man begynner snakke litt seriøs clutch (+-1000Nm)

Et par andre ting å merke seg.

Rivstarter på tørr asfalt med slicks, det tåler ikke kassen. Går gjerne bra 1-2-3 ganger, men plutselig er det stopp på morroa. Slics er morro på banekjøring, men hold deg unna rivstarter med slike sko på bena.

Ta opp slark i drivverket før rivstarter. Om du bare dumper ut en 1000Nm clutch med ufjeret senter, så går det gale til slutt det og. Pass på at clutchen har litt kontakt slik at drivverket er spennt opp før du dumper ut clutchen slik at du unngår slag i drivverket.

Tar du disse tre rådene til deg, så holder nok st205 kassen.
gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:31 jan 2008 08:06
av Helmer
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:31 jan 2008 14:32
av tojo
Helmer skrev:
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?
ST205 kassen er nok det sterkeste orginal alternativet.
Vidre blir det å forsterke den med ny innmat evnt om du har "greit" budsjett kjøp f.eks Sellholm dogbox.

Re: Forsterka innmat til GT4 kassa??

Legg innLagt inn:04 feb 2008 14:48
av kennethx
Helmer skrev:
toyparts/mvp norge skrev:gleder meg til å se om st205 kasse er bra nok for deg, noe jeg betviler meget sterkt.
Javel?? Hva er alternativet?

Tror nok kommentaren var tiltenkt meg, som har 3 st185 kasser på samvittigheten ;)