Side 2 av 2
Legg innLagt inn:08 mar 2004 01:40
av chris
Dont_Panic skrev:hm, bare sånn for sikkerhetskyld, du har skjekka at det er likt lufttrykk i alle dekka? 
jada, og det er sånn når sommerdekka står på også
Legg innLagt inn:08 mar 2004 01:41
av chris
turboman skrev:Du har ikke hatt av rattet i det siste vel, og satt det på "skjevt", da??
Er hjul-stillingen feil, synes det vel på dekkene dine?

har ikke tatt av rattet nei. og ei heller slites dekkene skjevt. bilen sliter så og si ikke fremdekk i det hele tatt, selv om jeg kjører *mye*
Legg innLagt inn:08 mar 2004 15:39
av turboman
Noen som vet hvor mye en slik 4-hjulskontroll hos Toyota koster, sånn ca??
Skal senke bilen om noen uker, så da er vel en slik kontroll på sin plass....
Legg innLagt inn:08 mar 2004 15:42
av Master
i overkant av tusenlappen, max 1500 kr.
Legg innLagt inn:08 mar 2004 15:57
av chris
turboman skrev:Noen som vet hvor mye en slik 4-hjulskontroll hos Toyota koster, sånn ca??
Skal senke bilen om noen uker, så da er vel en slik kontroll på sin plass....
sindre betalte vel 1000 kroner ca, men det var ikke hos toyota, og var vel bare på forhjulene. toyota kosta noen hundrelapper mer, for samme greia.
Legg innLagt inn:08 mar 2004 15:58
av Christian
Har tatt 4hjuls kontroll noen ganger på min, kosta rundt 800kr inkl, med plast i setet og utskrift på alle vinkler/verdier.
De brukte en pc som de kalibrerte opp og sjekka alt med
Edit : Var ikke på Toyota, men hos en Nissan forhandler.
Legg innLagt inn:08 mar 2004 16:07
av Master
800 kr?? så billige er de ikke her i byen hvertfall.. her er det snakk om 700 kr for bare forstillingskontroll og ca det samme for bakstillingen.
Legg innLagt inn:09 mar 2004 02:26
av funkes
800 eller 850 pluss moms for fire hjulskontroll hos Hell mener jeg å huske

Legg innLagt inn:10 mar 2004 11:14
av Tommy
men jeg ser ikke helt prob. hvis den ikke sliter skakt, og luftrtykk er ok. hvorfor ikke bare ta av rattet og montere det rett? eller tenker jeg skamelig feil nå?
Legg innLagt inn:10 mar 2004 14:12
av Master
hmm.. funker sikkert

Legg innLagt inn:10 mar 2004 17:05
av kake
Tommy skrev:men jeg ser ikke helt prob. hvis den ikke sliter skakt, og luftrtykk er ok. hvorfor ikke bare ta av rattet og montere det rett? eller tenker jeg skamelig feil nå?
Da blir det nok skjevt den andre veien igjen, så da er man like langt :p
Legg innLagt inn:10 mar 2004 18:03
av Master
men hvis bilen er helt retningsstabil, men bare rattet er litt skjevt på så vil jeg nå tro at det bare er å sette rattet rett på.
Legg innLagt inn:10 mar 2004 18:13
av kake
Master skrev:men hvis bilen er helt retningsstabil, men bare rattet er litt skjevt på så vil jeg nå tro at det bare er å sette rattet rett på.
Har hatt det problemet selv, på et momo-nav. Problemet var at rattet ikke ble rett på noen av hakkene. Enten 1/2 cm for mye til venstre, eller til høyre. Og Bilen var helt iorden.
Legg innLagt inn:10 mar 2004 18:46
av Christian
Er vel ganske vanlig det ja, er gjerne for skjevt eller for lite til at det passer akkurat
Da er en kontroll eneste løsning...